Uitdrukkingen HELP!

Ik heb het hier in geplaatst omdat het over de dans gaat, maar ook over (hopelijk) mijn toekomstige studie.
Ik dans al heel lang en wil dit jaar auditie gaan doen voor dansopleidingen. Ik wil het echt super graag en als dit niet lukt moet ik iets gaan doen wat ik helemaal niet leuk vind (en ik weet ook nog niet wat).

Ik ben heel intensief bezig met dansen en het verbeteren van techniek e.d. maar het gene wat ik constant te horen krijg en waar ik constant tegen aan loop is dat ik geen expressie/emotie heb tijdens het dansen. Ik ben er nu al een aantal jaren mee bezig en niks werkt!
Voor mijn gevoel kijk ik precies hetzelfde als ieder ander die danst en als ik probeer te lachen of wat dan ook krijg ik te horen dat ik zo boos kijk. Ik wordt er helemaal gek van!

Iedereen vertelt me constant dat ik dat dus fout doe, maar ik weet niet hoe ik het goed moet doen.

Is hier misschien iemand die mij kan helpen hiermee? Het is zo frustrerend.

Hmm ik weet niet heel goed hoe je het zou kunnen aanpakken want ik dans niet, maar wat ik vaak wel zie op tv is dat er altijd een verhaal bij een choreografie zit, en dus in een bepaald nummer. Heb je voor jezelf een verhaal in je hoofd als je danst? Misschien dat dat helpt.

Ja, dat heb ik geprobeerd. Ik heb het zelfs met dingen geprobeerd die mij zijn overkomen of wat dan ook, maar zodra ik begin met dansen zijn alle emotie weg. Dan voel ik helemaal niks.

Dat schijnt ook wel een “denkende danser” te zijn. Dan denk je alleen maar aan de pasjes enzo. Maar ik kom daar gewoon niet uit. Ik kan gewoon niet niet denken als ik dans, haha!

Misschien een hele domme vraag maar oefen je voor een spiegel zodat je ook zelf ziet hoe je uitdrukking is? Dat is mogelijk een optie.

Het lijkt me een mogelijkheid om het te oefenen om voor een spiegel te staan, een medley qua muziek op te zetten zodat je iedere keer een ander nummer/emotie hebt en daar op gaat dansen?