Uiterlijk

Halloo, ik ben een meisje van 13 jaar oud (vrijdag 14😛) van een afstandje “al zeg ik het zelf” best wel knap. Maar zie je me van dichterbij, allemaal moedervlekken in mijn nek (die ik persoonlijk héél storend vind, maar ik mag ze niet weghalen van mijn moeder) en andere vlekken op mijn gezicht en is mijn haar slap. Maar waar ik me vooral aan stoor is die moedervlekken met name 1 die is nog geen centimeter groot maar toch… al mijn vriendinnen zeggen ook: “hij stoort helemaal niet”, “waarom zou je hem willen weghalen”, “je bent zoals je bent”
Dat klopt ook allemaal wel, maar ik ben bang dat als ik een vriendje hem ofzo en hij ziet die moedervlek(ken) dat hij me niet meer wilt. Wat denken jullie hier over???

Als iemand van jou houdt maakt het diegene echt niet uit dat jij daar een moedervlek hebt.

Maar begint dan überhaupt wel iemand van me te houden, iedereen is zo perfect zonder moedervlekken die storend zijn​:no_mouth::no_mouth: dan valt toch iedereen op degene zonder moedervlekken, of ligt dat aan mij (mijn onzekerheid)

Neee joh! Dat ligt aan je onzekerheid hoor. Ik heb een litteken vlak bij mijn oog en iedereen denkt ook dat dat een moedervlek is. Een keertje had ik foudation er over gedaan en niemand viel het op! Dus bij jou vast ook niet

Maar ik kan geen foundation in mijn nek doen😂

Maar als er zooo veel mooie meiden zijn, waarom zou een jongen mij dan uitkiezen! En die moedervlek maakt alles erger!!

Laat de moedervlekken niet uit je nek verwijderen!Niet doen! In je nek geneest een litteken niet goed en zal die altijd fel zichtbaar blijven. Ik heb in het tweede leerjaar een moedervlek laten weghalen met als resultaat een groot, lelijk litteken dat nu bena 10 jaar later nog steeds fel zichtbaar is. Dus tip laat het enkel weghalen als de dermatoloog zegt dat het echt noodzakelijk is.

Ik vind moedervlekken juist leuk bij mensen, heeft iets bijzonders! En ik weet zeker dat er ook jongens zijn die er zo over denken.
Verder heeft iedereen wel ‘iets wat anders is’, bij de mensen die jij goed kent vallen die dingen niet op omdat het gewoon normaal is geworden en mensen zullen dat ook bij jou hebben :slightly_smiling_face: dus maak je niet druk!

Och meid, kijk om je heen. De puberteit is heel lastig, maar als je oprecht daarom denkt dat er niemand van je zal houden… En in het negatiefste senario laat je hem over (vrijdag) 4 jaar toch weghalen, zodra je 18 bent. =)

Ik snap niet wat er zo erg is aan moedervlekken? Ik heb er zelf ook heel veel en m’n vader zit er helemaal onder. Ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen “wow die moedervlek maakt haar echt lelijk” ofzo.

Moedervlekken zijn niet lelijk, het is gewoon iets wat je hebt.

Je zult je er zelf aan ergeren, maar andere zullen het waarschijnlijk niet eens opvallen dat je moedervlekken in je nek hebt. Zelf heb ik ook veel moedervlekken en er natuurlijk dan ook een aantal in mijn nek, maar heb nooit gemerkt dat jongens het storend vonden.

Die moedervlekken horen bij jou en maken je uniek. Als je vriendje echt van je houdt maken die moedervlekken echt niet uit. Bovendien zijn moedervlekken helemaal niet lelijk.

Super lief hoe jullie allemaal reageren, maarrrrr sommige moedervlekken kunnen iemand toch lelijk maken? Het is niet altijd mooi. Zoals in mijn geval…
of het ligt aan mij zelf maar hij is bijna een centimeter, en op zo’n lichte huid, en dan zo’n bruine bobbel is toch niet zo mooi of ligt dat aan mij???

Ik heb dat ook en ik heb nog nooit iemand erover gehoord. Zoals ik zei, het is niet mooi of lelijk. Het is gewoon iets wat je hebt. Mensen hebben er niet echt een mening over geloof ik haha. Dat kan ook niet want je kan er niks aan veranderen, je hebt het nou eenmaal.

Ik ga hem waarschijnlijk toch laten verwijderen, ik heb het er nog eens met mijn moeder over gehad. Ik voel me gewoon een stuk onzekerder daardoor, en hoop dat dat weggaat. Maar allemaal super bedankt voor de lieve berichtjes :slightly_smiling_face: <3

Ik zou je adviseren om te wachten tot je 18+ bent. Toen ik 13 was, was ik ook onzeker over heel veel, nu ben ik 21 en realiseer ik me dat het nergens voor nodig was. Ik hoop voor je dat je dat ook gaat inzien. Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk jouw keuze om hem weg te laten halen en wanneer.

Je bent jong, je hebt van die gedachten die niet realistisch zijn (jongens kunnen meisjes zonder moedervlekken kiezen, moedervlekken maken iemand lelijk, etc.)

Probeer je aandacht te vestigen op dingen die je wel leuk vindt aan jezelf en raak niet gefixeerd op iets wat volgens jou niet goed is.

Natuurlijk kun je het laten verwijderen, maar juist door je leeftijd zou ik nog even wachten.

Wachten tot je 18 bent

En voel je niet onzeker erover, iedereen heeft wel wat!

Enne, als een jongen jou niet leuk vindt omdat je een moedervlek hebt is ie een arrogante rotzak en verdient een klap, zo dat moest er ff uit