uitgaan met goeie vriend terwijl je een vriendje hebt? kan dat?

hoi meiden!
ik heb even jullie meningen hier over nodig.
ik heb al 1 jaar en 3 maanden al een lief vriendje :hugs: ik ben 15(over 1 maand 16) en mijn vriend ook bijna 17.
ik doe de opleiding installatie en elektro techniek en ik zit dus met veel jongens als enige bij ons op school, ik ben echt een meisje-meisje niet zo mannelijk type dus :cold_sweat: maar ik vind techniek echt super leuk :sunglasses:
maar ik zat laats te whatsppen met een jongen van techniek en hij wou graag als we allebei 16 zijn samen uitgaan! maar ik wil wel graag en het is een goeie vriend van me, die vriend heeft wel toegegeven dat hij me een lekkerding vind :flushed: ben verder niet verliefd op hem hij is gewoon een toffe gast :sunglasses: maar is het raar of ongepast dat je uitgaat als vrienden, terwijl je een vriend hebt? mijn vriend zelf houd niet van uitgaan, maar mijn vriend vind het helemaal geen probleem dat ik uit wil, wat vinden jullie ervan?

Je twijfelt al, dus dat zegt in mijn ogen genoeg. En je weet dat hij ‘‘gevoelens’’ voor je heeft. Ik zou dit niet doen. Ik vind je sowieso veel te jong om uit te gaan.

vind ik ook maar ik weet niet hoe mijn vriend reageert als hij weet dat ik met een andere jongen uit ga?

16 vind ik zelf een gewone leeftijd om uit te gaan

ik heb toen in dat gesprek gevraagd wat hij nou van me vind en hij zei dat hij me een lekkerding vind en dat hij me heel gezellig vind, maar we zijn gewoon vrienden, maar mijn vriend zegt dat hij niet jaloers is maar we zitten samen op stijldansen en we zijn danspartners maar soms dans ik met de dansavond met iemand anders tussendoor en dat vind hij dan wat minder want dat zag ik gelijk aan hem want meestal wil hij niet met zijn zusje dansen die ook daar danst maar opeens trok hij haar zo de dansvloer op :flushed: dat vond ik wel opvallend?

ja dat is zo!

Die jongen lijkt jou leuk te vinden, dus dat hij je mee uit vraagt is niet gek. Als jij hierop in gaat, zou dit voor hem misschien een bevestiging kunnen zijn voor zijn gevoelens. Hij zou je nog leuker kunnen gaan vinden…
Daarbij zeg je dat je vriend eigenlijk toch wat jaloers kan zijn. Zoals hij zich bij stijldansen gedraagt is voor jou genoeg om te weten hoe hij zich over bepaalde dingen kan voelen. Maak hem niet nog jaloerser. al helemaal niet met iemand die jou duidelijk leuk vind.

Zo zie ik het. Je hebt een vriendje en hou rekening met hem. Kijk hoe dol je op je vriendje bent, die smiley na je zin over ‘‘een lief vriendje’’.
Maak hem niet onnodig jaloers… neem anders je vriendje mee om met z’n drieën uit te gaan :slightly_smiling_face:

Ik zou niet met hem alleen uitgaan. Zijn er niet andere mensen die ook mee willen? Lijkt me ook niet gezellig om met 2 te gaan feesten eigenlijk, dat doe je toch meestal met een groepje.

Dit is weer zo’n topic waar de meest uiteenlopende reacties op komen. Ik vind het zelf doodnormaal en eigenlijk is het niet iets waarbij ik rekening zou houden met mijn vriend. Dat klinkt wel heel selfish, maar het is een gewone vriend van je, dat kan. En daar ga je mee op stap. Het geslacht doet er niet zoveel toe naar mijn mening. En ik vind helemaal niet dat het zeker is dat hij gevoelens voor je heeft. Hij vind je een lekkerding, ja, maar die jongen is zestien, dat mag toch gewoon zonder verliefd te zijn? Zolang jij duidelijk bent over dat je een relatie hebt en dat je hem echt enkel als een gewone vriend ziet zie ik geen problemen.