Uit huis, nu spullen kopen voor de uitzet of later?

Hoi meiden,
Ik wil heel graag uit huis maar door omstandigheden kan dit helaas niet.
Nu werk ik 3 dagen in de week en verdien ik rond de 650 euro per maand.
Hiervan gaat een deel naar mn spaarrekening en de rest gaat op aan mn auto en uitgaan.
Nu vroeg ik me het volgende af, ik kan nu al dingen voor mn uitzet gaan kopen omdat ik nu redelijk verdien en het gewoon op de zolderkamer op kan slaan. (staat toch leeg)
Ik kan ook wachten tot ik echt uit huis ga maar als ik dan alles in 1x moet kopen word het ook best duur.
Ik zit hier heel erg over te twijfelen.
Ik verdien nu redelijk en als ik elke maand wat dingetjes koop en opsla heb ik met mn uitzet niet zoveel kosten, aan de andere kant weet ik natuurlijk nooit wat er gebeurd.
straks ga ik samenwonen en heeft mn vriend alles al.
En natuurlijk zit je met de garantie.
Soms zie ik hele goede aanbiedingen voor bijv. een strijkijzer met gratis stijkplank of een goede en goedkope stofzuiger maar als ik pas over n jaar of 1/2 het huis uit ga is de garantie meestal al verlopen en dat is ook zonde.
Wat hebben jullie gedaan of wat zouden jullie doen?
Het nu kopen omdat je nu geld hebt met het risico dat je het later niet meer nodig hebt of leuk vind, of wachten maar met je uitzet nog alles moeten kopen? (bijv. bestek,stofzuiger,stijfplank/ijzer,potten en pannen,keukengerij,mixer,koffiezetapparaat enz.)

ik heb het dus over bovenstaande dingen niet over bijv.een bed, bank, stoel en tafels ofzo

Ik zou eerder geld daarvoor apart houden/sparen.

Ik zou wachten en iedere maand een bedrag voor je uitzet opsparen.
Als het nog even kan duren zit je idd met de garantie, maar er kunnen ook nieuwe en betere versies van uitkomen.
Als je het tegen die tijd haalt kun je het ook aanpassen aan de stijl van je huis.

Ik zou ook nu nog niet beginnen met dingen te kopen. Je kan inderdaad beter een deel van je geld elke maand aan de kant zetten, en dan op het einde alles in 1 keer kopen, vind ik. Veel dingen worden toch beter na verloop van tijd. De stofzuiger die je nu voor 50 euro koopt, is binnen 2 jaar al oud, en tegen dan kun je betere stofzuigers kopen voor hetzelfde geld. En dat is met veel dingen zo! Misschien verandert je smaak na verloop van tijd ook nog en wil je dan liever blauw servies in plaats van het rode dat je nu zou kopen. (Ik zeg maar iets)

Het is uiteraard maar een illusie dat het duurder is als je het straks in 1x koopt, waarschijnlijk ben je evenveel kwijt alleen merk je het dan minder.

Het enige voordeel van van tevoren kopen is inderdaad dat je misschien kan profiteren van aanbiedingen, maar eerlijk gezegd: aanbiedingen zijn er altijd. Dus tenzij iets echt mega goedkoop is en echt een once in a lifetime aanbieding dan zou ik niks van tevoren kopen maar gewoon sparen. En ondertussen een lijst maken van wat je nodig gaat hebben, bedenk je wat hoognodig is en wat eventueel iets langer kan wachten.

Ik zelf koop heel basic dingen die ik bijna onmogelijk ‘niet meer mooi’ kan vinden.

Bijvoorbeeld basic handdoeken, bestek, borden.

Ja ik kan het té basic vinden, maar ik ben niet zo kieskeurig, zeker omdat het gaat om ‘een eerste huisje/appartementje’.
Ik denk dat je beter te basic kan kopen dan alles van Blond Amsterdam sparen en als je dan eindelijk je eigen plekje hebt het toch niet meer zo leuk vind.

Elektrische apparaten spaar ik vanwege de garantie nog niet op.
Maar wat kun je nou opeens niet meer mooi vinden aan een strijkplank ofzo? Ik denk dat het best slim is om alvast wat in te kopen, ik zelf vind het bijvoorbeeld best moeilijk om geld dan ook echt voor dát doel apart te houden. Onderweg komen er vaak nog wel andere dingen voorbij waar je ook geld voor apart wil houden/ aan uit wil geven.

Verder heb ik ook wel hetzelfde ‘samenwoon probleem’. Ik durf geen pannenset te kopen aangezien mijn vriend die al heeft bijvoorbeeld, maar theedoeken heb je denk ik niet snel teveel, daarom staan die als volgende op mn lijstje.

Sparen, dan heb je uiteindelijk meer geld met rente. Een kennis kreeg op haar 16e ook een koffieapparaat, maar nu is ze 21 en dat ding super veroudert. Dus dat soort dingen zou ik niet kopen, die veranderen steeds. En misschien verandert je smaak ook wel.

Ik zet geld apart en spaar voor mijn uitzet. Waarom? Geen idee, ik vind het eigenlijk gewoon leuk.
Als je nog niet zeker weet wat je later in je huis wilt, dan raad ik je niet aan om dingen te kopen als servies, theedoeken, handdoeken etc. Sommige dingen kan je al wel kopen die bijv. in de aanbieding zijn. Zo heb ik bij een fabriekswinkel (die heb je echt overal zitten) heel goedkoop een duur bestek- en pannenset gekocht. Die dingen zijn nooit zonde en zijn toch bijna altijd zilver.
Ook heb ik met kortingsstickers veel spulletjes gekocht. Vooral voor de keuken moet je veel kopen en het is dan gewoon beter om de neutrale dingen tijdens acties te halen.
Voor electrische apparaten kan je beter sparen. Mocht je ooit bij de een winkel een goede deal vinden, dan kan je de gok wagen en het apparaat kopen. Gelijk thuis even kijken of alles erin zit en of alles het doet. Zelf raad ik het niet aan, maar bij goede deals kan je het toch proberen.

hmm ja ik twijfel dus heel erg.
Ik koop liever iedere keer wat zodat ik daarna niet zoveel meer hoef uit te geven.
Maar ik heb natuurlijk wel gedacht aan de garantie en of ik het nog leuk vind.
Ik weet echt precies hoe ik mn huis wil inrichten maar straks ga ik miss wel trouwen of samenwonen en heb ik alles voor niks gekocht.
en ik spaar wel maar dat gaat er soms ook wel weer vanaf als ik iets aan mn auto heb of n weekendje weg wil.
Ik twijfel echt heel erg.
Electrische apparaten wacht ik sws mee omdat daar garantie op zit maar bijv. handdoeken en bestek wil ik nu eigelijk wel kopen.
zag pas een hele goede deal op groupon voor bestek, weet niet of hij er nu nog op staat maar dat zag er goed uit.
net als handdoeken die ik in effe kleuren kan doen en idd keuken dingetjes zoals pannen, een kaasschaaf,vergiet,mixer enz

Het ligt eraan wat je wilt gaan kopen.

Voor meubels enzo zou ik inderdaad geld gaan sparen, want smaak kan snel veranderen. Maar dingen zoals kookgerei en dat soort spullen, kun je al best nu kopen!