uitgaan? hellup !

hey allemaal,
ik zit met een probleempje wat uitgaan betreft…
mijn beste vriendin is 16, zelf ben ik 14, maar ik zie er uit als 16.
we zouden dolgraag samen uitgaan in de stad 's avonds, maar hoe? wordt je echt overal gecontroleerd op je ID?
ik heb me ouders wel eens tussendoor gevraagd over hoe zij er in zouden staan als ik voor mijn 16e uit zou willen gaan… ze zouden het op zich nog wel goed keuren, als ik met goede vriendinnen zou gaan etc. maar ik weet nu al dat ze willen dat ik om 1 uur thuis ben… we zouden ook kunnen logeren, maar dan zitten we nog steeeds met hetzelfde probleem; want de ouders van me beste vriendin vragen zich dan natuurlijk ook af wat ik daar doe om 3 uur ofzo…
hebben jullie tips/ideeen? herkennen jullie dit?
x

Ik herken het niet omdat ik op die leeftijd niet met slechts één vriendin in de stad uitging. Sorry, ik heb geen tips omdat ik het onverstandig vind vanwege meerdere redenen. (niks persoonlijks verder :slightly_smiling_face: zie het maar als een upje)

Hey ik heb het zelfde probleem. Alleen ben ik 16 en is mn bff 14.
Niet dat jij er wat aan hebt ofzo. Maar ben wel benieuwd naar de ‘tips’.

ik vind 't gewoon belachelijk als je op je 14e al uit gaat :").

Gewoon proberen en zo niet kun je altijd nog naar huis.
Zelf zou ik het niet doen, maar dat is omdat ik weet dat je in mijn stad simpelweg gewoon niet binnenkomt bij bepaalde plekken. Laat staan dat de leeftijdsregel er niet voor niets is.

Ik ken een paar meiden die hun id ge-faked hebben zodat het lijkt alsof ze 16 zijn, die komen nu wel gewoon binnen maar ik raad het je niet aan…

Je kunt een stickertje over je geboortedatum plakken, dat heb ik ook. Kom ik altijd mee binnen. Ook kun je je ID inscannen en met paint de geboortedatum aan de voor- en achterkant veranderen en dan uitprinten en als ze je vragen waarom je geen origineel ID hebt kun je een smoes bedenken over dat je hem kwijt bent en dus alleen maar een kopietje hebt om mee uit te gaan.

Oja! En je kunt ook gewoon de ID van iemand lenen die je kent en een béétje wat van je weg heeft. Ze letter er namelijk niet zo heel sterk op.

hahahahhaahaha

Je kan het gewoon proberen en als het niet lukt ga je ergens anders heen. Als je niet heel zenuwachtig over komt en gewoon normaal gedraagt heb je kans dat het lukt zonder vals ID.

Ga gewoon niet uit, het is belachelijk als 14 jarige. Wacht gewoon tot je 16 bent, die leeftijds grens is er niet voor niets.

God, wacht gewoon. Ik vind die jongere meisjes als ik uitga ook zo vervelend. Die komen daar alleen maar drinken om dronken te worden.

eh dan moet je ook niet gaan!
(eens met l0vatic trouwens, mensen uit mijn klas gaan alleen uit om die redenen en het lijkt me zwaar vervelend om hun tegen te komen als je zelf lekker wil dansen!)

bedankt voor de tips! ik snap dat mensen zich aan dit topic kunnen ergeren, als ik uit zou gaan gaat het mij echt niet om de alcohol, ik heb heus wel lol zonder dronken te zijn.

waaaaaat :frowning_face:

Dus dat. En 9 van de 10x wordt er toch altijd gecontroleerd op je ID. :wink:
Ik ging pas uit toen ik paar maandjes 17 was :wink:

Dit. Doe ik zelf ook altijd (:

hee, ik ben nét 15 en ga sinds een haljaartje ook gewoon elke week uit. Wat ik wel aanraad is gewoon om te gaan chillen in kroegjes, en niet proberen binnen tekomen in grote discotheken want daar komt je toch niet binnen. Have fun :slightly_smiling_face:

Je kan toch ook gewoon uitgaan tot 1 uur?? En als ze om je ID vragen en je moet voor die kroeg/club 16 over ouder zijn, zeg je gewoon dat je hem vergeten bent en dan loop je weer weg :wink:

Hoe weet jij dat je er uit ziet als 16? Iedereen van 14 denkt dat…
Daarnaast is tot 1 uur toch gewoon goed?

En hoe je binnenkomt, tja… Je normaal kleden, dus niet te kinderachtig maar zeker ook niet overdreven sletterig of alsof je er ouder probeert uit te zien. Wat meer make-up dan normaal en niet zenuwachtig doen in de rij. Misschien een ID van iemand anders? Al is dat wel strafbaar…