uit elkaar, contact blijven houden, wat te doen?

-

Ik zou het even laten rusten. Het is nog heel vers en zeker omdat jullie met ruzie uit elkaar zijn gegaan, kan het dan erg pijnlijk zijn om weer direct af te spreken.
Neem even afstand, en ga over een tijdje afspreken. Dan kun je dan altijd nog vragen wat hij wil.

Ik kan niet echt opmaken in jouw bericht of je vriend nu wel had gereageerd op het feit dat je had gezegd dat je contact wil houden en het dan opnieuw wil proberen. Als hij dat laatste heeft genegeerd, maar wel heeft gezegd dat hij contact met je wil houden en nu het liefst rustig aan wil doen, dan zou ik hem nu inderdaad met rust laten. Het is vrijdagavond dat jullie elkaar nog heb gesproken. Het zou kunnen dat hij makkelijk een week geen contact met je wil. Ik zou het aan hem overlaten.

Als hij later claimt dat hij het raar vindt dat jij niets van je hebt laten horen, dan kan je nog altijd terugvallen op het feit dat hij met rust gelaten wou worden. Ik denk dat dit beter is dan dat je nu te opdringerig overkomt. Dat kan denk ik alleen maar afstoten.

Ik weet verder ook niet waar de ruzie precies over ging en wiens “schuld” het was, maar ik maak op uit jouw bericht dat jij je vooral schuldig voelt en dat jij je best moet doen in het opnieuw opbouwen van de relatie. Ik weet niet of dit wel echt gegrond is; je zit samen in een relatie en hij mag ook wel moeite doen als hij het echt opnieuw wil proberen in de relatie.

Zoek wat afleiding, laat het voor nu rusten en hij zal misschien contact weer met je opnemen. Zo niet, dan is het ook duidelijk dat hij geen moeite wil doen.

Afspreken snap ik inderdaad dat dat nog te vroeg is. Maar ik wil niet nog een keer gekwetst worden. Nu heb ik nog een beetje hoop dat hij ook wil dat het goed komt omdat hij wil blijven appen en soms afspreken. Dus ik wil niet eerst nog een tijdje af en toe wat praten en er uiteindelijk achter komen dat hij toch niks meer wil en het meer als vrienden is. Dan zou ik liever nu meteen met het contact stoppen. Ik zit er zelf aan te denken om hem morgen een berichtje te sturen of hij een beetje een leuk weekend heeft gehad ondanks alles. We moeten morgen ook weer samen werken dus daar kijk ik nogal tegenop. Dan zou ik morgen meteen kunnen vragen wat zijn doel is met het contact blijven houden…

Is dat een goed idee, morgen hem even kort een berichtje sturen, of moet ik het echt aan hem overlaten… Ben zo bang dat als ik wacht tot hij me appt dat ik dan nog wel dagenlang zit te wachten…

Ik zelf had in een berichtje gestuurd: Het lijkt me leuk om misschien af en toe nog wat contact te houden, dan kunnen we altijd nog zien waar het op uit loopt? En hij had daarop gereageerd: ik wil ook nog wel contact blijven houden en af en toe iets doen, maar heb voor nu totale rust nodig denk ik.

Dus ja, het is niet echt heel duidelijk… Daarom wil ik het juist gewoon snel weten. Niet dat ik nu eerst mijn hoop gooi op het feit dat hij nog wil blijven appen, en dat later blijkt dat hij toch niks meer wil.

Ah op die manier, dan zou ik gewoon nu appen en gelijk vragen. Ik zou het duidelijk, direct en kort houden. Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij het zelf ook nog niet weet, maar beter nu vragen dan er over piekeren.