Uitblijvende menstruatie

Hoihoi,

Ik zit met een soort van probleempje? Ik weet niet of het heel erg is maar ik maak mij er wel een beetje druk om… Dusja… Ik heb sinds kort een vriend waarmee ik, nou ja, gevriemeld heb. Geen seks, dat niet. Alleen het handwerkgedoe… (zo awkward help) Ik ben nog nooit zegmaar gevingerd, en zelf deed ik dat ook niet bij mijzelf, dus de eerste keer was door hem. Dit deed mij behoorlijk veel pijn (wat ik wel aangaf dw), dus hebben wij het maar rustig aangedaan. Wat mij nu wel is opgevallen, is dat mijn menstruatie uitblijft. Normaal word ik om de 24 a 25 dagen ongesteld, maar vandaag is het mijn tweede dag van ‘te laat’ zijn…

Ik vroeg mij af of dat misschien door het handwerkgedoe komt? Of in ieder geval, of dit mogelijk is.

Daarnaast ben ik redelijk ziek geweest van een amandelontsteking waarvoor ik een penicilline kuur voor heb gekregen, waarmee ik na een week mee moest doorgaan aangezien het niet weg ging. Ik ben woensdag klaar met de kuur…

Zou het misschien door een of door het andere komen? Iemand enig idee?

-playborstel
(excuses mocht deze topic in het verkeerde thema zijn geplaatst)

Nee, dat is helemaal niet raar. Menstruatie kan door zoveel dingen beïnvloedt worden. Toen ik voor het eerst begon met handwerk werd ik opeens twee weken te laat ongesteld, zat zo in de stress, maar kan door van alles komen. Ziekte, stress, gewichtsverlies of toename, hormonen, zoveel dingen.

Ik slik principieel de pil niet en ik word soms heel lang om de vier weken en dan opeens om de zes. Mocht je toch ooit twijfelen en daar reden toe hebben dan doe een zwangerschapstest. (En je kan alleen zwanger worden als er sperma in je vagina is gekomen, alsjeblieft daar geen topic over beginnen ooit, bij twijfel altijd een test.)

Kan heel veel redenen hebben, is meestal niets ernstigs.

Ik stress me enorm, aangezien ik 02-03 mijn laatste menstruatie gehad (dag 1)… Hoelang kan het nog uitblijven eigenlijk?

Lang. Ligt aan jouw cyclus en omstandigheden. Maar wij kunnen jou verder niet helpen. Lees dit:
Lees dit:

Bel over een week de huisarts en leg het voor aan de telefoon om jezelf gerust te stellen anders.