Uit de hand gelopen grap..

hoi iedereen,
even een nieuw account hiervoor aangemaakt, niet dat ik bekend ben, maar voor de zekerheid.

Ik heb dus een beetje een groot probleem. Ik begin met het hele verhaal.
Ja, ik weet dat het echt uit de hand gelopen is.

Ik zit vaak in een chat met een groepje, dus ook met mijn beste vriend. Daar was een jongen, ik noem hem C. met wie ik contact kreeg. We begonnen te praten en besloten uiteindelijk voor de grap een neprelatie te beginnen voor de buitenwereld, oftewel die chat. De bedoeling was om gewoon een grap uit te halen.
Ja, van te voren hadden we al gedacht dat als zou blijken dat het nep was, we boze blikken zouden krijgen. Maar dat vonden we het wel waard. We hadden echt veel voorpret al.
Iedereen in de chat leefde met ons mee, wat voor ons echt leuk aanvoelde, want de grap zou werken. Tot het moment dat hij me daadwerkelijk vroeg. Toen kwam er een groot probleem bij wat we niet verwacht hadden.
Mijn beste vriend, bleek namelijk nog altijd verliefd op mij te zijn, en dat C. en ik dus een relatie hadden, kwam hard aan. Hij is er nu ook nog steeds kapot van. We hebben een aantal gesprekken met hem gehad enzo. Ik ga niet verder op dit gedeelte in. Komt er in het kort op neer, we zullen hem heel erg kwetsen als hij erachter komt dat dit nep is.

Maar we kunnen nu onmogelijk nog roepen dat het een grap is, we kwetsen dan en mijn beste vriend en nog een groep anderen in de chat die helemaal meeleven in de complexe situatie die dus ontstaan is. (Terwijl de relatie dus helemaal niet echt is…)

Wat moeten we nu?
We willen niet iedereen kwetsen, dan krijgen we waarschijnlijk echt ruzie in de chat en kan ik mijn beste vriend nooit meer normaal aankijken denk ik. Op dit moment denken we eraan om de relatie door te zetten en uiteindelijk over een aantal maanden(1 of 2) uit elkaar te gaan onder het mom van, internetrelaties werken niet, we missen het contact. Al heb ik hier stiekem ook niet zoveel zin in, C. is wel een vriend geworden ondertussen, maar nog een tijd volhouden dat we een relatie hebben, terwijl de grap eraf is, is moeilijk denk ik.

Ik weet het, we moeten zelf met de gevolgen leren leven van deze grap, alleen, het is zo moeilijk. We willen namelijk het liefst zo min mogelijk mensen kwetsen en nog wel welkom zijn in die chat.

Daarom mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie doen als jullie in deze situatie zitten? Of wat raad je ons aan?

Heel erg bedankt alvast!

Huh… tot op het moment dat hij je werkelijk vroeg? C is dus wel verliefd op jou, terwijl je beste vriend dit ook is? C ken je alleen via internet?

Ik zou het nu opbiechten en zeggen dat je er spijt van hebt, anders moet je nog 2 maanden met een shit gevoel lopen.

tegen je vrienden zeggen dat jullie erachter zijn gekomen dat een relatie bij jullie niet zo goed werkt omdat jullie elkaar toch meer zien als vrienden…zegmaar
dus gewoon het nu ‘uitmaken’. dan verandert er niet zo veel aan de situatie toch? en kwetsen jullie niemand.
ik hoop dat je er wat aan hebt. good luck!

Nee, met C. heb ik alleen die neprelatie voor de grap. Maar die is niet verliefd op mij.
Dat werkelijk vroegen is het moment van voor de chat dat we aangaven dat we dus die relatie hadden.

Ik ben alleen zo bang dat ik dan nog langer met een kutgevoel loop omdat ik mijn beste vriend hiermee nog erger kwets…

We hebben net een week, maar inderdaad, dit spreekt me wel het meeste aan. Maar na een week is het wel heel snel om het uit te maken he?
Als we dus een maand wachten en het dan uitmaken inderdaad met dat een internetrelatie niet echt werkt, dat lijkt me normaler dan na een week.

oeff, dit hem laten lezen?

dubbel

Aan wie? aan C. of mijn beste vriend? C. weet het hele verhaal, die zit er ook mee.

De grap een week vol houden en dan zeggen dat het uit is tussen jullie? Omdat jullie toch niet bij elkaar passen? Niemand weet dat het dan een grap is?

Maar komt dat niet een beetje erg over als je het na een week al uitmaakt? In die tijd hebben we elkaar nog niet eens gezien. We beweren in de chat wel dat we elkaar gezien hebben, maar dat is dus niet zo. Komt het dan niet een beetje vreemd over als het dan nu al uit is?

We zijn trouwens wel van plan zaterdag af te spreken, als vrienden, maar voor de chat is het dan natuurlijk een date.

dan zijn jullie er op die date zaterdag achtergekomen dat het toch niet werkt… zoiets?

Ik zou niet zeggen dat het een grap was, straks verlies je al je vrienden omdat het gewoon nergens op slaat.
Gewoon uitmaken,

• en met C. gaan praten

Heel erg bedankt iedereen. Ik laat C. dit topic ook wel even lezen, kijken of we er dan uitkomen.

Hmm dan hou je het 2 weken vol. Maar ik zou de grap sowieso niet te lang vol houden omdat er dan alleen maar meer en meer leugens bij komen. En dat wordt allemaal veelste ingewikkeld, ook voor jezelf xD

zeg gewoon dat jullie te overhaast met elkaar hebben genomen. en hebben besloten om uit elkaar te gaan omdat jullie elkaar liever eerst echt goed willen leren kennen? of zeg dat de één is vreemd gegaan?

Of tegen iedereen opbiechten. of meteen maar uit elkaar gaan en zeggen dat jullie erachter kwamen dat jullie toch beter af zijn als vrienden, dat er toch een klik ofzo mist :stuck_out_tongue:

Eerlijkheid duurt het langst…

Dat overhaast is wel slim inderdaad, dan zal de reden van de break up dus iets worden in de trant van: We zijn te snel gegaan, we waren ons nog niet bewust van hoe lastig internetrelaties zijn. Op dit moment gaan we meer met elkaar om als gewone vrienden die elkaar gewoon te graag willen zien, het is niet echt een relatie.

Precies! Eerlijkheid duurt het langst!