Hallo allemaal,
Ik moet even iets kwijt,
Het is nu ongeveer 2 weken uit met mijn vriend. ik ben 18 en hij 19 en we waren van af ons 15de samen. We waren super hecht. Echt we deden alles samen. We hebben heel veel samen mee gemaakt. Hij verwende me ongelooflijk veel met kadootjes. Dat had hij van zijn vader zij hij. Hij heeft zelfs een pony voor me gekocht. Hij had een super goede band met mijn gezin. Had zelfs me huissleutels. Me ouders zagen hem echt als 2 de zoon en voor me zusje was het net een broer. Hij hoorde gewoon echt bij het gezin. We hadden toekomstplannen, zouden gaan samenwonen. Nooit gedacht dat we uit elkaar zouden gaan!
Met zijn ouders heb ik het nooit zo kunnen vinden. Ze waren niet echt mijn type mensen en hadden vreemde verwachtingen van me. Me vriend had een aantal keer gelogen. Nooit vreemdgegaan maar wel dingen achter gehouden en stiekem gedaan. Daardoor was mijn vertrouwen weg. Elke keer als ik opgaf omdat hij loog heeft hij me ervan overtuigd dat we door moeten gaan. Hij stond midden in de nacht voor me deur om het goed te praten. Hij had echt alles voor me over.
Hij heeft tot zijn 16 ofzo op dansen gezeten. Toen stopte de dansschool ermee en is het er niet meer van gekomen. Maar het was wel iets wat hij heel graag deed. Hij zij telkens dat hij er geen tijd meer voor had.
Sinds kerst heb ik last van chronische hyperventilatie. Ik heb daardoor elke dag wel pijn. Hij steunde me daar ontzettend in. Ging met me mee naar ziekenhuizen, als ik pijn had sliep hij bij me en bleef wakker tot ik sliep enz. Ook ging hij een verpleegkundige opleiding doen. Hierbij moest hij fulltime werken. Ik vond het soms wel moeilijk omdat hij vaak te moe was om nog iets te doen en in het weekend moest werken. Maar ik maakte er verder niet zo’n probleem van.
Ongeveer een maand geleden kregen we ruzie. Ik weet niet meer waarover maar hij reageerde heel raar. Hij blokkeerde me overal. Ook me zusje die contact met hem opzocht. De volgende dag had hij er spijt van. Ik ging die week op kamp dus we gingen kijken hoe het daarna ging. Na kamp ging het een tijdje goed. Totdat we elke dag ruzie hadden. Elke dag maakte hij me wel aan het janken om weet ik veel wat voor reden. Ik was druk bezig me vertrouwen in hem terug te krijgen. Had een boek gekocht en besprak alles met hem wat daarin stond. Maar hij stond er totaal niet open voor. Vond alles te veel. Toen begon het met dat hij zij dat hij me alleen maar pijn deed en hij zich terug trok. Ik zij dat het me juist pijn doet als hij het uit maakt en dat we er over moeten praten. Dat hebben we gedaan maar hij bleef negatief. Er kwam een hele waslijst met dingen waarmee hij zat. Dat ik hem niet vertrouwde, hij wilde dansen, hij wilde meer vrijheid , meer waardering. We hebben daar uren over gepraat. Ik zij dat als het goed zou gaan en we er aan gingen werken me vertrouwen echt wel goed komt. Want daar ben ik ook van overtuigd. Hij zei dat hij me daar dan een kans voor wou geven. En ik zou hem meer gaan waarderen. Dat deed ik al maar liet het niet genoeg merken.
2 dagen later, hij deed heel raar. Hij deed alsof het nooit meer aan ging en hij er bang voor was. Hij zij dat hij emotioneel vlak was en anders over dingen is gaan nadenken. Hij hield van me en ze gevoel was niet verandert maar aan hebben wou hij het niet. Hij maakte me compleet in de war. Het ene moment gingen we ervoor en het andere moment niet. Ik wou duidelijkheid dus ging naar hem toe. Ik vroeg of hij zonder me kon. Hij moest lachen, uit zenuwen zij hij, en zei dat hij het niet wist. Ik compleet gek geworden. Hij houd van me maar kan misschien wel zonder me. Toen werd hij naar binnen geroepen door familie. Ik stond daar te janken en hij liep gewoon weg! Ik apte hem nog wil je er zo nog even over praten? Hij stuurde wil je weggaan zo is het genoeg. En toen blokkeerde hij me overal.
Me zusje had nog contact met hem en hij had tegen haar gezegd dat hij klaar met me was omdat ik hem stalkte ! , manipuleerde, de macht over hem wou hebben en hem van zijn vrijheid ontnam! Ik was helemaal in shock. We waren er aan aan het werken om die dingen goed te krijgen, hij had me een kans daarvoor gegeven ! En nu gewoon weg. Ik ben er helemaal kapot van! Hij was alles voor me. Hij begreep me als geen ander. Ik mis hem ongelooflijk erg en wou zo graag dat het anders was gegaan! Het had niet zo uit hoeven gaan vind ik. We hadden erover moeten praten! Ik weet niet wat ik nu moet doen. Iemand enig idee? Ik word gek