uitgaan, dansen?

ik heb een probleempje… ik vindt het wel een beetje raar om het hier neer te zetten, maarja ik weet niet waar anders.

ik vind het heel erg leuk om uit te gaan enzo, maar ik heb 1 probleem: ik kan niet dansen. ik heb geen ritme, geen gevoel voor muziek, ik kan ook niet maar een beetje losgaan etc. vorige vakantie was ik de muts die dan maar thuis bleef terwijl de rest lekker aan het feesten was, maar dit jaar wil ik het anders. dus heeft iemand tips, hulp, of iets anders weetikveel.

alvast bedankt, xxxx

Haha ehm om losser te komen is bijna maar 1 ding die mij echt helpt en dat is alcohol :stuck_out_tongue:. Maar dansmoves, tsja ik doe ook gewoon een beetje altijd.
Gewoon spontaan dansen helpt wel heel goed geloof ik. Tenminste daar komen altijd wel jongens op af dus. ^^ haha gewoon jezelf zijn en durven te dansen!

Ík ga ook gewoon.
& kan ook niet dansen. ;p
Maar ik ga ook niet echt uit me dak ofzo,
gewoon paar stapjes naar links en naar rechts.
Of weet ik veel wat ik doe ;p.

spreek van te voren met vriendinnen af om een beetje te oefenen? klinkt suf maarja hoe wil je anders ‘loskomen’… of ga gewoon uit & laat je gaan & maak lol en dan komt het dansen denk ik ook wel vanzelf?

Dan ga je gewoon in een kroeg zitten daar hoef je niet te dansen (:

keep in mind that:
*er veel mesen eigenlijk niet goed kunnen dansen
*veel mensen toch zat zijn of worden en zich niet meer zullen herinneren hoe jij danste
→ mss ben je dan wat zelfzekerder, dan confidence is exactly what you need!
je kan ook thuis op je kamer oefenen als je alleen bent ^^

ik heb exact hetzelfde, dus kan ik je ook niet echt helpen xD
hier heb je veel aan :")

je kan ook gewoon stil blijven staan, maar iedereen danst en ze letten niet egt op hoe je danst hoor, tenminste ik niet :p. Je komt vanzelf wel een beetje los als je er bent en wat alcohol op hebt.

okee, i’ll try it :thinking:

oh PS :
ik durfde vroeger ook niet dansen (omdat ik dacht dat ik het niet kon)en toen op een feestje had ik plots een “klik” en sindsdien durf ik het wel (op podium en al XD)

ja bij mij is er 1 ding wat echt helpt!
:beers:

Dansmuziek is meestal in vieren (of in achten) geteld. Dus als je daar een beetje op let dan ga je hem vanzelf ‘voelen’. Dan ga je tellen (in je hoofd natuurlijk :grinning_face_with_smiling_eyes: ) 1, 2, 3, 4. Het is belangrijk dat je hetzelfde tempo aanhoudt. Op deze tellen ga je een beetje heen en weer bewegen met je bovenlichaam. Later kan je je benen meebewegen en je heupen moeten losjes zijn. Als je je er veilig bij voelt kan je ook een beetje variëren. Je kan thuis alvast oefenen. Zet een muziekje op en ga het uitproberen.

Dit is natuurlijk hoe je het in theorie moet doen. Maar als je je over je onzekerheid zet en gewoon lol maakt zal het dansen vanzelf wel komen. Succes!

:flushed: ik heb zelf net geoefend om te dansen (omg, gelukkig zit er niemand op girlscene die me kent). het is niet eens zo lelijk en raar, maarja in real sta ik natuurlijk niet in m’n eentje voor de spiegel.
gewoon maar gaan met die banaan, ookal sta ik voor le pilier (als ik uitga in france).

Ik kan ook totaal niet dansen! Maar ik ben wel de gene die het meeste los gaat in een cafe. Ik dans ga los en doe gek, en het slaat nog aan ook. Dus pieker niet zo, en doe gewoon je ding. Het gaat er toch om dat je lol hebt :slightly_smiling_face:

een beetj e met je heupen swingeeen.

oke dit gaat heel fout klinken maar misschien moetje even dansen met een jongen (schuren) en dan hopen dat je een goeie jongen hebt zoiezo, en dan kan je het ritme een beetej overnemen? en dat gevoel vasthouden.

denk ik :stuck_out_tongue:

ik weet niet, bij mij gaat t altijd een beetj vanzelf, als je met leuke mensen bent denk je ook helemaal niet aan hoe je danst, gewoon het naar jezin hebben :slightly_smiling_face:

ojaaa en niet hulpeloos kijke van shiiiit hoe moet diit? ;O

dat valt meer op dan als je gewoon ee nbeetje meedanst :slightly_smiling_face:

Hallo ik kan ook niet dansen en het boeit me geen hol want ik doe het gewoon,

het maakt mij ook niet uit hoe mensen dansen!
ik vind het juist leuk als mensen gewoon los gaan, beter dan stil staan toch?!

Iedereen danst verschillend, oefenen kan nooit kwaad, en niemand lacht je uit want dat doen er zoveel.
& nadoen kan je ook altijd proberen,

maar idd spontaan dansen is het beste.

Niet denken maar doen!
Mensen kunnen je raar aan gaan kijken maar wat maakt het uit? Jij hebt het naar je zin!