Uitblijvende menstruatie

Hallo allemaal!

Ik had gewoon een vraag.
Ik ben 18jaar, en sinds zo’n anderhalve maand gestopt met het slikken van de pil (ik weet niet precies hoelang, maar zeker meer dan een maand, en minder dan 2…!)
Echter, ben ik sinds ik gestopt ben met de pil niet meer ongesteld geweest. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voordat ik met de pil begon menstrueerde ik altijd gewoon op tijd (ik slikte de pil sinds m’n 12e, nadat ik al ongeveer 9maanden gewoon ongesteld werd.)

Ik heb geen zin om meteen naar de dokter te rennen, en erg veel zorgen maak ik me er verder ook niet over, ik merk immers verder helemaal niets vreemds verder.

Dus, heeft iemand hier ervaring mee, of een idee waardoor het misschien zou kunnen komen?

Thankyou…! :kissing:

Oja, bijna een belangrijk detail vergeten…! :hammer:

Ik kan niet zwanger zijn.

De pil heb ik steeds op tijd genomen, en ben ik eigenlijk nooit vergeten.

Daarnaast heb ik ook geen vriend, en ook geen seks gehad. Zwanger zijn is dus geen optie.

hmm, haha dat je niet zwanger kan zijn moet al een geruststelling zijn :wink:
Slikte je de pil vaak door? Dan zou het kunnen dat je cyclus een beetje ontregeld is, en weer op gang moet komen… duurt soms echt wel ff

Daarbij zou ondergewicht/ te weinig eten een oorzaak kunnen zijn, maar weet niet of dit in jouw geval zo is?

x

Ik had hetzelfde probleem. Ik werd niet ongesteld in mijn stopweek en ook niet toen ik stopte. Ik ben toen (na 4 maanden) toch naar de dokter gegaan. Zij vertelde mij dat je menstruatie in je stopweek eigenlijk schijn is, dit hebben ze zo gecreëerd zodat een vrouw nog steeds ‘denkt’ dat alles goed werkt. Maar dat je nu niet meer ongesteld wordt kan volgens mijn dokter niet zo heel veel kwaad.

God, wat een slecht antwoord achteraf. Volgens mijn dokter kan het geen kwaad maar wil je het echt zeker weten zou ik je eigen dokter nog even raadplegen…

Ik slikte de pil eigenlijk alleen door als ik een belangrijke wedstrijd had (zwemmen). Maar daar ben ik mee gestopt op mn 14e, dus dat zou wel erg laat zijn, denk ik tenminste. Het kan natuurlijk altijd nog.

Daarnaast heb ik helemaal niks tegen een vroege zwangerschap hoor, ik zou eigenlijk best wel een kindje willen hebben, dat klinkt natuurlijk raar, en dat snap ik best! :bowing_man:
Maargoed, ik heb geen vriend, dus dat gebeurt niet, haha.

Ondergewicht zou t ook niet zijn, ik ben prima op gewicht, geen ondergewicht, geen overgewicht. :upside_down_face:
Ik eet wel best weinig, als ik kijk naar leeftijdsgenoten etc. Maar meer krijg ik gewoon niet weg… Toen ik de pil slikte werd ik overigens wel gewoon altijd ongesteld in de stopweek.

Bedankt voor de reactie! :kissing:

Kan ook gewoon het weer zijn, stress? Het feit dat je geen pil meer slikt betekend dat je lichaam afhankelijker is van andere factoren… Ik word bij echt extreme stress helemaal niet ongesteld, zelfs niet toen ik de pil slikte…

Kan dus best zijn dat je menstruatie nu gewoon anders “reageert” ?

Maar waarom bel je de huisarts niet gewoon? Vaak zijn dit vragen die de assistente weet en zo niet: via zo’n telefoon uurtje ding kan de huisarts best gemakkelijk antwoord geven…

Ik denk dat je menstruatie gewoon ook weer even op gang moet komen na 6 jaar pilgebruik. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar anders bel je inderdaad even je huisarts of je kunt bij de apotheek langslopen, daar weten ze het ook wel.