Uitgaan, jaloers, help

Mijn vriend wilt zaterdag voor het eerst uitgaan.
Aan de ene kant vind ik het niet erg want ik vertrouw hem gewoon maar aan de andere kant ben ik superbang dat er iets gebeurd. Mijn exvriend is namelijk vreemdgegaan toen hij dronken was. Nu ben ik dus bang dat mijn vriend straks dronken is en gekke dingen gaat doen :frowning_face: daarnaast ben ik best wel jaloers…

Ik wil niet de vriendin zijn die zegt van ‘‘nee je mag niet uit gaan’’ maar aan de andere kant wil ik gewoon dat hij thuis blijft :frowning_face:

Iemand die dit ook heeft?
Meiden met tips?

Alvast bedankt!

Had ik eerst ook moeite mee. Gewoon laten gaan. Wordt het daarna alleen maar makkelijker. Zorg alleen dat je zelf ook iets te doen hebt anders zit je je misschien thuis op te vreten :stuck_out_tongue:

Laat hem gaan. Als hij de intentie heeft om vreemd te gaan, doet hij dit toch wel. Dronken of niet. Tijdens uitgaan of niet. Het enige wat dit wil zeggen is dat hij jou niet waard is.

Dus wacht het gewoon af, hij is echt wel te vertrouwen. Zo bouw je ook weer vertrouwen op dat eventueel geschaad is door je ex.

Ik denk niet dat je de enige bent. Ik vertrouw hem echt voor de volle 100% en weet ook zeker dat het goed zit, maar ook ik maak me wel eens zorgen als hij een avond weg is met vrienden. Ik ben zeker niet jaloers, maar gewoon bezorgd dat hem iets overkomt en dat is wel het laatste wat ik wil.

Ik denk dat je hem gewoon moet laten gaan, maar je kan hem natuurlijk altijd vertellen wat jij er van vindt.

Ik hoop maar dat het makkelijker wordt…
Ik heb inderdaad al een vriendin uitgenodigd voor die avond en die blijft logeren, zo heb ik wat afleiding.

Dit heb ik ook een tijdje gehad en mijn vriend ook naar mij toe. Hij verbood het mij wel terwijl hij zelf wel uitging, maar na flink ruzie maken is dat al veranderd.
Het is eng, maar vertrouw hem. Niet alle jongens zijn hetzelfde!

Je kan het natuurlijk aan je vriend aangeven dat je door je vorige relatie bang bent, maar dat het niks met hem te maken heeft. Wens hem een fijne avond ieder geval, anders lijkt het echt of je hem niet vertrouwd! Als ik onzeker word als hij uitgaat, stuur ik als ik ga slapen en hij nog aan het stappen, hem een lief berichtje. Dan weet hij dat ik van hem houdt en heb ik het idee dat ik hem vertrouwen geef dat hij niet vreemd hoeft te gaan, hoe gek het ook klinkt.

Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft…

Ik snap dit nooit zo goed. Ik ga zelf veel uit en als mijn vriend hier over zou ‘zeuren’ zou dat voor mij echt een hele grote afknapper zijn.

Precies dit. Daarnaast wisten we (ik en mijn vriend) beide van het begin af aan al dat we graag uitgaan en dit ook los van elkaar. Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen, vreemdgaan kan op elk moment. Al snap ik wel dat alcohol bij uitgaan wel meer een rol speelt. Maar al zou hij vreemdgaan, dan zit het gewoon al niet goed tussen jullie… Vertrouw hem en laat hem lekker zijn ding doen. Geloof me, hem dit verbieden of wat dan ook verbeterd jullie relatie ook niet.

Ik snap dit ook nooit zo goed. Als hij wil vreemdgaan dan hoeft hij daar niet voor uit te gaan. Laat hem lekker gaan en vertrouw hem ook daarin.

Al heb ik er zelf nooit moeite mee, snap ik wel dat jij het moeilijk vindt, als je ex vreemd is gegaan toen hij uitging. Maar hem tegenhouden heeft totaal geen nut, je zult hem toch moeten proberen te vertrouwen. Miss kan je wel aangeven dat je er wat moeite mee hebt door je verleden met je ex? Dan kan hij je miss af en toe even een berichtje sturen oid.

Dit dit dit!!!
En ik zou echt pissig worden als ik niet meer mag stappen van mn vriend en andersom is dat ook zo haha.