uitgaan enz.

Heee meiden,
Ik ben 14 en word in juni 15, maar ik ga nog helemaal niet uit, of stappen! Ik heb het gevoel dat ik een beetje achterloop, want aantal meiden en boyz uit klas gaan al wel uit, naar een club of naar de stad of naar café’s enz! Ik ga alleen mar naar schoolfeesten! voor de rest niets! Ik heb het gevoel dat ik misschien een beetje achterloop? En heb ook nog nooit gezoend, en sinds groep 6 geen verkering meer gehad.:blush:

• Schaming *

xxxx

Dus je wilt alleen maar uitgaan, zoenen en verkering hebben omdat ‘de rest’ dat ook doet?

toen ik 14 was ging ik ook nog niet uit, eigenlijk begon ik er dit jaar pas een heeel klein beetje mee (ik ben nu 15) ik ga wel eens naar een feest ofzo
en soms ook naar een kroeg ofzo, maar dat ik soms naar de kroeg ga weten mn ouders ook niet. maar ehm… ik word in april 16.
en de eerste keer dat ik naar de kroeg ging was eigenlijk 2 maanden geleden pas. dus niks om je voor te schamen! en eigenlijk vind ik het ook niet normaal als je al op je 14e in de kroeg staat. hallo, toen zat ik nog elke zaterdag met mn ouder op de bank tv te kijken! :stuck_out_tongue:

Neee tuurlijk niet! Maar ik wil alleen eigenlijk weten of het wel normaal is dat ik die dingen nog niet heb gedaan! (:
Dat bedoel ik eigenlijk!

xx

haha oke:P
naja ik vind het wel normaal, en tjaa wat maakt het uit wat de rest doet?
je kan nu wel met iedereen gaan zoenen, maar of dat nou zo leuk is :stuck_out_tongue:
het komt van zelf wel :slightly_smiling_face:

Conclusie MEELOPER!

Sorry maar je doet toch wat je zelf wilt en als andere mensen dat doe hoef jij het toch ook niet te doen… maar ik ben bijna 18 en ik ga ook niet uit tenzij er een leuk feestje is en dat is 1 x in de 3 maanden of zo,. dus wacht nou maar met die onzin… Kost je alleen maar geld en hoe wil je ergens binnen komen!!!

ik ga ook haast nooit uit , alleen als ik uitgenodigd wordt ofso ( ben nu 15 over 3 maanden 16 )
binnekort ga ik wel uit met een vriendin maar het is neit zo heel speciaal ofso. :astonished:
xxx

natuurlijk niet, ik mocht nog niet uit toen ik 14 was!!!
ik ben nu 15 en ga nog maar af en toe op stap en toen ik 14 was gingen ook al veel mensen in mijn klas mja ik mocht het niet en ik kan helemaal niet liegen dus en over dat kussen en zo ik ben word in juni 16 en ik heb vorige week pas voor het eerst gekust… en ik heb noog noooooooooooooooooooit een vriendje gehad zelfs niet op de basisschool

Nou…bij ons kom je eigenlijk overal in zonder je id te laten zien, dus er staan bij ons heel veel kinderen van 14/15

Kijk, het ligt er aan waar je woont. Als in groningen of amsterdam woont is de kans klein dat je ergens binnen komt. In woon in Apeldoorn en er zijn een aantal cafés en kroegen (clubs hebben we hier niet, haha) waar mensen van 14 inderdaad binnenkomen.
Maar toen ik 14 was ging ik niet uit, op mijn 15e wel, maar dat kwam ook alleen omdat mijn beste vriend 19 was toen en ik met hem mee ging. Ik vind totaal niet dat je ‘achterloopt’. Ik vind het wel zonde dat je zo achter de rest aan loopt, uitgaan is niet stoer hoor, je doet het omdat het leuk is of zou moeten zijn.

Vraag eens of je mee mag, of zoek net als ik een oudere vriend/maatje die je overal mee naar toeneemt…

Ik snap je wel. Ik ben zelf ook 14, bijna 15 en ga ook niet uit terwijl anderen uit mijn klas wel uitgaan, en dan vraag ik me eigenlijk ook wel eens af waarom. Maar mijn vriendinnen gaan ook niet echt uit, ik denk dat dat ook scheelt. Ik ga in het weekend gewoon bij vriendinnen thuis gezellig kletsen en alles, en af en toe denk ik wel eens: ik zou ook wel eens uit willen, maar ik ben 14 en tegen de tijd dat ik 16 ben kan ik ook nog uit en gezellig een drankje drinken, en ik denk dat het dan leuker is dan op je 14e in een discotheek hangen en in een dronken bui jongens zoenen, want dat is waar het eigenlijk dan alleen om draait, om er bij te horen. Ik heb trouwens ook nooit gezoend of verkering gehad, het komt allemaal vanzelf wel.

Toen ik 14 was ging ik ook wel eens uit, en dat was ook wel leuk…

Maar als ik nu 14 jarige meisjes zie rondlopen en een paar van die jongens erachteraan van minimaal 5 jaar ouder, dan denk ik, ga lekker naar de kleuterspeelzaal?

Mijn punt: Op je 14e in een disco is gewoon nog erg jong, je bent de jongste daar, kent waarschijnlijk bijna niemand, en jongens die tegen je beginnen te praten, die zijn meestal toch al veel te oud (en waarschijnlijk uit op iets anders dan…). Ga gewoon leuk naar een schoolfeest, de bioscoop, 's avonds een keertje naar een cafeetje, het komt vanzelf dan wel.

Toen ik net zo oud was als jou had ik hetzelfde hoor ik ging alleen naar hockeyfeesten en schoolfeesten en had ook nog niet gezoend maar 3 maanden later wel. Mijn vriendinnen ook allemaal ongeveer toen we 15 waren gingen we voor het eerst naar de ‘echte’ discotheek maar in het begin ook nog niet wekelijks dat kwam toen ik 16 was. Je bent echt niet raar dat je nog niet uitgaat en geen vriendje hebt, mijn eerste echte vriendje kreeg ik ook pas een maand voor ik 18 werd. Ik ken ook genoeg mensen die voor het eerst uitgingen toen ze 17 waren omdat ze er eerder nooit behoefte aan hadden en hetzelfde geld voor vriendjes daar had ik nooit behoefte een ik had af en toe wel iemand waar ik vaker mee afsprak en mee zoende maar meer niet. Doe het niet omdat anderen het doen doe gewoon wat je zelf wilt je bent echt niet raar!

Op je 15e MAG je toch helemaal niet uit? Hebben niet de meeste plaatsen een minimum leeftijd van 16/18? Ik weet het niet hoor, want ik ga nooit uit, en heb niet het idee dat ik iets mis. Ga alleen naar sommige feesten die georganiseerd worden.

Je kunt wel gewoon naar de kroeg gaan. Discotheken hebben vaak wel minimum leeftijd. maar daar kom je vaak gewoon binnen

Ga eerst eens naar fris ofzo, de kroeg komt later wel.

Eh. Dan is het gewoon “mijn” kroeg die 16+ is. Maar volgens mij zijn er wel meer plaatsen waar 16- 's avonds word geweerd? :l

Bij ons niet.
Ze laten 14 jarige gewoon binnen alleen geen alcohol enzo. Bij ons is geen enkele kroeg 16+ eigenlijk. alleen de discotheken

Ik vind het echt lullig dat je haar een meeloper noemt,
ze vraagt zich gewoon af of het op die leeftijd er niet bijhoort om uit te gaan,
Dan hoef je haar nog geen meeloper te noemen, en dat jij bijna 18 bent en niet uitgaat betekend niet dat zij dan ook niet uit hoeft te gaan.

[i]ik ben ook 14, bijna 15! onze hele klas gaat uit, maar ik moet dan ook zeggen dat ik wel zo’n soort klas heb zegmaar. je kunt makkelijk binnenkomen in discotheken van 16+ hoor. dat is echt geen probleem, tenminste bij mij niet. gewoon zelfverzekerd kijken, niet te snel lopen, make-up op doen en als het kan met een oudere jongen naarbinnen lopen.

over dat zoenen: dat heb ik ook nog niet gedaan hoor, maar je bent echt niet de enige! als ik jou was zou ik gewoon wachten en niet zomaar met iedereen gaan zoenen, misschien kom je tijdens het uitgaan wel iemand tegen![/i]