uit huis plaatsing

-

Hij word dan waarschijnelijk in zo huis geplaats met jongeren. Veder weet ik het ook niet. Hij mag volgens mij wel gewoon een mobiel en naar buiten enz. Maar moet op een bepaalde tijd binnen zijn enz. Zo meisje van vroeger op basischool had dit ook maar zei werd steeds in een andere stad geplaatst.

Ligt eraan hoe oud hij is, maar als ik het zo begrijp nog geen 18 toch? vind dat van die condooms wel raar, wat willen ze ermee doen, zelf gebruiken ofzo?

Ik weet ook niet hoe de relatie tussen jou en zijn ouders zit, anders kun je eens met ze praten ofzo.

Als hij 18 is en studeert dan kán hij uit het huis. Moet wel heel goed met geld om kunnen gaan, maar je krijgt extra studifinanciering als je op kamers gaat. Dat is geen slechte optie als het thuis slecht gaat. Familiebanden versterken vaak juist als je niet 24 uur op elkaars lip hangt.

-

14? Nou dat is idd kut, maar ik snap wel dat zijn ouders zo bezorgd zijn (seks op je 14e vind ik echt vroeg en drugs al helemaal). Mss moet hij een goed serieus gesprek aangaan. Ik vind persoonlijk dat je moet proberen tot je 18e het uit te houden bij je ouders, je bent gewoon totaal afhankelijk van ze. Als je uit huis word gezet moet je zorgen datie ergens anders kan blijven, want zoiets als een opvang is echt geen goeie optie. Dat is een vreselijk begin van je toekomst. Ik hoop dat je vriend eruit kan komen, lastige situatie.

-

Mss is het dan slimmer om een gesprek met alleen zijn pa en alleen zijn ma te hebben, dus apart. Klinkt heel raar, maar als hij niet met zijn ma kan praten, dan maar met pap toch? Mss kan zijn vader de gevoelens van zijn moeder verduidelijken en worden zijn gevoelens ook duidelijker. Ik zou niet weten of ze hem écht het huis uit trappen, kan ik me eig nooit echt voorstellen maar het gebeurd.

Ik vind wel dat je vriend ook verantwoordelijkheid moet nemen. Als hij zich niet volwassen opstelt en zijn gedrag niet veranderd, dan kan je niet verwachten dat zijn ouders dat ‘zomaar’ gaan doen. Wat willen ze nou van hem? Probeer daar achter te komen. Laat hem compromis sluiten. Ik zie heel goed de ernst die zijn ouders hebben, want iemand die op zijn 14e aan de seks en drugs is klinkt in mijn oren als een jongen die het verkeerde pad op gaat (no offence). Hij kan beter bij zijn ouders blijven en proberen naar het een en ander te luisteren. Als hij 18 is is hij vrij om te gaan, maar tot dan zou ik als ik hem was gaan bikkelen want beter dan thuis word het wss niet.

hee krokettie,

mijn broers waren/ zijn (maar nu minder) ook best een beetje probleem-jongens (+zelfde leeftijd) bij ons waren er allemaal van die instaties gekomen (jeugdzorg en andere met rare namen), ze wilde toen mijn broers tijdelijk het huis uitzetten (dit is uiteindelijk niet door gegaan omdat mijn broers dat niet wilde), willen die ouders van jou vriend hem voor ‘altijd’ het huis uitzetten, of voor een tijdje om rust te creëren zeg maar?? mijn broers zouden eerst naar zo’n ‘huis’ gaan met allemaal jongeren, volgens mij zouden ze daar ‘afkicken’ (ze blowde) om het zo maar even te noemen. en het was ook zodat het bij ons thuis rustiger werd. dit ging niet door omdat er alleen nog maar plekken vrij waren in ‘huizen’ die niet dicht bij ons in de buurt zaten, dus zouden ze bij familie logeren voor een tijdje. (dit is dus ook niet doorgegaan) ik weet verder niet echt wat ik er over moet vertellen (en ik hoop dat je het een beetje begrijpt, ik ben niet zo goed in uitleggen)
ik wens jou en je vriend in ieder geval veel sterkte. en ik wil nog even zeggen dat ik het helemaal niet zo’n gek plan vind (als het maar tijdelijk is), niemand die er vrolijk van word maar zo komt iedereen wel even tot rust, om het zo maar te zeggen

nou ja… in ieder geval een lekker onduidelijk bericht