Uit elkaar groeien

Ik ken me beste vriendin nu al 5 jaar maar laatste tijd spreek ik haar nooit meer ze is heel erg op zichzelf, ik spreek misschien 1x af in 2 weken en heb een gevoel alsof ik uit elkaar groei maar ik ken haar al zo lang… hebben jullie dit wel is meegemaakt?

Vriendschappen verwateren soms nu eenmaal.

Tja. Dit gebeurt nou eenmaal. Je krijgt beide andere interesses en merkt misschien ook gewoon andere verschillen. Het is jammer maar je vind heus wel weer andere leuke vrienden hoor :slightly_smiling_face:.

Ik heb het ook. We hebben elkaar ontmoet in de brugklas en hebben dit jaar allebei ons VWO-diploma gehaald. 6 jaar lang hebben we dezelfde vakken gehad en we zaten dus overal naast elkaar. De eerste vier jaar zagen we elkaar ook veel buiten school. Het vijfde jaar werd dat minder en het laatste jaar hadden we helemaal niet meer zo veel met elkaar. Ik denk dat we elkaar gewoon een beetje zat zijn geworden omdat we elkaar elke dag zagen en we begonnen ons aan elkaar te irriteren. Onze vriendjes zijn vrienden dus eigenlijk zien we elkaar nu na de examens alleen nog als we iets gaan doen met hun vriendengroep, een keer per week ofzo, en ik vind het wel best. We leiden nu allebei ons eigen leven en omdat we elkaar niet meer zo vaak zien is het leuker als we elkaar wel weer een keer zien. Het is jammer, maar die dingen gebeuren :slightly_smiling_face:

Ja dat hebben wij ook nu dat we aan elkaar gingen irriteren enzo en ik had vaker discussies. Ik ga nu ook vaak met een ander groepje om maar ik voel me soms zo schuldig en ik mis het gewoon omdat ik altijd heb gezegd dat ik haar altijd in me leven wou houden. Ik ga ook nog wel met haar om maar minder… dat is jammer…

Tjaa… jammer maar je zult vast wel weer een paar nieuwe vrienden maken waarmee je het ook goed kan vinden. :astonished:

Dat gebeurt ook wil je het zelf niet of ze komt zelf of jij komt inactief of
verwater gewoon niks aan te doen.

Ik had twee vriendinnen die ik al 11 jaar kende, en die ik nu ook niet meer spreek. Het is meer zo dat zij het contact verbroken hadden, maar ik merk wel dat ik gewoon heel anders dan hen ben. Dus het is niet zo dat ik het heel erg vind.

Die smiley daar achter, hahaha.

Tja, inderdaad. En je kan er ook niks tegen doen. :frowning_face: Maar ja, die dingen gebeuren nu eenmaal… Maar je komt er toch wel weer bovenop? :slightly_smiling_face: En misschien missen jullie elkaar over een maandje juist, en hadden jullie alleen een break nodig ofzo? :slightly_smiling_face:

-

Ik vind 1 x in de 2 weken nog wel redelijk veel hoor?

^inderdaad, ja.