Uit huis op je 16e

ik zou uitkijken met ineen keer met je vriend samen gaan wonen want dan zit je wel in een keer heel erg op elkaars lip. Wat heel vervelend kan zijn. Maar als je zeker weet dat dat goed gaat kan je het wel doen. Heb je dit al met je vader besproken? Want misschien kan hij er wel een beetje wat aan veranderen. Zeg gewoon dat jij het niet ziet zitten om met 2 zulke drukken kinderen te gaan samenwonen en dat je dan liever bij je opa en oma of bij je vriend gaat wonen, misschien kunnen jij en je vader er samen uitkomen.
Nu even over je moeder, ik vind absoluut niet dat je bij haar moet gaan wonen. Maar is het niet een idee om dat goed te gaan maken? Het is echt naar om permanent ruzie te hebben met je moeder en ik denk dat het ook zeker de moeite waard is om dat goed te maken.

Misschien moet je eerst even alles lezen voordat je reageert?..

Ik ben al vaker weken met mijn vriend samen geweest, dus dat al geen probleem worden.
Over dat met mijn moeder, daar ga ik niet op reageren. Ik heb 6 jaar ruzie met mijn moeder, daar heb ik mijn redenen voor en ik vind niet dat jij je daarmee hoort te bemoeien, aangezien je geen idee hebt wat er ook maar aan de hand is. Voor t zelfde geld heeft ze me mishandeld of misbruikt. Wil je dan echt zeggen dat ik het goed moet gaan maken?

Upje. Heb meer tips nodig. Zijn er toevallig nog meiden die voor 18 het huis uit zijn gegaan?

up up up. :upside_down_face:

Ik snap dat dit niet echt een normale thuissituatie is, maar bij je vriend in huis wonen, bij zijn ouders, zou ook niet echt een normale thuissituatie zijn. Waarschijnlijk zien jullie elkaar nu niet elke dag, toch?
Moet je eens nagaan, dan zie je elkaar elke dag, en zul je je soms echt dood irriteren aan elkaar.

Ik snap je wel helemaal hoor. Mijn thuissituatie is nou ook niet ideaal en was vorige week ook van huis weggegaan en naar mijn vriend toe gegaan. Zijn ouders begrijpen het niet helemaal, mijn thuissituatie en over een maand ga ik bij mijn zus wonen, aan de andere kant van het land. Voor mij is dit makkelijk, want ik heb nu een tussenjaar genomen en ga daar dus gewoon werken.

Maar denk wel écht goed na over je beslissing, want op je 16e/17e elke dag bij je vriend zijn 24/7 lijkt me nou ook niet echt ideaal en je laat al je vriendinnen natuurlijk ook nog eens achter…

P.S. Hebben ze gewoon tegen jou gezegd dat ze seksverslaafd is?

Ik was trouwens ook van plan om dit jaar uit huis te gaan en op kamers te gaan, aangezien ik 1,5 uur reizen van mijn huis ging studeren en ik dat graag wilde.
Ik ben daar gaan studeren om uit huis te kunnen gaan, om eerlijk te zijn. Maar ben gestopt na een aantal weken omdat de opleiding niet beviel.

Succes!

Thanks voor je reactie.
Ik zie mijn vriend inderdaad niet elke dag, maar wel van vrijdag tot en met zondag. Als het zou kunnen zou ik hem elke dag zien hoor, maar dat kan niet vanwege de afstand.
Vriendinnen heb ik niet zo veel eigenlijk. Door veel verhuizen, veel wisselen van school en veel te verlegen te zijn geweest. De ouders van mijn vriend begrijpen het ook niet helemaal, maar meer vanuit mijn vader, hoe hij zo kan doen en zijn.
Ja, mijn vader heeft me dat vertelt, aan het begin van de relatie. Ze had verschillende sekspartners, waaronder toyboys (Jongens die dus een stuk jonger zijn, denk aan 20 jaar jonger, zij is in de 40) ze deed ook aan swinging, ging naar clubs en weet ik veel wat allemaal. Of ze het nog steeds doet weet ik niet.

Hoe oud ben jij dan?

:upside_down_face:

Volgens mij hoef je niet zo aanvallend te reageren, ik denk dat ze het goed bedoelt! Ze zegt alleen dat het naar is om ruzie met je moeder te hebben, en dat het de moeite waard kan zijn om het uit te praten. Maar zoals je zelf al zegt, wij hebben geen idee wat er tussen jou en je moeder speelt dus dat is jouw keuze natuurlijk.

En wat de rest betreft, ik vind het echt heel vervelend voor je! Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar wat iemand al zei, een maatschappelijk werker kan je waarschijnlijk veel beter helpen. Die kan je alle opties uitleggen, vertellen wat je mogelijkheden zijn.
En in de tussentijd, kan je niet wat vaker bij je vriend logeren ofzo? dat je nog wel thuis woont, maar niet zo vaak thuis hoeft te zijn.

Ik ben afgelopen februari uit huis gegaan, ik was toen 17 jaar en een paar maanden. Dat was echter een totaal andere situatie, ik moest 3 tot 4 uur per dag reizen voor mijn studie en mijn ouders waren het er mee eens. Ze vonden het niet leuk, maar ik kom elk weekend/om de week nog thuis dus dat scheelt veel.
Maaaaaar dit heeft dus eigenlijk helemaal niks met jou te maken. Ik zou misschien proberen om nog een keer goed met je vader te praten en er achter te komen wat nou precies de reden is dat hij het er niet mee eens is. Als je dat weet kun je tenminste iets doen… Ofwel proberen uit te leggen waarom die redenen niet kloppen ofwel nadenken over een andere oplossing. Dit heb je natuurlijk wel al geprobeerd dus ik weet niet of het gaat werken… Anders is idd een maatschappelijk werker een optie.

Het kan wel. Ik ben op mijn 17e op kamers gegaan en heb het niet als heel heftig ervaren.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je nog geen 18 bent je ouders overal voor moeten tekenen. (Telefoon abonnementen, inschrijven in een ander stad, huurovereenkomst, etc.)

Ik denk dat jij ook niet goed hebt gelezen?.. Mijn vriend woont aan de andere kant van Nederland.

Verder denk ik dat ik inderdaad even ga zoeken naar een maatschappelijk werk(st)er, en hopen dat die mij verder kan helpen.

:upside_down_face:

Je kunt op vrije dagen en in weekenden toch naar je vriend toe gaan? Dan ziet je vader misschien ook beter in dat je geen zin hebt om thuis te wonen als het zo gaat. En ik snap dat het moeilijk is, maar misschien is het wel beter om gewoon een keer met je vader te gaan praten. Niet op de beschuldigende manier, maar wel op zo’n manier dat hij doorheeft dat je echt ergens anders gaat wonen als hij geen oplossing wilt vinden.

Hello dames.
Hier een update. Ik ga waarschijnlijk morgen weg lopen van huis, want ik trek het niet meer. De dingen zijn 254352 zo erg geworden dan ze waren toen ik dit topic aan maakte. Mijn vader is nu helemaaal nooit meer thuis en kan niet meer met geld om gaan. Ik kan daardoor aankomende week dus ook niet naar school -.- Nu betaalde ik voor de rest alles al wel zelf, soms zelfs mijn eigen boodschappen, maar ik heb op het moment echt echt echt geen geld meer. Mijn vader zit nu ‘s avonds met haar op de bank de hele tijd aan d’r kut en aan d’r kont (sorry voor mijn grove verwoording, maar k vond vagina niet goed uitkomen hier :’) en ze zitten de hele tijd samen vies te smoezen. Het enige wat ze verder nog doen is kijken naar huizen. Mijn vader heeft de laatste tijd helemaal niks goeds meer over mij te zeggen. Hij loopt me bij anderen constant af te kraken en als we alleen zijn loopt hij op me te schelden dat ik niet genoeg doe. Terwijl ik dus alles zelf doe hé, ik doe m’n eigen was, maak de huiskamer schoon wanneer het kan, doe de afwas etc etc. Ook beweert hij dat ik niet met geld om kan gaan, terwijl ik dus alles zelf moet betalen, op mijn telefoonrekening en treinkosten na. Soms nog steeds mijn eigen boodschappen, waardoor ik dus vaak gewoon geen geld meer over heb. Ook maakt mijn vader van de kleinste dingen een groot probleem en hoe vaak ik hem dingen ook vertel, hij beweert dat ik er nooit iets over gezegd heb. Voorbeeld: Vrijdag vertelde ik mijn vader dat de treintijden voor mijn vriend veranderd zijn, en dat hij nu dus eerder weg moet. Vandaag heb ik dat nog een keer gezegd, met de melding dat we vandaag thuis zouden eten (we eten vaak ‘noodgedwongen’ in de stad) en ik heb een aantal keer gevraagd hoe laat het eten klaar zou zijn, waar ik geen antwoord op kreeg. Nu moesten wij tijdens het eten dus eerder weg, omdat hij anders zijn trein niet zou halen. Nu kwam ik dus net thuis en was hij helemaal boos dat we eerder weg waren gegaan. Dus ik nog een keer zeggen van ja de treintijden zijn veranderd zegt hij ja ik weet toch niet hoe laat. Daarna ook nog van jaaa jullie eten ook zomaar opeens thuis na weken in de stad te eten en ik ben niet van plan elke zondag om vier uur eten te gaan koken. Dus ik antwoord daarop van ja ik zeg toch ook niet dat dat hoeft? Zegt hij ja ik wel.
En zo vind hij dus dat hij zijn gelijk krijgt, en zo gaat het minstens drie keer per dag in de korte tijd dat hij thuis is.

Jeetje heel veel sterkte ! Ik denk dat je misschien het beste wel naar je vriend toe kan ja. En het is misschien ook een goed idee om zijn ouders met je vader te laten praten ?

Ik hoop echt dat je gewoon naar je vriend kan en een normale thuissituatie kan hebben.
Heel veel sterkte <3

Ik heb er geen geld voor. Een retour Rotterdam is voor mij 45,- en daar komen nog metro-kosten bij, en ik moet zo veel zelf betalen dat ik geen geld over heb daar voor. En misschien als je mijn laatste post even door leest (die ik net na jou postte, haha) dat je een beetje begrijpt hoe mijn vader doet op het moment. Ik ben aan de kant gezet, hij gaat echt niet even tijd voor mij maken.

Ik begrijp dat je naar je opa en oma kan ? Wonen die ver weg ? Misschien kun je van je opa en oma geld lenen om naar je vriend te reizen.

Ik ga waarschijnlijk morgen naar mijn vriend, mijn vriend maakt op het moment geld voor me over voor de reis. Ik wil mijn opa en oma niet om geld vragen, eerlijk gezegd want volgens mij doet mijn vader dat ook regelmatig.