Uit huis gaan -> Hoe/waar appartementje vinden?

Hee!
Mijn vriend en ik gaan volgend jaar allebei in Amsterdam studeren, en we willen tegen die tijd het huis uit gaan en samen ergens wat huren.
We willen het liefst een klein studentenappartementje, in de buurt van amsterdam(buiten amsterdam(Haarlem ofzo) is ook prima.
Is er iemand die ervaring heeft met het zoeken van studentenkamers/appartementen? Zo ja, heb je dan misschien tips of iets? :’)
We zijn al heel druk bezig, maar we weten niet precies hoe en waar we moeten zoeken, dus het zou heel fijn zijn als iemand me tips kan geven :slightly_smiling_face:
Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Je kunt natuurlijk altijd op het internet kijken. Maar je kunt het ook aan familieleden en kennissen vragen. Je kunt ze ook vragen om op te letten als ze per toeval iets tegen komen.

Door Amsterdam lopen, kijken naar ‘te huur/te koop’ en bellen om de appartementen te mogen bezichtigen :slightly_smiling_face: zo heb ik het gedaan. In een stad gaat dat prima.

Thanks!
Moet ik dat maar gaan doen haha!

www.kamerhulp.nl is gratis staat soms wel eens iets leuks :slightly_smiling_face:

Kijk op het internet (immosites) en maak afspraken met de verhuurders. Soms hebben verhuurders meerdere appartementen te huur, maar staat er maar eentje online. Als je dan uitlegt aan de verhuurder wat je zoekt, kan hij je misschien helpen. Maak trouwens afspraken met meerdere verhuurders per dag, zodat je niet te veel tijd verliest. Vriendlief en ik hebben zo ons studentenappartementje gevonden (:

Er is vast iets van een studentenhuisvesting in Amsterdam (en omgeving), heb je daar al gekeken of ze ook dingen voor 2 personen hebben? Zo heb ik samen met mijn vriend iets heel betaalbaars gekregen, vind het ideaal (:
Verder staan er ook appartementjes op Marktplaats, en op Kamernet staan ook wel eens kamers/appartementen voor 2 personen!