Uit omdat zijn ouders er achter zijn gekomen

Heeyy meiden,
Mijn vriend (nu ex) heeft het net uitgemaakt, we hadden ongeveer 2 maandjes en waren heel gelukkig. Totdat zijn ouders erachter kwamen. Wij zijn beide moslim, dus vriendje is sws verboden. Zelf vinden we dit beide heel kut, ons relatie was dan ook in het geheim. Gisternacht kwamen zijn ouders er dus achter en moest hij het uitmaken (tegen zijn wil) en mij overal op blokkeren. Via een vriendin van mij kon ik toch met hem praten en legde hij alles uit. Nu is het echt uit en kunnen we elkaar niet zien, aangezien hij huisarrest heeft. Nu ben ik helemaal van slag en ik vraag jullie wat ik nu moet doen?

Hoe oud zijn jullie? Kun je zijn ouders niet overtuigen? Miss met behulp van jouw ouders?

Hebben we al geprobeerd, ze willen er niks van horen. Ik ben nu 16 en hij 17…

Niemand die zoiets heeft meegemaakt of tips heeft??

Gewoon een gesprek met ze houden en vragen waarom je geen vriendje mag. Waarschijnlijk omdat ze denken dat zodra je een vriendje hebt, je dan seks gaat hebben (voor het huwelijk). Misschien kan je een paar regels met ze afspreken? Of misschien vinden ze je te jong, dat kan ook nog.

Misschien is het een mogelijkheid om hem uit te nodigen voor op bezoek?
Natuurlijk is het wel wat handig om eerst gesprek te hebben en te zien hoe het verloopt.