Uitgaan en rijles: veel gedronken gister - mag ik nu rijden?

Ik ben vannacht uit geweest en heb wel de nodige drankjes gehad. Nu was ik rond 5 uur in slaap vanochtend en heb ik om 11:00 uur rijles. Ik gok dat ik om 4:00 uur mijn laatste drankje heb gehad.

Mijn vraag: mag ik wel rijden nu?

[i]Edit Pivoine: geen overdosis aan hoofdletters in je titel, en titel moet duidelijk zijn

Nee, denk het niet.

Nee…

Nee

Nope, te kort geleden dus je alcoholpromilage is nog te hoog.

Nee en ik denk dat het sowieso niet verstandig is, ook al zou je alcoholpromillage niet te hoog zijn. Je bent vast niet zo scherp als anders, dankzij die drankjes en daarnaast heb je ook nog eens te veel te weinig slaap gehad. Dat terwijl een rijles wel intensief is!

Nu de vraag waarom je op een donderdag uitgaat terwijl je weet dat je vrijdag ochtend 11:00 een rijles hebt. Niet heel verstandig.
OT: Nee

Nou iedereen doet wel 's iets doms toch?

Ja maar je brengt hiermee jezelf en anderen in gevaar. Zeg het dan af op het moment dat je besluit dat je uitgaat

Zo raar is het niet dat je er niet bij stil staat dat het alcohol dan nog in je bloed zit. Het is niet alsof ze bewust nog even 10 glazen heeft gedronken een uur voordat ze rijles heeft.

Het is toch goed dat ze het zich nu beseft voor ze gaat rijden ipv daarna. Vergissen is menselijk.

Wanneer is alcohol uit het bloed verdwenen?
De lever breekt 7 gram alcohol per uur af. 1 glas alcoholhoudende drank bevat 10 gram alcohol. De lever doet dus 1,5 uur over 1 glas. Het alcoholgehalte in het bloed (promillage) is niet alleen afhankelijk van het aantal glazen dat iemand drinkt. Ook het gewicht en het geslacht van de drinker spelen een rol bij het gehalte aan alcohol in het bloed.

http://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/alcohol/alcoholcalculator/

Die test is speciaal om antwoord te geven op de vraag ‘mag ik nog autorijden?’ en houdt rekening met geslacht, gewicht enz enz enz. Dus die zou ik even doen!

Oh wacht, het is al elf uur geweest. Maar voor de volgende keer, even die test doen (: slotje voor topic want iedere volgende reactie voegt toch niets meer toe.