Uiteenzetting

Voor mijn opleiding tot docent Nederlands heb ik de opdracht om een uiteenzetting te schrijven over een zelfgekozen onderwerp. Ik heb gekozen om te schrijven over het misbruik van de studiefinanciering.
Ik heb het bijna klaar. Nu is mijn vraag of ik het straks naar iemand mag sturen die verstand heeft van Nederlands (qua spelling, taal- en stijlfouten en of het een goed artikel is etc.) die mijn uiteenzetting na wil lezen en wil checken.

Bedankt!

Dus je studeert Nederlands, maar hebt alsnog iemand anders nodig om je werk na te kijken?

Ik ben in opleiding ja. Ik krijg pas net colleges over alle taal- en stijlfouten, is het dan zo erg om het even te laten checken om zeker van mijn zaak te zijn?
Natuurlijk kijk ik zelf mijn werk ook na, maar het is mijn eerste opdracht van de opleiding dus ik wil het gewoon graag goed doen.

Ik zeg ook niet dat het foutloos moet zijn.
Sterker nog; ik doe dezelfde opleiding als jij, maar als ik zou vragen of iemand mijn werk zou willen nakijken, zou ik vierkant uitgelachen worden.
Wat ik binnen mijn opleiding heb geleerd:

• Niet twijfelen aan je eigen taalvaardigheid.
  • Twijfel je ergens toch? Bouw de zin dan om of gebruik een ander woord waar je wél zeker van bent!
  • Lees je eigen werk hardop voor; dan hoor je of zinnen lekker lopen.

Veel succes!

Bedankt voor je tips.
Misschien is wat jij zegt in mijn geval nu nog anders, ik doe nu de eerste fase van de opleiding, wat voor mij mijn minor is, omdat ik de pabo doe. Ik wil de hoofdfase van de opleiding gaan doen na de pabo. Daarna heb ik mijn diploma voor Nederlands.
Het is trouwens onderdeel van de opdracht om je werk na de laten kijken / te laten beoordelen door een klasgenoot.