uit je lichaam geduwd worden

hey
ik had een vraagje…
laatst lag ik in bed op mn zij en opeens werd ik van achteren geduwd, zelf bewoog ik niet (ik deed echt helemaal niets!!) maar het leek net alsof mn ziel een duw kreeg en bijna uit mn lichaam vloog. Ik was nog klaar wakker en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt dus ik schrok best wel :stuck_out_tongue:
en een half uur later lag ik op mn andere zij en toen gebeurde het weer maar dan van onderaf.
Het leek net of iemand heel kwaad op me was maar ik geloof opzich niet heel erg in geesten.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt of die weten wat dit was?

x

Het kan ook een soort van schrikreflex zijn. Ik heb heel vaak dat ik op me zij lig en opeens schrik, alsof ik van het bed val, maar der is helemaal niks aan de hand. Ik denk niet dat een geest je zomaar gaat duwen :stuck_out_tongue:

heb ik ook wel eens =p

nee ik ben er zeker van dat het geen schrikreflex was… dat heb ik wel vaker gehad en dat ik dan wakker schrik uit het niets. maar bij dit was ik gewoon wakker en ik was nog een beetje aan het nadenken over wat ik de volgende dag ging doen enzo…

nooit gehad geloof ik ? ;p

Sommige mensen die worden wakker en dan denken ze dat ze verlamd zijn (je lichaam schakelt in je slaap zoveel mogelijk functies uit anders zou je dus in je slaap gaan bewegen of dingen doen die je in je droom doet).
Misschien was het wel zoiets?

neh ik denk het niet. ik lag pas 5 min. in bed toen het gebeurde en ik sliep niet.
nja denk niet dat ik er ooit achter kom wat het was… :stuck_out_tongue:

Wat eng! Ik heb het zelf nooit gehad… Misschien rare vraag maar was je ff uit je lichaam? Het kan ook dat je misschien moe was of zo…
Dat het zo lijkt maar niet zo is… Had je iets gedaan die dag?
Ik weet niet of het er mee te vergelijken is maar ik heb wel eens dat als
ik bv op een trampoline heb gesprongen dat ik dat nog voel in mn benen.
Misschien zo iets?
xoxo <3’

nee niet helemaal… bijna. zegmaarhet voelde alsof iets meer dan de helft uit me lichaam ging en toen schoot ik na 1 seconde weer terug.
ik heb volgens mij geen rare dingen gedaan die dag… niet dat ik weet in iedergeval. maar het was ook heel willekeurig (de eerste keer werd ik tegen me rug aan geduwd en de tweede keer tegen me zij)

als je in slaap aan het vallen bent, heb je waanideeën e.d. , waar je je niet bewust van bent, maar misschien dat jij van een geluid schrok ofzo, en daardoor weer wakker was ?

dat kan komen door een klein foutje in je hersennen dat wordt gemaakt
als je moe bent en bijna in slaap valt.
Zo kan het ook voelen of je door je bed heen valt, of alsof je lichaam
onder je weg valt

als je het echt heel vaak hebt kan er trouwens wel echt iets
mis zijn, dus dan zou je naar de dokter moeten gaan.
maar bij ‘heel’ vaak spreek je wel over meerdere keren per
week ofzo.

Nee, nooit gehad, up voor jou

Ik had een paar x als ik nog wakker lig maar toch half in slaap dat ik inene naar voren spring zonder dat me lichaam mee lijkt te gaan. Das heel raar.

Ik denk dat ik heb wat e-kid zegt. Maar ik heb het maar 3 x meegemaakt ofzo

ja ik weet wat je bedoelt.
ik ken mensen met dat soort verhalen
dan word je uit je lichaam getrokken [a],
uhu goed van mij he.
alleen je kan der volgends mij niks aan doen ofso ik ken iemand en die ze ziel werd echt uit de lichaam getrokke en daarna met een klap er weer in gesmete
ja klinkt raar ikweet.

dat heb ik vrijdag gehad! ik kon mijn rug helemaal niet bewegen, heb 1,5 uur op bed gelegen, het deed echt pijn.

Dat klinkt echt als lulkoek.

Soms heb je ook van die dromen dat je bijv. valt over je veter ofzo, en dan ‘voel’ je dat je landt en dan is het een soort van klap. Misschien had jij ook gewoon zoiets, maar dan zonder droom. Foutje van je hersens dus, omdat je niet 100% wakker was.

enng

Ehm ja ik heb er wel eens van gehoord, precies die beschrijving. En het is niet als een schrikreflex ofzo.
Het is echt eng

nou ik heb wel eens gehad dat het leek alsof ik viel en ook echt schrok terwijl ik gewoon in mijn bed lag.
dan lijkt het alsof je lichaam valt ofzo?