Uit elkaar gegaan

Hallo ik heb een beetje advies nodig…

Ex is 19) ik ben 18.

Sinds juli heb ik mijn vriend ( nu ex) leren kennen met het uitgaan en het klikte meteen we hebben daarna wat afgesproken en na een week vroeg hij me al of het officieel konden maken voor mij was dat geen probleem ik vond hem echt leuk en het klikte heel erg we hadden beiden dingen die we leuk vonden en alles was gewoon leuk, alleen na 2 weken sliepen we elke dag bij elkaar heb zijn ouders ontmoet en zijn vrienden hij de mijne zijn samen op vakantie geweest met mijn ouders, alleen we hebben gisteravond ruzie gekregen onze eerste ruzie nog maar ook, ik zat niet echt lekker in mijn vel en ik zei op het laatst dat ik niet meer “wilde afspreken” op het laatst belde ik hem zovan ik meende het niet kun je me toch wel ophalen, maar hij wou een avondje alleen zijn, maar ik voelde me opeens zo erg klote dat ik er drama om maakte ik heb hem steeds berichten gestuurd en gebeld, alleen hij vond dat niet erg leuk, en we kregen ruzie en hij zei van ik denk niet dat dit iets gaat worden tussen ons zo, dus ik heb vanmiddag met hem gepraat en hij wil mij nu geen 2e kans meer geven omdat hij veel dingen heeft meegemaakt in zijn verleden dus hij kan geen 2e kans meer geven of iets, alleen ik begrijp het niet we hebben het altijd zo leuk gehad en na 1 ruzie is het direct mis. Hij zei wel van dat hij wel wist dat ik het niet weer zal doen en dat hij van mij hield, alleen gaf hij mijn geen 2e kans na 1 ruzie. Wat moet ik doen? We hadden ook nog maar 1,5 maand ik had gehoopt op iets serieus.

Hebben jullie tips wat kan dit betekenen?

Laat hem maar gaan, een relatie is hard werken waar hij duidelijk nog niet klaar voor is.
Discussies horen er net zo goed bij als bijvoorbeeld samen slapen maar soms passen mensen niet bij elkaar of willen ze toch iets anders dan ze dachten

Hey meid,

Het is natuurlijk jouw keuze, maar als ik dit lees dan heb ik heel erg het idee alsof hij een makkelijkere vrouw wilt hebben die alleen maar “Ja” zegt. En dat hij jou met “avondje alleen zijn” wilde straffen.

Ik snap heel goed dat jij daar van schrikt en dat je hem dan gaat dubbel appen. Maar helaas verliezen mannen interesse als een vrouw continu achter hun aangaan. Ik heb dit ook meegemaakt, de meiden om mij heen hebben dit ook meegemaakt. Eigenlijk is er geen vrouw die dit niet meemaakt. Dat komt omdat mannen jagers zijn en van jagen houden. Als jij een makkelijke prooi bent dan verliezen ze automatisch interesse en gaan ze opzoek naar een andere vrouw die niet eens naar zijn gezicht kijkt. Klinkt heel dom, maar zo werken hun hersenen eenmaal. Niks aan t doen.

Wat ik anders had gedaan (mijn mening): Ik had niet tegen hem gezegd dat ik van mening ben veranderd en toch wel wil afspreken. Ik had gewoon niks tegen hem gezegd na het zeggen dat ik niet wil afspreken.

Mijn adviezen voor jou: Niet achter hem aangaan, geef hem niet de aandacht die hij niet verdient en doe ongeïnteresseerd.

Haii,

Bedankt voor je reactie, alleen ik kom zelf uit een narcistische relatie weg en nu kwam ik eindelijk iemand tegen die mij accepteerde hoe ik was, alleen ik zag wel is dat hij online is maar niet op mij reageerde dus ik was snel jarloers en had toen gezegd van “ik wil niet meer afspreken”. Ik maakte zon ruzie opeens met hem, dat ik niet eens zag hoe ik deed, hij vond dat het avondje alleen wel even goed deed maar ik bleef maar doorgaan, en nu ben ik hem kwijt, hij geloofde wel dat ik het niet meer wou doen maar toch gaf die mij geen 2e kans dat we in zon korte tijd veel samen hebben meegemaakt en het leuk hadden en na 1 keer niks meer van mij wild, hij wil wel goeie vrienden blijven zei hij tegen mijn beste vriendin alleen nooit weer een relatie… en dat doet zoveel pijn. Ik weet geen raad meer voor mezelf, het voelt nu ook net of ik voor altijd alleen zal blijven, eerst een jongen die niet goed voor me was die ik achter laten moest en nu gebeurd dit mij weer.

Het is niet heel nice van hem dat hij je geen tweede kans wilt geven, maar dit zegt denk ik meer over hem dan over iets anders. Ik kan me van zijn kant wel voorstellen dat hij is afgeknapt op het gedrag wat je hebt getoond (er ‘drama om maken’, zoals je het zelf noemt), omdat dat meteen heel ‘beklemmend’ kan voelen. Wellicht dat hij in het verleden al eens in een relatie heeft gezeten waar om elk klein ding drama werd gemaakt, en zo’n relatie kost heel veel energie en kan een erg negatieve lading aan je leven geven. Een tip zou dus zijn om hem - of elke andere partner die nog in je leven voorbij komt - tijd en rust te gunnen wanneer hij aangeeft dit nodig te hebben, ookal zit je in een ruzie en voel je je verschrikkelijk kut. Praten is hartstikke belangrijk, maar werkt vaak wel het beste op momenten dat jullie allebei de juiste mindspace hebben om er rustig over te kunnen praten. Ik heb na ruzies ook eerst altijd even wat tijd nodig om te verwerken wat er is gebeurd, welke dingen er zijn gezegd, en wat ik daar nu eigenlijk echt van vind. Ik moet dan eerst even alles voor mezelf op een rijtje zetten, zodat ik ook het gesprek in kan gaan wetende dat ik kan zeggen wat ik wil zeggen.

Ik hoop voor je dat hij je nog een tweede kans wilt geven. Als iemand je aanspreekt op je gedrag, moet je ten minste de kans krijgen om je gedrag te verbeteren. Mijn advies zou zijn om hem wat ruimte te gunnen. Even geen contact voor een aantal dagen. Daarna zou je het contact rustig kunnen beginnen met dat je nu begrijpt dat hij zich overweldigd heeft gevoeld door je gedrag, en dat dat niet je bedoeling is geweest. Laat hem weten dat je bereid bent om erover te praten, maar dat je het ook begrijpt als hij dat niet meer ziet zitten. Dit laatste is heel belangrijk, want daarmee geef je hem voor zijn gevoel dat stukje ‘vrijheid’ weer terug, waardoor hij zich bij jou eerder veilig zal voelen in plaats van dat ‘beklemmende’ gevoel.

En… zeg nu zelf, als hij je na 1 ruzie echt geen tweede kans wilt geven en rustig met je erover wilt praten, is hij je tijd en energie dan waard? In dat geval ben ik het helemaal eens met de reactie hierboven: laat hem in dat geval gaan.

Succes :slight_smile:

Haiii,

Ik heb je advies opgevolgt om hem bericht te sturen, heb hem een aantal dagen met rust gelaten nu alleen het was geen goed idee om bericht te sturen, hij negeert het volledig. Zal hij toch niet de moeite waard zijn?

Ah bah, wat vervelend voor je, klinkt als ghosten. Ik ben zelf ook ooit geghost door een jongen en ik herinner me nog goed hoe ontzettend kut ik me daarbij voelde. Het is dan ook een ontzettend wrede manier om iemand af te wijzen, heel erg onvolwassen en het spreekt boekdelen over hem.

Ik snap het helemaal als je je hierdoor hartstikke onzeker voelt en wellicht met vragen zit als “Ben ik het dan niet waard om op te antwoorden?” “Wat heb ik fout gedaan dat hij me nu zo behandelt?”. Neem alsjeblieft dit van me aan: als hij op deze manier met mensen om gaat, dan zou ik heel hard voor hem wegrennen en blij zijn dat je van hem af bent. Spendeer niet langer je tijd en energie aan een jongen die jou niet als menswaardig behandelt. Jij verdient zo veel beter dan dat.

Geef jezelf even de tijd om hiervan bij te komen, want op deze manier behandeld worden doet gewoon pijn, het is een hele nare ervaring. Als je maar weet dat het niet aan jou ligt. Realiseer je dat jij op een goede, volwassen manier met de situatie bent omgegaan, en probeer daar trots uit te halen.

Wat ook zou kunnen helpen is om na te denken wat jouw eigen grens hierin is. Hoe wil jij je laten behandelen door iemand? Wanneer gaat iemand jouw grens over? Heeft hij dat nu gedaan door op deze manier met jou om te gaan? Trek dan je eigen conclusies en zeg ‘tot hier, en niet verder’. Verwijder hem uit je contacten, blokkeer hem voor mijn part. Jij kiest voor jezelf en blijft trouw aan je eigen grenzen. Het is een moeilijke stap, maar ik kan je verzekeren dat het je snel rust zal geven en zelfs juist als een power move zal voelen :slight_smile:

Hey,

Ik voel mij idd heel onzeker, ik heb met hem zon leuke tijd gehad, hij gaf me echt het gevoel dat hij van mij hield, we hadden nooit ruzie soms even een ergernis alleen als we samen waren bespraken we dat altijd hij liet me voelen dat we alles samen aankonden, hij nam me altijd overal mee naar toe naar zijn vrienden en alles, en nu ziet hij het opeens niet meer zitten? ( hij zei tegen mijn beste vriendin dat hij nooit weer een relatie met mij wou en goede vrienden wou zijn). Alleen ik merk zijn vriendengroep wil mij er nog steeds heel erg bij hebben om ook is mee te gaan, alleen ik heb hem dus gister een bericht gestuurd en negeerd het volledig dat we eigelijks wel goed uit elkaar zijn gegaan. Heb zoveel vragen, ik zag vannacht dat hij 1 uur nog online was alleen hij moet de volgende ochtend er 6 uur uit en dit doet hij ook nooit hij gaat altijd vroeg slapen en kijkt vervolgens nooit op zijn telefoon, of zou hij nadenken? Dat hij niet kon slapen en nu nog aan het nadenken? Dat hij daarom niet reageerd?

Hi,

Mijn advies is: Praat of app niet meer met hem, want hij is je nu aan t negeren en dat verdient niemand.

Als hij vaak in de buurt is: kijk ongeïnteresseerd en doe alsof je ook vrolijk kan zijn wanneer hij niet meer in je leven is. Als hij ziet dat je ook kunt lachen wanneer hij niet meer in je leven is zal hij helemaal gek worden. Dat is de beste wraak die je kunt nemen. Maar doe dat niet bij een andere jongen. Doe dat bij je vriendinnen. Anders gaat hij denken: ‘Oh gelukkig heb ik het dan uitgemaakt. Kijk hoe makkelijk ze is’ etc.

Ik snap dat je het raar vindt dat hij jou negeert, omdat hij tegen je beste vriendin zei dat hij goede vrienden met jou wil blijven. Maar als een man na een relatie breuk ‘goede vrienden’ wilt blijven is dat meestal, omdat hij jou als een ‘plan b’ wilt gebruiken. Dat durf ik wel te zeggen, omdat jullie met een ruzie uitelkaar zijn gegaan. Als jullie geen gevoelens meer voor elkaar hadden en gingen besluiten om het uit te maken dan begrijp ik de vriendschap wel. Maar zo iets is er niet gebeurd.

En de reden dat hij jou nu negeert is waarschijnlijk, omdat hij meer de tijd nodig had. Ik denk dat hij na twee weken jou weer zou aanspreken als je hem niet had geappt.

Tip: Als je mijn adviezen volgt (helemaal jouw keuze) en hij begint weer tegen je te praten: Accepteer zijn vriendschap niet. Als hij namelijk met iemand gaat daten dan ga jij daar heel erg moeite mee hebben. En dan ben je nog hopeloos verliefd op hem en dat is gewoon niet chill. Accepteer de vriendschap niet en pas wanneer je merkt dat hij veranderd is en dat hij weer een relatie wilt beginnen: Zeg dat je het niet weet en dat hij zich moet bewijzen.

Bedankt voor je reactie ga zeker je advies opvolgen.

Alleen ik vraag me nu af, zal hij wel echt weer gaan appen? Of zal hij na de tijd het weer willen proberen? Want mijn gevoel zegt na dit echt dat dit gebeurd nu is.

1 like

Ze zeggen allemaal dat ze nooit meer terugkomen, maar wanneer ze zien dat je prima zonder hem kan komen ze toch terug. En dat heet ego…:sweat_smile:

Ik denk dat hij terugkomt. En als hij dat niet doet dan betekent het waarschijnlijk dat hij al met iemand anders een relatie heeft of met iemand anders date. Maarja als dat gebeurt dan weet je dat hij jou van begin af aan al niet belangrijk vond. Maar blijf positief, want misschien is er helemaal niemand waarmee hij flirt.

Weten jullie misschien ook hoelang het kan duren voordat hij het in gaat zien en je een bericht stuurd?

( hij heeft wel gezegd dat hij geen 2e kansen kan geven aan niemand niet zei hij) ligt aant zijn verleden zegt hij

Ik heb vandaag dus even met mijn ex geappt, ik kan nog best wel met zijn vriendengroep omgaan en willen mij vanavond ook mee hebben, dus heb zonet met mijn ex geappt dat hij daarmee akkoord ging, hij zei “als je maar niet omhangt bij mij en niks probeerd dan is het mij om het even” toen zei ik dus van wil gewoon graag vrienden met je blijven en dat ik hem wel kan vergeten en dat ik wel een goeie tijd met hem heb gehad dat ik best wel vrienden met hem kan zijn en toen kreeg ik een antwoord van “ zie maar even” maar als ik mensen om mij heen hoor wil die juist graag vrienden blijven dat zei hij ook tegen mijn beste vriendin en iemand van de groep had hem gebeld en hij vond het niet erg dat ik vanavond meeging, maar toch krijg ik hier een raar gevoel bij omdat ik zulke antwoorden van hem weer krijg, dus ik ben benieuwd hoe het gaat vanavond, en moet ik hem negeren bij de vriendengroep? Of iemand tips?

Ja als hij niet tegen jou praat, niets zeggen. En gewoon de hele avond alleen maar met de vrienden praten. En als je alleen bent met de vrienden (dus wanneer hij er niet bij is) niet over hem praten. Maar gewoon praten hoe leuk je leven is. Dat zullen zij tegen hem zeggen wanneer jij er niet bij bent. En over een maand vertel je misschien iets over een andere knappe jongen. Die zij dan weer doorvertellen aan jouw ex

Ik heb het avondje wel overleefd in het begin keek hij me niet aan en prate ook niet, hij zei tegen iemand uit de vriendengroep dat hij niet met me wilde praten maar hij vond het niet erg dat ik mee was, later op de avond heeft hij wel een paar keer naar me gekeken en naar me glimlachen alleen hebben nog niet gepraat. Wat zal dit betekenen zal het ooit vriendschap kunnen worden? Of zou hij me juist nog een kans willen geven want hij glimlachte wel naar me en doet hij niet met de meiden uit de vriendengroep das heel anders hoe het bij ons even was.

Je legt wel heel erg de focus op hem, terwijl hij jou niet meer ziet zitten.

Even uithuilen, en doorgaan. De juiste jongen kom je nog wel tegen.

Als mannen drinken worden ze een beetje… een beetje te vriendelijk als je snapt wat ik bedoel. Maar als jij hem op dat moment zonder enige emotie alleen gaat aankijken en niet gaat glimlachen. Dan moet t wel goed komen denk ik. Maar alleen aankijken als hij naar je glimlacht. Dus niet zomaar.

Hij drinkt dus geen alcohol, het was omdat hij een nieuwe subwoofer in de auto had en hij keek mij aan en knikte en lachte naar me maar meer was het ook niet eigelijks. Ik wil hem gewoon het gevoel geven wat hij kan missen hij maakte het zonder reden ook uit maar nu glimlachte hij naar me net of we nog wat hadden want zo deed hij altijd. Heeft iemand tips om hem het gevoel te geven wat hij mist? ( tis niet dat ik hem terug wil maar ik wil wel graag dat hij mij terug wil dat ik hem het gevoel kan geven dat ik het niet meer wil) hij moet mij gaan missen vind ik maar hoe doe ik dat?

1 like

Misschien op je stories dingen posten die jullie in jullie relatie samen deden. Maar dat jij dat nu met je vriendinnen doet bijvoorbeeld. Of als er een plek is wat veel herinneringen naar boven brengt: Daarnaar toe gaan en de locatie erbij zetten. Want dan gaat hij aan die mooie herinneringen denken.

En later (over een week ofzo) kleine dingen veranderen aan je uiterlijk. Dus iets wat je mooi vindt maar wat je normaal gesproken nooit of niet vaak doet. Hoeft echt niet een heel make over te zijn hoor, maar gewoon iets wat mooi is en wat opvalt.

En wat zou ik kunnen doen als ik met onze vriendengroep ben? En hij er ook is? Wat hij kan missen? En mij misschien terug wil?