Uitelkaar gaan of samen blijven?

Ik heb 4 jaar terug een jongen ontmoet die uiteindelijk me beste vriend is geworden en met wie ik uiteindelijk ook een relatie heb gehad, na half jaar ging die relatie/verkering (we waren nog best wel jong) uit. Maar na een tijdje kregen we weer wat. Ondertussen hebben we al langer dan een jaar een relatie. Maar we hebben de laasten maanden erg veel ruzie… meestal over dat hij iets heeft gedaan met vrienden waar ik nie blij mee ben of dat hij er niet eerlijk over is. Hij heeft er altijd sorry voor gezegd uiteindelijk en hebben het goed gepraat, maar ik zat er nog wel mee steeds al die ruzies en ben bang dat er weer een ruzie zal komen. Die is nu dus gekomen. Omdat ik steeds bang ben voor ruzie en de dingen die zijn gebeurd niet ben vergeten hebben we nu ruzie want hij wilt niet steeds dat ik aan die ruzies blijf denken.
We zouden eigg een break houden maar ik hield het niet vol en apte hem,
Hij was daar niet blij mee want hij wilde graag zn tijd om na te dneken over ons en we hadden afgesproken een week geen contact.
Toen ben ik boos geworden, en dat liep niet goed we werden allebei weer boos. Toen heb ik hem die avond gebeld of hij kon komen om te praten.
Dat hebben we gedaan, het komt erop neer dat we elkaar liever niet kwijt willen maar deze ruzies ook niet meer willen. En ik weet niet goed wat ik moet doen. Moeten we elkaar accepteren en doorgaan met de kans dat er meer ruzies kunnen komen en dat we niks meer over voorgaande ruzies zeggen omdat we anders zelfde als nu krijgen, maar dat je dan in je achterhoofd t altijd blijft onthouden. of uitelkaar gaan waar we allebei kapot aan gaan, maar geen gezeik meer.

Het zit me ook dwars dat ik die avond moest bellen om te praten, wrm kwam het niet uit hem zelf. Net als dat hij tijd wil om na te denken of hij nog verder wil. Terwijl ik hem altijd nieuwe kansen heb gegeven, waar hij dankbaar mee mag zijn, had allang uit kunnen uit. Maar nog gaat hij twijfelen of Hij verder wilt.

Hij heeft die avond wel gezegd dat hij wel echt van houd en me niet kwijt wil maar hij heeft ook geen zij meer in gezeik.

Ik weet niet goed wat ik moet doen morgen praten we weer verder want hij wilt weten of ik nog door wilt gaan of niet maar ik twijfel zo erg. Aan ene kant denk ik je had allang uit moeten maken, aan andere kant denk ik miss moet ik hem gwn accepteren hoe hij is en niet verbieden wat hij wel en niet kan doen.

Ik heb zelf net besloten om mijn relatie met een jongen waar ik heel veel van houd/hield te verbreken. Mijn ervaring is dat iemand met een bepaald karakter, niet snel verandert.

Je moet jezelf afvragen of deze relatie jou nog wel gelukkig maakt en of je het voor je ziet om de rest van je leven met deze jonger verder te gaan. Natuurlijk is het moeilijk om er een einde aan te maken, maar het gemis gaat een keer over.

Dat hij tijd nodig heeft om na te denken is helemaal niet stom of iets, het is juist goed dat hij er over nadenkt of hij verder wil of niet. Jij moet net als hem gaan afwegen of je het waard vindt om steeds ruzie te hebben, maar wel een relatie met hem en andersom.

Die keuze kunnen wij niet voor je maken. Sterkte en succes met het maken van deze moeilijke keuze.

Zoals ik het lees, zul je moeten accepteren wat hij doet met vrienden (geen idee wat dat is), want hij liegt erover omdat je het niet accepteert, of je accepteert het niet, maar gaat er geen ruzie meer over maken.

Alleen dan zie ik deze relatie nog werken.

Dat jij hem trouwens nog kansen hebt gegeven, betekent niet dat hij dat ook meteen moet doen. Hij denkt juist beter na over deze relatie dan jij als ik het nu zo zie. Jij appte ook tijdens de break, terwijl jullie deze beide nodig hadden en jij wordt boos omdat hij niet blij was dat je de belofte verbrak. Beetje raar vind je ook niet

Dit was precies mijn gedachte. Ik denk dat jullie problemen met betrekking tot verwachtingen ten opzichte van elkaar hebben. Als jij dingen van hem verwacht, maar hij maakt dat niet waar (omdat hij misschien niet weet dat jij die verwachtingen hebt) dan ben je teleurgesteld en boos. Andersom geldt dat natuurlijk ook, hij verwacht ook dingen van jou en maak je die niet waar, dan is er gedoe.

Praat eens over wat je van elkaar verwacht in deze relatie, wellicht dat je elkaar dan beter gaat begrijpen. Je kunt elkaar geen dingen verbieden, je kunt wel aangeven wat je wel en niet prettig vind en kijken of je tot een voor beiden acceptabel compromis kunt komen. Succes!