UIT in Utrecht

Hey, ik doe mee aan UIT (Utrechte Introductie Tijd) vanaf maandag 13 augustus. En was mijn vraag doen jullie ook mee? Zo ja hoe slapen jullie?
Ik zelf logeer bij een huis van de studentenvereniging UVSV (welk huis hoor ik woensdag), omdat ik nog geen kamer heb gevonden.
Ik vroeg me af, zijn jullie ook zo zenuwachtig. Het klinkt misschien stom maar ik heb er echt stress door.
Ik ken verder ook niemand in Utrecht.
Jullie wel of ben ik gelukkig niet de enige?
(ik begin vanaf september op Hogeschool Utrecht aan de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlener).

Liefs…

Ik ben er ook bij en slaap ook bij uvsv! Het begint dan wel op zaterdag de 11de al he… Ben bang dat ik misschien niet tussen pas wang ben geen losbol en drink ook altijd met mate. Verder kom ik er ook niet “voor de wijve”. (haha ik val op jongens, heb zelfs een vriend, maar dat heb ik van een jongen van een filmpje over de uit oo de website, leeghoofd was dat joch haha)

Ik ben ook zenuwachtig voor de uit, maarja, zoals mn moeder zei: bevalt het niet? Dan pak je gewoon en spullen en stap je in de trein.

Mag ik weten wat dat is? Ik woon in Nieuwegein vlakbij Utrecht dus misschien is t leuk om te weten :slightly_smiling_face:.

Nou UIT is voor eerstejaarsstudenten die op Hogescool Utrecht of Universiteit Utrecht gaan studeren. Zo leren ze Utrecht kennen.

@ vontrier.
Dat zei mijn vader ook al. Ik heb dat precies als jou. Ik ga ook niet vaak stappen en drink ook niet veel.
Welke opleiding ga jij doen?

Ik ga audiovisual media doen aan hku in hilversum. I know, geen utrecht. Ik wil graag mensen in utrecht leren kennen omdat het een geweeeeldige stad is (net 4 jaar mbo achter de rug maar mijn klas had niet bepaald vriendenmatrriaal…), ik moet ook langs utrecht als ik naar school ga en ik wil bij een vereniging, die heb je niet in hilversum. Ik hoop dat ik bij een leuk meisje mag slapen haha. Zit nu al te stressen hoe ik er moet komen want ik kom uit de steentijd en gebruik mijn mobiek daadwerkelijk alleen maar om te bellen en smsen hehe.

Ik word nu voor de tweede keer mentor van een groepje met de UIT. Ik vind de UIT echt heel erg leuk, en zeker als je voor verenigingen gaat kijken is het super handig. Ik kwam ook helemaal alleen naar Utrecht, maar binnen in een uur ken je mensen! En nu woon ik er al 1,5 jaar, ben ik lid bij Unitas en ken ik een heleboel mensen (;

MBS1992; hoe zit het met weggaan als je het toch niet naar je zin hebt? En klopt het dat je in principe alleen de eerste dag perse met je groepje moet lopen?

Hee, mijn broer studeert ook aan de hku in Hilversum.

Welke opleiding?

tsja, als je weg wilt mag je natuurlijk weg haha! Je bent in principe wel met je groepje alle dagen maar je hebt alle vrijheid om ook te doen wat je wil. Meestal wordt er natuurlijk gewoon overlegd wie wat wil doen en er wordt ook echt rekening gehouden met de rustige mensen. Als je een leuk groepje hebt dan blijf je wel bij elkaar natuurlijk (:

Het gaat raar worden om weer 1e jaars te zijn en je vraagtekens overal bij te moeten zetten straks haha, zo heb ik me langs niet meer gevoelt.

Idd. Al 3 jaar niet meer. En dat was ook anders dan wat dit zal worden denk ik.

Ik vind het trouwens best onhandig om mijn fiets mee te moeten slepen… Vooral omdat het makkelijker is om ergens met de bus te komen. Waar kom jij vandaan mynameiscool?

Ik kom oorspronkelijk uit Hasselt,dat is een klein stadje in de buurt Zwolle. En ik Zwolle heb ik mijn MBO afgerond in april.
En jij vontrier?

Veenendaal, kom net van het Grafisch Lyceum Utrecht, ik was het liefst in Utrecht gebleven om te studeren, maar ah, ga een hele leuke studie doen dus het zij zo

Ok. begrijpelijk ja.

Hmm ik heb net een mail gekregen van uvsv over het komen logeren en er staat onderin waar je rekening moet houden als je je inschrijft, oa dat je 100 euro moet betalen. Maar dat geldt toch alleen voor het inschrijven als je echt lid wilt worden? Ik wil er gewoon slapen. :stuck_out_tongue: op de site van uvsv over uit zag ik het ook al staan. Ik ben in de war… Weet jij hoe het zit mynameiscool?

Oh haha niks voor mij dus xd
Utrecht is wel een hele leuke stad hoor :wink:

Vanmiddag gebelt door een meisje van SIB, ga toch daar slapen. Lijkt me leuk, ook de vereniging. We gaan zondag samen bbqen dus ik heb er zin in!