Uiterlijk.

Hoii!

Ik zit al een tijdje met iets in de knoop. Vaak als ik bij vriendinnen loop en er komen van die jongens langs die dan zeggen : Wow die lichtblonde is knap (bedoelen ze niet mij mee). Ik word daar best onzeker van, ze zeggen nooit iets over mij. Dus dan ga ik denken dat ik lelijk ben. Ik geef toe ik ben niet knap, maar ik vind mezelf ook niet lelijk. Zo’n meisje zei ook laatst tegen een goede vriendin van mij dat ik ze mij lelijk vinden. Nu kijk ik vaak in de spiegel en zie ik een lelijk meisje staan.

Hebben jullie dit ‘probleem’ ook?
Hebben jullie tips?

xx Mij.

Rot voor je dat je je zo voelt.
Maar je moet je niet zwart laten maken door vreemde mensen.
Ik weet zeker dat je echt niet lelijk bent.

Iemand die zelfverzekerd is (dus niet arrogant) vaak mooier. Als je blij met jezelf bent, kan je dat van buiten zien. Als jij zo over jezelf gaat denken, zien mensen dat aan je en gaan ze er ook sneller misbruik van maken. Niet onzeker zijn, nergens voor nodig, ik weet niet hoe je er uit ziet en dat hoef ik ook niet te weten, maar ieder mens is mooi.

Mooi gezegd!

Denk aan je innerlijk. Ik heb liever een mooi innerlijk dan uiterlijk!

Vriendinnen zeggen dat ook tegen mij:
‘‘Misschien ben je qua uiterlijk niet zo mooi, maar qua innerlijk ben jij superknap’’ Misschien klinkt het dan stom dat je uiterlijk niet mooi is, maar bedenk zelf, wat heb je liever?

Ieder mens is mooi. Jij ook. Laat andere jou niet naar beneden halen!

Iedereen is mooi op zijn of haar manier, dus jij ook. Je moet je niet onzeker laten worden door jongens die niet naar je kijken. Soms is dat ook niet leuk hoor. Maar ik snap je wel hoor, heb ook zo’n vriendin die hetzelfde probleem heeft!

To be beautiful means to be yourself. you don’t need to be accepted by others.you just need to accept yourself.

Trouwens zoals hierboven al is vermeld iedereen is mooi op zijn eigen manier !

( En trouwens toen ik 13 was zag ik ook altijd jongens naar mijn vriendinnen kijken en nooit naar mij ( mijn vriendinnen leken ouder en ik leek jonger, had geen vormen en een beugel ) en ik voelde mij daar ook best slecht bij. Nu ik ouder ben geworden geen beugel meer heb en vormen heb gekregen krijg ik die aandacht wel. U tijd om te schijnen zal wel nog komen ! )

Straal zelfvertrouwen uit!

Ik zat ongeveer in dezelfde situatie. Ik vond mezelf eerst echt niet lelijk, soms zelfs best knap. Toen opeens kreeg ik van iemad te horen dat iemand had gezegd dat hij me lelijk vond. Ik voelde me zo vreselijk slecht toen en mijn zelfbeeld ging gelijk omlaag en ik voelde me gewoon altijd lelijk. Vanaf dat moment kreeg ik ook het gevoel dat iedereen om me heen complimenten kreeg en niemand zei ooit wat aardigs tegen mij. Ik heb toen ongeveer 3 maanden zo rond gelopen terwijl ik me heel slecht voelde. Tot ik bij de conclusie kwam dat ik niet lelijker kon zijn geworden. Oke, het zou kunnen maar naarmate je ouder word, word je over het algemeen mooier. En dat ik voordat dit allemaal gebeurde vaker complimenten kreeg en nu niet meer kwam doordat ik teveel aandacht ging besteden aan wat iedereen van me vond en altijd als ik langs iemand liep dacht: ohh, die vind me vast lelijk.
de laatste tijd is dit allemaal veel minder geworden, voornamelijk doordat ik veel leuke kleding heb gekocht, mijn haar leuker ging doen enz. Daardoor heb ik meer zelfvertrouwen gekregen en ik voel me soms ook weer mooi als ik in de spiegel kijk.

Probeer jezelf niet zo omlaag te laten halen door mensen die zeggen dat je lelijk bent! Ik ben het niet geheel eens met “ieder mens is mooi” want, hoewel het er weinig zijn, heb ik toch echt wel mensen gezien die ik (qua uiterlijk) absoluut niet mooi vond, maar waarschijnlijk zijn de mensen die jou lelijk noemen gewoon jaloers. Of gewoon laag.

Je moet je erover heen zetten zegmaar, probeer in de spiegel te lachen en te zeggen, ‘ik mag er best zijn’. Als er weer word gezegd dat je lelijk bent, vraag dan gewoon heel direct ‘wat is er mis dan?’ Direct is vaak het beste c:

toen ik wat jonger was (zo rond de 14 en jonger) had ik dat ook, nja ik maakte me er niet echt zorgen om maar jongens keken echt niet naar me etc. en nu een paar jaar later krijg ik echt irritant veel aandacht op straat (geloof me dat is ook niet leuk en ik voel me er ontzettend oncomfortabel bij)
het komt allemaal nog wel met de leeftijd, maar daar moet je absoluut niet je zelfverzekerdheid uit gaan halen dus je moet nu ook niet onzeker zijn omdat je t gevoel hebt dat jongens niet naar je kijken

Ooh dankjulliewel voor de tips! x

Ik heb dat ook gehad. Ik heb twee stiefzusjes en die zijn allebei echt niet lelijk. Ik vind mezelf ook niet lelijk, maar ben af en toe wel onzeker over mijn figuur. Ik ben niet dik of iets, ik ben gewoon normaal. Mijn stiefzusjes zijn heel erg dun, maar omdat veel jongens hun aandacht op hun twee richtten, voelde ik me onzeker en dacht ik dat het misschien aan mijn figuur lag of dat ze me dik vonden. Dit jaar ben ik samen met mijn opa voor twee weken naar portugal geweest zonder mijn zusjes, en kreeg ik alle aandacht van jongens. Ik voelde me ontzettend zelfverzekerd, en wist uiteindelijk dat het niet aan mijn figuur lag. Trek je dus niets aan van wat anderen zeggen / denken ! X

Sorry, maar dat vind ik gewoon gemeen.

Eindelijk eens meisjes die zich ook zo voelen als ik. Maar het is echt niet fijn inderdaad… ik ben zelf 15 jaar en naja… zoals ieder meisje heb ik echt veel onzekerheden. Ik vind mezelf best wel dik, m’n tweelingbroer pest me er ook vaak mee. Maar dan denk ik bij mezelf… 58 kilo & 165 cm lang… dat valt best wel meetoch? haha. Maarja. Vesder ben ik ook heel erg bang om make up te gebruiken of iets met m’n haar te doen, het is gewoon altijd in een staart, ik ben zo verlegen =(

Heeft iemand misschien tips voor me? Hoe ik eenbeetje kan beginnen met experimenteren zonder een heftige reactie van ouders etc? Haha klinkt nogal raar:$ En dames, het is al genoemd, maar iedereen is prachtig in zijn of haar eigen manier <3 You just gotta believe it yourself, en daar werk ik ook aan ! xx

Heb ik ook wel eens te horen gekregen ja, zoiets. Toen deden we een spel en moesten we van elkaar zeggen wat het mooiste was. Na 15 minuten denken kreeg ik ‘je hebt mooie handen en een mooie binnenkant.’ Bedankt hé? Maar oke, even OT; Ik ken dit ook. Ik ben eigenlijk doodongelukkig met mezelf.