Uit huis maar geen inkomen

Hoi allemaal

Het gaat niet goed thuis en ik wil graag uit huis. Ik trek het echt niet langer thuis en t gaat steeds slechter met mij vanwege mijn thuissituatie.
Helaas heb ik nog geen vaste inkomen omdat ik nog studeer maar valt er iets te regelen met iemand zonder of met weinig inkomen met een lastige thuissituatie om toch uit huis te gaan? Ik dacht aan begeleidend wonen oid maar volgens mij is dat alleen voor mensen die in een gevaarlijke thuissituatie leven of die psychische/fysieke problemen hebben. Ik heb geen gevaarlijke thuissituatie of iets maar we kunnen erop houden dat het gewoon geen ideale thuissituatie is.

Iemand tips?

Net als andere studenten lenen en op kamers gaan?

Nee ik wil niet lenen want ik wil geen toren hoge schuld als ik klaar ben met mijn studie. En ik mag ook niet lenen van mijn ouders.

Kan je geen bijbaan nemen en kijken of je eventueel recht hebt op de aanvullende beurs?

Ja dat wou ik ook doen maar ik word nergens aangenomen omdat ik weinig werkervaring heb. Vind dat echt heel jammer. Daarnaast heb ik denk ik ook nauwelijks tijd voor een bijbaan omdat ik een intensieve studie doe.

Nou, dan zou ik toch maar gaan lenen.

Ik denk dat de meeste opties al genoemd zijn. Ik zou gaan lenen. Wat voor studie doe je?

Volgens mij heb je geen andere optie om te lenen en om op kamers te gaan als je écht uit huis wil.

Uiteindelijk valt die schuld best mee als je het bekijkt over het aantal jaren dat je er over mag doen om het af te betalen!
Maar ik denk dat je niet veel andere opties dan lenen of werken hebt helaas

Ik weet dat ze ergens in Deventer een soort huis hebben waar studenten gratis kunnen wonen in ruil voor vrijwilligerswerk. Dan wonen ze in het zelfde gebouw als ouderen en moeten ze een aantal uur per week bezig zijn met het vermaken van die ouderen.

Dan moet je wel heel toevallig in Deventer een kamer zoeken, want volgens mij is het nog alleen daar.

Beggars can’t be choosers. Je hebt niet altijd wat te willen. Als je uit huis wilt moet je of een baan erbij nemen of gaan lenen (of een combinatie daarvan); zo doet bijna elke student het in Nederland.

Die schuld is vervelend, maar daartegenover staat wel je vrijheid en zelfstandigheid, en uiteindelijk valt die schuld wel af te betalen. Hoe oud ben je? Afhankelijk daarvan hebben jouw ouders er ook vrij weinig op in te brengen, dus dat zij het er niet mee eens zijn boeit verder niet.

Anders inderdaad een baantje zoeken. Ze liggen niet voor het oprapen, maar ergens zul je vast wel aangenomen worden als je goed zoekt en letterlijk overal solliciteert (misschien bij jouw instelling zelf?).

Er bestaan inderdaad huizen waar je gratis of vrij goedkoop kan wonen in ruil voor vrijwilligerswerk. Daar kan je naar opzoek gaan. Anders wordt het toch lenen. Zoveel keuze is er niet als je niks hebt en ook niet kan werken.

Het is hel vervelend.
Bij mij thuis gaat het ook niet zo fantastisch en om financiele redenen blijf ik wel thuis wonen.
Mijn vriend zit op kamers dus op de momenten dat het even uit de hand dreigt te lopen thuis, ga ik naar hem of ik ga bij familie logeren.
Zodra ik een loon heb waarvan ik huur en andere vaste lasten kan betalen, ga ik het huis uit.
Bedenk wel nu je student bent, je bij kunt lenen. De schuld zal niet mis zijn maar terugbetalen zal niet heel moeilijk zijn.
Houdt er wel rekening mee dat je er later met het kopen van een huis rekening mee moet houden dat je ook nog je studieschuld af moet betalen en ondanks dat dit niet heel veel is, je het wel zult voelen.

Als iedereen zo makkelijk om het lenen uit kon komen, dan zouden studenten ook niet lenen hè :’) En je gaat toch het huis uit zodat je je niets meer van je ouders aan hoeft te trekken? Zij hebben dus ook niets over het lenen te zeggen.

Ik zou ook wel gratis op kamers willen wonen, maar zo werkt het gewoon niet.

Jouw ouders hebben niks over het lenen te zeggen. Als jij vind dat dit wel zo is, moet je misschien niet uit huis willen.

denk je nou echt dat instanties jou gaan helpen omdat je geen schuld wil en geen tijd hebt om te werken? :’) niemand wil een schuld maar soms heb je gewoon geen keus

Ik denk dat er geen andere optie is dan lenen of werken.