uit de kast komen?

[size=14pt]hi! Ik ben sinds kort uit de kast als bisexueel. Eigenlijk niet echt openbaar. Alleen mijn ouders en een paar vrienden weten het. Er is een meisje verliefd op mij, en ik ook op haar. We zouden graag iets met elkaar willen beginnen maar ik heb er moeite mee. Hoe maak ik dit bekend? En hoe ga ik in godsnaam om met de negatieve reacties? zowat mijn hele familie heeft een hekel aan homo/lesbie sexuele mensen. En op school is ook niet iedereen er fan van. Gaat dit mijn leven compleet veranderen? Ik ben 2 jaar terug enorm gepest en daardoor (ook om andere redenen ) depressief geweest. Ik ben zo erg blij dat alles weer helemaal goed gaat! Dus daarom ben ik ook vooral bang dat door dit, alles weer kapot gaat. Normaal doet de mening van anderen me niet zo veel, maar dit is iets nieuws in mijn leven en ik moet nog uitzoeken hoe ik er mee om ga. Tips/verhalen zijn welkom! xoxo

Gewoon lettertype kan niet?

Maar; natuurlijk kan dit je leven enorm gaan veranderen. Aan jou de taak om het de goede kant op te leiden.
Of wil jij niet bij degene zijn die jij leuk vind, omdat anderen het misschien niks vinden?

Gewoon hoe je ook met en heteroseksuele relatie zou omgaan. Gewoon een relatie beginnen en haar voorstellen aan vrienden/familie: ‘‘Hoi, dit is […], mijn vriendin!’’ En negatieve reacties zou ik gewoon negeren.

Je hoeft het in het begin niet openbaar naar iedereen te maken? Als je ouders het weten en je beste vrienden is het goed toch? En als andere er achterkomen is het niet erg. Nare reacties moet je proberen achter je te laten en niet op reageren. Er zijn helaas nog mensen die daar tegen zijn, maar daarom zou jij niet gestopt mogen worden om een relatie te krijgen met het meisje waar je van houdt. Ga ervoor en desnoods kom je hier even huilen om de reacties en zeggen wij weer dat ze hun mond moeten houden en het geweldig is dat je een relatie hebt!