hoi iedereen,
even een nieuw account hiervoor aangemaakt, niet dat ik bekend ben, maar voor de zekerheid.
Ik heb dus een beetje een groot probleem. Ik begin met het hele verhaal.
Ja, ik weet dat het echt uit de hand gelopen is.
Ik zit vaak in een chat met een groepje, dus ook met mijn beste vriend. Daar was een jongen, ik noem hem C. met wie ik contact kreeg. We begonnen te praten en besloten uiteindelijk voor de grap een neprelatie te beginnen voor de buitenwereld, oftewel die chat. De bedoeling was om gewoon een grap uit te halen.
Ja, van te voren hadden we al gedacht dat als zou blijken dat het nep was, we boze blikken zouden krijgen. Maar dat vonden we het wel waard. We hadden echt veel voorpret al.
Iedereen in de chat leefde met ons mee, wat voor ons echt leuk aanvoelde, want de grap zou werken. Tot het moment dat hij me daadwerkelijk vroeg. Toen kwam er een groot probleem bij wat we niet verwacht hadden.
Mijn beste vriend, bleek namelijk nog altijd verliefd op mij te zijn, en dat C. en ik dus een relatie hadden, kwam hard aan. Hij is er nu ook nog steeds kapot van. We hebben een aantal gesprekken met hem gehad enzo. Ik ga niet verder op dit gedeelte in. Komt er in het kort op neer, we zullen hem heel erg kwetsen als hij erachter komt dat dit nep is.
Maar we kunnen nu onmogelijk nog roepen dat het een grap is, we kwetsen dan en mijn beste vriend en nog een groep anderen in de chat die helemaal meeleven in de complexe situatie die dus ontstaan is. (Terwijl de relatie dus helemaal niet echt is…)
Wat moeten we nu?
We willen niet iedereen kwetsen, dan krijgen we waarschijnlijk echt ruzie in de chat en kan ik mijn beste vriend nooit meer normaal aankijken denk ik. Op dit moment denken we eraan om de relatie door te zetten en uiteindelijk over een aantal maanden(1 of 2) uit elkaar te gaan onder het mom van, internetrelaties werken niet, we missen het contact. Al heb ik hier stiekem ook niet zoveel zin in, C. is wel een vriend geworden ondertussen, maar nog een tijd volhouden dat we een relatie hebben, terwijl de grap eraf is, is moeilijk denk ik.
Ik weet het, we moeten zelf met de gevolgen leren leven van deze grap, alleen, het is zo moeilijk. We willen namelijk het liefst zo min mogelijk mensen kwetsen en nog wel welkom zijn in die chat.
Daarom mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie doen als jullie in deze situatie zitten? Of wat raad je ons aan?
Heel erg bedankt alvast!