Uit mond stinken

Ik vind het nogal genant om hier een topic over te maken omdat ik het gewoon echt niet fijn vind.

Sinds een paar weken heb ik dat ik uit m’n mond stink. Niet naar eten of iets dergelijks. Vanmiddag ook weer, ik was met m’n broertje aan het praten en toen zei hij ook dat ik uit m’n mond stonk. Soms weet ik ook van mezelf dan wel of ik uit m’n mond stonk omdat ik dan een vieze smaak heb in m’n mond, maar op dat moment dat m’n broertje dat zei had ik dat dus niet.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik vind het zo ontzettend vervelend. Ik eet de hele dag door van die smintjes, heb al listerine geprobeerd.
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Dit probeer ook te doen maar ik moet dan heel snel kokhalzen.
2 keer per dag.

Gebruik je ook een ragertje voor tussen je tanden?

Als het zo plotseling gekomen is, zou het ook een ontsteking in je mond kunnen zijn, dat kan blijven stinken en soms vies smaken…

Drink je wel genoeg (water)?

Precies. Zeker als er geen duidelijke reden is.

Wat doe je nog meer dan alleen je tanden poetsen? Het zal daar niet aan liggen omdat het plotseling is, maar misschien kun je het voorlopig minder erg maken door goed te flossen, tong te poetsen en mondwater te gebruiken.

Het kan liggen aan een bepaald patroon in je levensstijl, is er toevallig verandering geweest daarin? Zo ja, misschien heeft dat gevolgen voor je adem. Het gaat niet altijd om wat je eet of hoe je je tanden verzorgt namelijk. Zo nee, dan is een mondhygiënist misschien een aanrader. Je zou het ook gewoon bij je tandarts kunnen aankaarten, misschien hebben zij tips of zien ze iets, en anders kan je altijd nog door naar de mondhygiënist!

Als je misselijk wordt van je tong poetsen, kun je het beste een tongschraper of een tandenborstel met tongschraper kopen. Dan hoef je niet te kokhalzen en kun je je tong ook goed schoonmaken. En inderdaad goed flossen en/of stoken.

Helpt dat allemaal niet zou ik toch eens bij tandarts/mondhygiënist langsgaan, want het kan ook inderdaad iets van een ontsteking zijn. Dat stinkt ook.

Ik heb ook zo’n tongborstel, maar daar moet ik alsnog van kokhalzen

Stop je hem dan niet te ver in je mond in?