uitelkaar gegroeit

Hebben jullie dat ook wel eens meegemaakt? dat jij en je (beste)vriendin uitelkaar gegroeit zijn?
Ikzelf vind het echt een rare gedachte, want ik heb dat dus wel meegemaakt.

Ik en mijn toen nog vriendin waren altijd heel close, we wonen bij elkaar ik de buurt, zaten op dezelfde school en in dezelfde klas, hadden de zelfde vrienden, waren altijd samen etc etc…

maar zo’n 2 jaar geleden werd alles een beetje anders, zag haar steeds minder, in de pauzes stond ik bij me eigen vrienden en zij bij die van haar, we spraken heel af en toe nog af en nu helemaal niet meer. Als we elkaar tegen komen is het alleen ‘hoi, alles goed?’

Dus ik vroeg me af of jullie dit ook mee hebben gemaakt. En hoe jullie nu met elkaar omgaan.

Bij mij en me vriendin is het helemaal klaar nu, best sonde vind ik het. We hebben toch wel heel veel meegemaakt samen

Moest hier ineens aan denken omdat ik dit zinnetje las:
Sometimes people change. They end up having nothing to say to each other, even if they were best friends before

en hier is volgens mij (?) nog geen topic over. Als die er wel is mag deze gesloten worden.

ja dat had ik ook 14 jaar mijn buurmeisje geweest en 8 jaar bij haar in de klas gezeten de meesters noemden ons ook yin en yang maar toen ging zij naar een andere school. en ik ook en toen ging ik ook nog verhuizen en allebei kregen we andere vriendinnen hele tijd ruzie gehad met haar erover maar nu als ik haar zie praten we wel is over hoe gezellig het was, soms vind ik het wel jammer maar ik zit er niet meer mee heb nu ook goeie vriendinnen en een leuke vriend :slightly_smiling_face:

Jaa heb ik ook gehad. Ik leerde haar kennen op mijn 7/8e en toen we een jaar of 14,15 waren groeide we uit elkaar. Zij leerde haar vriend kennen (waar ze nu nog steeds samen mee is )en ik begon het uitgaan en feesten te ontdekken. Dus dat was geen ideale combinatie.
We zijn nu beide 21 en ik spreek haar nog wel regelmatig maar ik kan het geen echte vriendin meer noemen, eerder een kennis eigenlijk. Ik heb in die tijd trouwens tussen heel veel vriendingroepjes heen gezwerfd en daar heb ik nu een struk of 10 vriendinnen aan over gehouden die ik nog wekelijks zie.

in deze periode (puberteitsjaren) vind je ook je echte ik, mijn vriendin heeft dat ook gedaan maar dan in een slechter opzicht, ze gaat beetje de verkeerde kant op, en met de verkeerde vrienden, maar ik geef niet meer genoeg om haar om haar daarvoor te waarschuwen, als ik dat doe krijg ik die hele rare vriendengroep van haar op me dak, nee dankje…
heb het wel heel moeilijk gehad met dat zij onze vriendschap zo liet gaan, alsof het niks betekende, maar nu heb ik dat zelf ook gedaan en ik heb zoiets: je zoekt het maar uit.
eerst kwam ze ook altijd naar me toe met haar problemen die ontstonden door die rare vrienden van der, en dan dacht ik ook: waarom heb je me nu wel nodig, en moet ik voor je klaarstaan als alleen jij dat wilt?
zo ben ik niet, ben geen hondje, dus heb haar lekker laten lopen.
nee we zijn niet bepaald met vrede uit elkaar gegaan…

ik en mn (nu niet meer dus) beste vriendin zijn ook uit elkaar gegroeit. het kwam denk mede doordat ik me vaak aan haar irriteerde, en als ik het haar vertelde zei ze dat het niet waar was en nergens op sloeg. dus nu zie ik dr helemaal niet meer, omdat ik het wilde uitpraten maar zij vond dat mijn mening totaal niet klopte, terwijl het een MENING is.
nu ik het zo type ben ik blij dat het over is.

Ja ik heb dat ook meegemaakt.
Ik had in groep 3 een hele goeie vriendin.
Maar toen ging ze verhuizen dus we spraken elkaar bijna nooit.
Best wel jammer maar gelukkig heb ik nu ook leuke vriendinnen.

Friends come and go, only you will stay the same.

Nou dat klopt niet helemaal hoor ik was juist veranderd en toen ging het niet meer goed tussen mij en me vriendin (ookal merkte zij er niks van)

Ja dat heb ik ook al een paar keer gehad, 1 keer op de basisschool en 1 keer op de middelbare. Die tweede keer kregen we ruzie om iets heel kleins en dat is nooit meer echt ‘goed’ gekomen. Maarja, ik ben blij met de vriendinnen die ik nu heb! :slightly_smiling_face:

Vanaf dat ik 5 jaar was kende ik mijn ‘beste’ vriendin. Ja, wij waren altijd samen ja. Alleen ze heeft me nu echt dikhard laten vallen… terwijl ik altijd als enige moeite erin had gestoken om onze vriendschap te behouden. Tsja het is een beetje een lang verhaal. :stuck_out_tongue:

Dat heb ik nu met heel veel van mijn oude klasgenoten uit groep 8. Behalve bij wie ik dan nu nog in de 2e kom, en dat is maar 1 jongen. Ik ga eigenlijk nog maar met 3 vriendinnen echt nog om van vroeger. Op zich vind ik het niet zo erg. Ik heb ook mijn eigen vriendinnen gevonden en sommige zijn heel erg veranderd, en dan zegmaar niet ‘leuk veranderd’.

zovaak

2 keer. ik heb sinds groep 6 een beste vriendin maar dit jaar ging ik naar een ander gebouw en zagen we elkaar bijna nooit en als we nu afspreken is het niet zoals het eerst was, meestal is het gewoon saai…terwijl we vroeger altijd superveel lol hadden enzo, maar zei ging met van die trutjes om en toen is ze ook een beetje zo geworden.en ik was met een ander meisje supergoed bevriend en opeens kregen we een soort ruzie ofzo en nu kijken we elkaar echt heeul arrogant aan als we elkaar tegen komen haha. maar het is wel jammer…en verder nog veel gewone vrienden maarja.

Ja 2x zelfs…

-

2x maar dat hoort gewoon bij het leven,
ik zit er niet echt mee, want de tijd die we hadden was geweldig,
nu is het waarschijnlijk gewoon tijd voor een ander, daar is niets tegen te doen.

ja ik was eerst heel goed bevriend met een meisje wat hier om de hoek woont, maar nu spreken we elkaar gewoon nooit meer terwijl we zo dicht bij elkaar wonen!
maarja zo gaan die dingen

Dit heb ik ook. Echt precies hetzelfde. Alleen is het bij ons nog niet zo ver dat we elkaar alleen nog maar gedag zeggen, we spreken soms nog wel eens af enzo. Maar het voelt gewoon niet meer zoals vroeger. Ik merk dat ik de neiging heb om de stiltes op te vullen en ik voel me ook niet meer volledig op m’n gemak bij haar.
Maar ik durf onze vriendschap nog niet op te geven… want ik heb zo veel met haar meegemaakt en ze was er altijd voor me.

Trouwens, in feite wissel je iedere 7 jaar van vrienden (bron: http://www.nu.nl/wetensch…-kwijt-na-zeven-jaar.html)