Uit huis of niet? aub help moet vandaag besloten worden

Hallo, sorry als dt lang wordt maar i need helppp.
Ik ben dit schooljaar in Leiden aan de universiteit Webster begonnen, en het is heel gezellig. Nu zijn er wat meisjes die net als ik een huis daar willen vinden zodat we allemaal samen kunnen wonen. Die meisjes wonen alleen al in de universiteit, in de “Dorms” (op de campus). Dit is omdat zij uit andere landen komen en dus gelijk vanaf het begin al een woonplek moesten vinden. ikzelf woon in DH en voor mij is het dus niet echt nodig om daar te gaan wonen tot dat we een huis vinden. (we willen een huis in leiden omdat leven in de dorms vrij duur is).

Het probleem is dus dat ik me soms wat buitengesloten voel. Ze hebben meetings over verhuizen zonder mij, ze koken vaak gezellig samen in de dorms enz. maar daar ben ik dan niet bij omdat ik de trein moet halen naar huis. Het duurde ook lang voordat ze mij meetelden voor een extra kamer in het nieuwe huis. Ik dacht dus, ik ga in die dorms wonen tot we wat vinden (ze zijn van plan tegen maart een huis te vinden). Ik Heb met mijn ouders gepraat en die vinden het oke, zolang ik er maar niet al te lang woon (ivm prijs). Een paar van die meisjes (die ik beter ken zegmaar) zijn er ook helemaal blij mee.

Ik moet vandaag zo een vrouw die over housing gaat emailen of ik vanaf begin januari tot maart ong daar wil gaan wonen.
Maar eerlijk gezegd ben ik nog best blij thuis. Ik wilde eigenlijk volgende zomer verhuizen naar leiden, na mijn eerste jaar. Het is gewoon dat die meisjes allemaal haast hebben om uit die dure dorms te komen tegen maart dat ik mee ging doen met dat verhuis gedoe, en ik ben bang dat ik gewoon geen aansluiting krijg als ik niet mee ga.

Wat zouden jullie doen?
Ik zit dan daar woor het grootste deel van de week, maar kom ook wel terug naar huis het is een kwartier met de trein van DH naar leiden…
alvast bedankt

Ja dat is lastig! Uhm, misschien moet je een keer met die meiden erover hebben, dat je met zo’n probleem zit. Ze kunnen het begrijpen, want als je het wel goed met ze kan vinden en zij met jou, moeten ze het wel begrijpen toch?
Ik zou dus eerst praten met ze, en als ze het begrijpen samen met hun tot een beslissing komen, want dit is best wel belangrijk. Succes!

Om eerlijk te zijn zou ik het niet doen. Het is maar een kwartiertje trein, dat is zò dicht bij huis, en het is ook niet echt “nodig” als ik het goed begrijp. En ook door het feit dat je je soms buitengesloten voelt zou ik het niet doen.

Ik zou het zelf ook niet doen. Ik zou er iig wel met ze over gaan praten. Hen gewoon de hele situatie uitleggen, dat je dus niet bij ze woont en dat dat je soms buitengesloten laat voelen.

je kunt het toch even proberen, kijken of het bevalt en adners ga je weer terug :slightly_smiling_face:.

Ik zou met die meiden praten voordat je beslist. Maar als je je er niet lekker bij voelt zou ik het niet doen. Je kunt altijd later nog uit huis wonen.

Als het zo duur is en je blijft eigenlijk liever thuis wonen doe je het dus puur omdat je je anders buitengesloten voelt, dat lijkt me niet echt een goede reden om daar te gaan wonen! Ik zou dat gewoon tegen ze zeggen, en zeggen dat je wel graag in dat huis wil wonen met ze (toch?) dus dat je wel graag betrokken wil blijven (:

Weet je zeker dat die groep jou er ook bij wil hebben? Ik zou het écht niet doen wanneer je het niet goed met iedereen kan vinden en zij je nu al nergens meevragen.

Als je zo’n grote stap graag en zeker wilde zetten zou je er geen twijfels over hebben. En wil je het niet graag en zeker, dan zou ik het niet doen.

heel erg bedankt allemaal. het is niet dat ze me niet willen. zij zijn ook nieuw hier in nl en blijven dus vaak samen in plaats van dat ze eens uit leiden gaan ofzo… best moeilijk om uit te leggen. maar iig bedankt ik ga nog even heel goed denken en dan die vrouw laten weten wat ik doe…

Gezien je overwegingen zou ik het niet doen. Persoonlijk vind ik het geen goede reden om op kamers te gaan. En aangezien je het 1. Nog fijn hebt thuis, 2. Geen grote afstand hoeft te reizen en 3. Eigenlijk vanuit je gevoel nog niet van plan was om uit huis te gaan (en deze 3 redenen vind ik persoonlijk de meest legitieme redenen om wel/niet uit huis te gaan), zou ik het nog niet doen. Bespreek het met je vriendinnen dat je je soms wat buitengesloten voelt, als het goede vriendinnen zijn dan is dat bespreekbaar. Blijf af en toe lekker slapen als jullie leuke dingen aan het doen zijn. En op bepaalde dagen gaan er toch nog wel nachttreinen van Leiden naar Den Haag?

Ik ken het gevoel wel hoor. Ik ben wel het huis uit maar woon niet in mijn studentenstad. Ik heb van deur tot deur een uur reistijd en kan niet lang blijven omdat ik op tijd de trein terug moet hebben. Dan is blijven slapen de enige manier om toch langer te blijven. Je wordt ook niet zomaar bij alles betrokken omdat je er niet binnen 10 minuten kan zijn. Maar als je leuke vriendinnen hebt, dan houden ze daar wel rekening mee. En het buitengesloten gevoel is ook iets wat erg in je eigen persoonlijkheid ligt. Ik zou zeggen: trek het je niet altijd teveel aan. Aangezien je er niet vaak bent, wordt er niet altijd snel aan jou gedacht. Zolang dat niet expres gedaan wordt hoeft het geen probleem te zijn, als je er zelf in ieder geval geen probleem van maakt.

Ik zou het niet doen, het klinkt alsof je alleen voor die meisjes gaat. Bedenk je eens wat je zou doen als zij er niet waren geweest?

ik zou het wel doen. Het is toch weer een nieuwe uitdaging en ook betere contacten heb je dan.

Ik zou het niet doen. Misschien kun je er met je vriendinnen over praten dat je je af en toe buitengesloten voelt, of je blijft vaker bij hen slapen, maar alleen daarom uit huis? Vind ik een beetje geldverspilling eigenlijk. Vooral als het zo’n duur huurcontract is.