Uit huis

Hallo girlss…
ik wil al een hele lange tijd het huis uit en het liefst met mijn vriend samenwonen. Ik ben 19 jaar en vanwege ernstig vervelende huissituaties voel ik me genoodzaakt om het op mezelf te gaan om me nog gelukkig te voelen. (Dit speelt al enkele jaren, niet sinds kort ofzo)

Mijn vriend wil ook dat ik zo snel mogelijk dit huis uit ga maar er is 1 probleem: geld.
Ik heb op dit moment geen baan, ik studeer voorlopig nog net als mijn vriend. Tuurlijk wil ik dolgraag een weekendbaantje en daar ben ik nog druk naar opzoek maar nog niet gevonden. Ik zal echt mn uiterste best doen om er één te vinden, maar ik ben bang dat het misschien nog lang duurt voor ik er één gevonden heb en tot die tijd, en tot ik wat heb opgespaard moet ik thuis blijven.
Heeft iemand van jullie ervaring/ tips wat ik zou kunnen doen om dit huis uit te kunnen gaan zonder een baan/ niet veel geld?

Nouja, check even hoeveel stufi jullie krijgen als jullie uitwonend zijn zeg maar, dit kan nog best wel veel zijn.

Tja als je niet genoeg geld hebt kun je gewoon niet het huis uit hoe graag je ook wil.
Vooral zonder baan. Denk niet alleen aan de huur maar ook alle kosten die er nog eens bovenop komen. Je zult het geld toch ergens vanaf moeten krijgen en zonder baan gaat dat lastig.

Maargoed, schrijf je in bij woningverenigingen.
Hoe oud is je vriend? Boven de 23 krijgt hij huurtoeslag.
Jullie hebben dan ook recht op uitwonende stufi. Als jullie beide tussen de 18 en 23 zijn krijgen jullie ook huurtoeslag mits je kale huur niet hoger is als een bepaald bedrag. maar dan nog zit je met kosten als boodschappen, g/w/e, gemeentelijke kosten etc.

Het is niet zo makkelijk

Hmm, we komen net wel of net niet uit, wel erg krap iig. Ik zou dan namelijk dan echt alles zelf moeten betalen. Mijn ouders betalen nu alles voor mij, school, zorgverzekering, nodige kleding, boodschappen, etc. (Ze ontvangen ook mijn stufi)
Maar als ik samenwoon moet ik dat dus ook nog allemaal zelf betalen…