Uiterlijke bespottingen.

[i]Hi,

Je hoort het steeds vaker… Dat meiden elkaar belachelijk maken om andermans uiterlijk. De een probeert bijvoorbeeld ander make up uit, wat voor diegene mooi is, maar voor de ander een punt om je belachelijk te maken. De ander heeft iets waar zij helemaal niets aan kan doen, bijvoorbeeld overbeharing in het gezicht of brandwonden…

Wat als gevolg? Jij creëert een slecht zelfbeeld en de ander hebben er leut in…

Mijn vraag: wat vinden jullie nou van deze bespottingen? Heb je het zelf ook meegemaakt of wat dan ook?

Vertel je ervaring :slightly_smiling_face:[/i]

iedereen geeft wel is een opmerking wat bitchy klinkt maar ja… iedereen doet het ook zonder dat zij er erg in heeft… maar ja om die gene echt kapot te maken is niet normaal

Tja het is niet leuk. Maar iedereen doet het. De één wat erger dan de ander…
En ik denk dat iedereen ook wel opmerkingen krijgt.

Ervaring? Ik wil er niet eens aan herinnerd worden als iemand iets lulligs over mijn uiterlijk zei. Tuurlijk als grapje of als opbouwende kritiek wel maar voor de rest niet.

[i]Daar zit ik dus ook mee. Het gebeurt nog steeds dat ik belachelijk word gemaakt… En niet te zuinig ook. Maarja, dat gebeurt nu al bijna… 13 jaar lang? Inclusief basisschool, VMBO en nu MBO?

Het feit dat dat nu nog gebeurt met me, op het MBO, toont alweer aan hoe volwassen sommige meiden zijn… die rond de 18 of 19 zijn.[/i]

Ik ben het met je eens, absoluut.
maar soms heb ik ook wel eens dat ik bij iemand denk van ‘iewl’ of zo, en dan denk ik achteraf, tsja wat zou diegene daar ongelukkig van kunnen zijn zeg, terwijl diegene er helemaal niks aan kan doen.

Klopt, ze zijn daar nog net zo kinderachtig als op de basisschool.
Ik wordt super vaak gepest omdat ik stotter bij woorden die met een s of z beginnen. Dan gaan ze het 20x na zeggen en de hele tijd lachen enzo.
En dan denk ik: Jeetje hoe oud was je ook alweer? >.<
Dat kind dat dat de hele tijd doet is net 22 geworden

En als je een keer iets aan hebt wat hun niet mooi vinden, of er net anders uitziet dan wat de rest van de school draagt is het gelijk ieww wat heb jij aan?

.<

Maarja, dan denk ik altijd maar: Van anderen naar beneden halen, haalt jou heus niet omhoog :wink:

Ik vind het echt vreselijk, 't gebeurd gewoon veel te vaak. En het erge is dat ik zelf ook merk dat ik het doe, terwijl ik dat helemaal niet wil doen. Maar dan niet iemand de grond in boren, opmerkingen hou ik sowieso het liefst voor me. Een meisje dat in de eerste in mijn klas zat, heeft een maand of 3 in het ziekenhuis gelegen omdat ze anorexia kreeg: iedereen zei altijd dat ze lelijk was en zo. Vreselijk, want het was echt een heel lief, gezellig meisje. Maar ze is helemaal kapot gemaakt.

[i]Veel meisjes worden hiermee kapot gemaakt. Ik heb bijvoorbeeld een hele lichte huidskleur, en je raad het al… wat haartjes bij mijn bovenlip doen al heel wat bij mijn klasgenoten. Maar na ruim 10 jaar te zijn gepest, in de grond geboord te wezen of wat dan ook laat ik niets merken, maar het doet me wel heel veel.

Ik kan er gewoonweg niets aan doen. het zit in mijn genen. Ik laat het overigens wel laseren. Hopen dat dat werkt.

Over dat meisje met anorexia die 3 maanden in het ziekenhuis lag ( reactie op iemand boven mij ); Das pas heftig, ik heb er werkelijk geen woorden voor.[/i]

Vaak is dat om hun eigen onzekerheid te verbergen, ik geef toe, dat is de reden waarom ik het doe. En pas altijd wanneer ik alleen ben bedenk ik me hoe erg ik er anderen ermee schaadt.

en het is daarnaast, ook iets heel vrouwelijks ofzo om te doen denk ik.

Tsja, iedereen doet het. Ik doe het zelf ook als ik soms een ( sorry :wink: dik mokkel zie lopen met een patatje denk ik ook van; ja dat kan er ook nog wel bij. Of iemand die geen make-up op heeft en net stoned lijkt. Denk ik ook van; bah. Het is ook gewoon zo. Iedereen doet het. Iemand maakte ook een keer een stomme opmerking over mijn haar dat ik gepermanent had, ze zei dat ik op een schaap leek. Ik keek haar recht in de ogen aan en zei dat ik blij was dat ik in ieder geval niet op zo’n trol leek, zoals zij. Ze was toen stil en liep weg. Ik zeg niet dat dat de oplossing is, echt niet. Maar iedereen is op zijn eigen manier mooi, en hoe nutteloos het klinkt, het is gewoon zo. Dus als een meid/jongen nog een x een domme opmerking maakt moet je eens naar hun kijken. Hun zijn ook echt niet perfect. Sowieso duidt zo’n opmerking alleen maar op onzekerheid van het persoon zelf.

Ja gedver, ik word er echt ziek van als mensen dat bij mij doen. Nu zijn een paar kinderachtige kutjongens ook bezig ermee, maar het minderd al.

Maar echt, geen wonder dat sommige mensen, mensen zo haten.

[i]Ik zou het niet kunnen.

Ik kan niemand belachelijk maken, of bespotten. Echt niet. Daar ben ik zelf té onzeker voor. Het klinkt best schijnheilig. Maar het is echt zo. Veel meiden zijn knapper dan mij. Dat is ook gewoon zo. Maar ik denk dat hun minder last bij hun dragen, dan wat ik bij me draag.[/i]

Echt niet? Wauw, ik zou willen dat ik eens mijn gedachten kon afsluiten als ik op het punt stond iemand te bespotten. Overigens doe ik het alleen in mijn gedachten en zeg ik het niet hardop. Dat is namelijk gewoon lullig. ( Behalve in een privé gesprek met een vriendin, maar dat is meestal opbouwend bedoeld)

Dat heb ik eigenlijk ook wel. In mezelf kraak ik zo veel mensen af. Maar idd, niet hardop.

[i]Het feit dat ik ook niet perfect ben, geeft mij het recht niet om iemand anders omlaag te halen. Ik zeg niet dat ik lelijk ben, maar ik ben niet moedersmooiste.

Het doet pijn om niets terug te kunnen en te durven zeggen, geloof me.[/i]

het is echt belachelijk inderdaad, maar gelukkig zijn niet alle MBO scholen zo! ik kreeg ook wel eens rotopmerkingen naar mn hoofd op de basisschool en de middelbare maar nu ik op het MBO zit is er eigenlijk niemand die kut-opmerkingen maakt of naar doet tegen elkaar, en je word ook niet raar aangekeken om je kleding ofzo!

[i]Bij ons moet je stevig in je schoenen staan. Je kan niet onzeker zijn of wat dan ook. Helaas ben ik dus wel onzeker, en straal ik dat ook uit.

En offtopic, waarom maakt Girlscene reclame voor Habbo o.o??[/i]

Ja misschien heel lullig,
maar dat zal toch altijd blijven gebeuren.

Je moet mensen laten zoals ze zijn en er gek of raar uitzien
De ene heeft weer een rare neus, de ander is weer te dik of dun, maar het is jouw persoonlijke probleem niet laat die mensen met rust. Ik ben ook niet perfect, maar ik vergelijk mezelf echt niet met andere ofzo.