Uit de friendzone of niet?

Hoiii,

Ik zit een beetje met een dillemma… ik doe eerst wel even het “iets langere” verhaal.

Toen ik 4 jaar was leerde ik hem kennen, en we waren vanaf toen echt onafscheidelijk… elke dag waren we samen te vinden buiten of bij een van ons thuis. We waren echt beste vrienden. Dat is altijd zo gebleven…vrienden kwamen en gingen, maar toen ik 12 was was hij nogsteeds mijn beste maatje, die mij zo goed kende als niemand anders.
Helaas besloten mijn ouders toen ik 12 was te verhuizen, 100 km (1,5 uur rijden) weg van mijn oude woonplaats…al mijn vrienden in de steek laten, maar ik was nog maar 12 dus het was een beetje uit het oog uit het hart. Behalve met hem, in het begin schreven we vaak briefjes naar elkaar, we belden, skypten op onze vaders computers en we spraken heel af en toe af door de lange reistijd. Maar steeds als we elkaar zagen was het weer zo vertrouwd. Maar het bleef altijd gewoon bij vrienden, prima! Vorig jaar gingen we een week met zijn familie op vakantie, het was echt heel erg leuk en we haalde veel tijd weer een klein beetje in door zovaak bij elkaar te zijn, we waren toen allebei 14. Achja, nogsteeds niks serieus ofzo. Toen heb ik hem lang niet gezien, maar in maart dit jaar ging ik weer naar hem toe, we gingen samen duiken op zijn duikschool en toen iemand vroeg is dat je vriendinnetje, zei ie uhh ja zoiets. Maarja, het was die dag weer heel gezellig en er was al een beetje “spanning” te voelen… toen heb ik hem meer dan een half jaar niet gezien…het verwaterde, we worden allebei ouder en kregen een baantje enzo… toch whatsappte we nog af en toe. Tot ik dacht tot hier en niet verder, ik laat dit niet kapot gaan… en dit weekend stapte ik in de trein naar hem toe. 3 uur treinen, echt ver… ik ben nu bijna 16 en hij ook. Op het station zag ik hem, veranderd! Hij was veel groter geworden haha! Opeens was hij niet meer dat jongetje uit mijn herinnering. Maar hij gaf me gelijk een knuffel en ookal was het de eerste 10 minuten een beetje onwennig, het was wel weer gelijk super gezellig :grinning: we gingen eerst winkelen (jup een jongen die van winkelen houd!) en dat was echt heel leuk, hij ging helemaal kijken en zeggen wat me mooi stond enzo, en vroeg ook bij alles wat hij paste of ik het leuk vond. Aan het einde van de dag liepen we langs de bios en vroeg ie spontaan naar de film te gaan, dus ook gelijk skyfall gekeken! Toen we uit de bios kwamen was het al donker en fietsen we op 1 fiets 5km naar huis en het voelde gewoon zo goed… bij hem thuis hadden we nog een film gekeken samen op de bank en toen zaten we ook tegen elkaar aan enzo. nja, de volgende ochtend waren we naar het bos gegaan en toen liepen we ook steeds tegen elkaar aan en we hadden samen foto’s gemaakt, hij pakte me helemaal vast en het was gewoon zo leuk :grinning: ookal zeiden we soms een uur geen woord, het was gewoon niet erg…
toen ik weer ging gaf ik hem weer een knuffel en ik baalde echt erg dat ik hem weer moet gaan missen… hij heeft de foto’s van ons op fb gezet en onze ouders was het ook wel opgevallen dat het deze keer wat anders was…

okee, nu gewoon waar ik niet tussen kan kiezen (en voor de mensen die te lui waren om dat hierboven te lezen)

ik merk gewoon dat we graag bij elkaar zijn, maar ik durf de stap echt niet te nemen om het te zeggen en hij denk ik ook niet… onze vriendschap is zo goed, ookal zien we elkaar zolang niet, niks veranderd… bij andere jongens voel ik me nooit echt op mijn gemak, altijd alsof ik me moet bewijzen, bij hem is het gewoon zo natuurlijk…hij kent me, ik ken hem, ookal lopen we samen in onze pyama’s door het huis, het maakt niks uit… maar ik ben zo bang dat als we echt iets krijgen het niet stand houd… gewoon door de afstand, als de hanzenlijn er is is het nog 2;15 uur maar het is zo duur, we hebben allebei soms dingen in het weekend, onze ouders willen niet eindig rijden natuurlijk en ik ben nu pas 15. Ik weet niet of ik me al wel wil binden aan iemand, ookal voelt het zo goed… ik ben gewoon bang dat we nog te jong zijn en onze vriendschap eraan gaat door dit =( of het word juist mooier… dat we echt bij elkaar blijven, en als we 18 zijn gewoon kunnen gaan autorijden en het allemaal makkelijker word.

Kunnen jullie me helpen? ik weet het gewoon niet goed…

xx

sorry voor het lange verhaal.

Pfoe, samenvatting? :")

laatste stukje, staat erbij :stuck_out_tongue:

ja… waarom niet? omdat ik bang ben dat het (al is het dan niet van mijn kant) van zijn kant niet meer gaat om een of andere reden omdat we zover uit elkaar wonen en onze hele vriendschap kapot is…

Als je gewoon zorgt dat je hem vaker gaat zien, dan zie je vanzelf wel wat er gebeurt. Meestal gaan die dingen vanzelf en je merkt het echt wel als er echt meer tussen jullie is. Als jullie elkaar allebei leuk vinden zal dit jullie vriendschap niet verpesten, ookal wonen jullie ver bij elkaar vandaan.
Succes!

Klinkt echt als een sprookje :slightly_smiling_face: .
Mijn advies is om het hem voorzichtig te vertellen als je hem weer eens ziet en vraag hem of hij hetzelfde voor jou voelt.

Naawh het klinkt zo lief :slightly_smiling_face:
Misschien gewoon wat vaker met hem afspreken en kijken hoe het loopt? Ik zou niet na een keer al BAM zo zeggen van heeee, ik vind je toch anders leuk. Of iets in die trant, maar nog een keer een afspraakje afwachten en kijken wat er gebeurd.
Het klinkt zo lief haha ik zit hier spontaan te lachen :’)

Spreek wat vaker af en zie hoe het gaat. Jullie ervaren dan beiden of die afstand (te) groot is of niet. Als jullie elkaar echt heel leuk vinden, dan komt dat echt wel uit. Maar jee… ik vond het een leuk verhaal om te lezen, zo mooi dat jullie zo’n mooie vriendschap delen. En ook al is die vriendschap zo mooi, betekent dit niet dat jullie het per se daarbij moeten houden.

Je haalt me de woorden uit de mond.

Wow dit is lastig!
Ik zou niet meteen stappen ondernemen, maar probeer zeker contact te houden :grinning:
Heb je al een OV-kaart of niet? Dat maakt het wel heel wat makkelijker om af te spreken! Daarna zie je wel wat er gebeurt. Geniet ervan, overhaast niets. Als jullie al zo lang vrienden zijn moet het ergens mogelijk zijn om dit ook zo te houden, mochten jullie over 5 jaar toch uit elkaar zijn (ik noem maar wat). Als je het zo bekijkt zet je dus niet echt iets op het spel :slightly_smiling_face:

ahw thanks voor de leuke reacties! :grinning: ik ga hem zowieso volgende maand weer zien want dan komt hij naar mij toe^^ ik heb een ov ja! Het is niet moeilijk om te reizen maar wel duur en lang… al heb ik het er wel voor over…ik weet niet of hij er ook zo in staat en het is nogal iets om even te bespreken ookal bespreken we alles :stuck_out_tongue: hij is niet zo handig in whatsapp ofzo, echt een jongen die gewoon niet houd of het nut er niet van in ziet om z’n leven aan me te gaan typen ofzo. In real is dat heel anders :3
Het is inderdaad wel zo dat we niks verliezen als je het zo bekijkt want ookal waren we zo jong toen we “uit elkaar” gingen door mijn verhuizing het is er nogsteeds… :grinning:

Ik ga het hem zowieso niet zomaar vertellen denk… hoe wel moet ik nog even verzinnen haha als ik het zeg… want ja wat dan, op een een of andere manier denk ik dat ik hem moet “bewaren” zodat we ooit samen kunnen zijn als alles praktischer mogelijk is maar ik kan me ook niet echt bedenken waarom ik nog zal wachten (:

Ik had precies het zelfde bij mijn beste vriend, hij was mn buurjongen (al sinds dat ik 4 was) en we speelde elke dag met elkaar, tot dat mn ouders ook besloten te verhuizen. We moesten allebei huilen! We waren nog kinderen dus we konden niet meer afspreken en mijn moeder mocht zijn moeder niet en zo andersom. Later pas ergens in de eerste klas had hij mn facebook gevonden en hij was super blij enzo. Verder spreken we nu nog af en hij is echt een schatje! :grinning: Ik ben nu 14 en hij 15, hij is ook wel knapper geworden XD Nou verder zou ik zeggen waarom geen relatie met hem? Dan zijn jullie ook nog eens wat closer met elkaar :grinning: Leuk toch? ^O^

Dit :slightly_smiling_face:

Ik zou het gewoon proberen… Als je je echt zo fijn voelt mij hem, dan is het de gok zeker waard.

Ahh ik krijg helemaal kriebels meid. Het is duidelijk dat jullie elkaar leuk vinden! Ik betwijfel dat een jongen een heel weekend met je door wilt brengen gewoon zomaar voor de lol.

Probeer het rustig op te brengen van: Hoe zie jij ons later, denk je dat het anders zou zijn als we bij elkaar in de buurt zouden wonen? Etc. etc.

Haha ik had hem net op whatsapp even gesproken en toen zei ik nog dat ik het zo jammer vond dat we zo ver uit elkaar woonde, en toen wilde ie op kamers in de zelfde stad zei ie :grinning: (dat gaat niet gebeuren want ik kan mijn opleiding om de hoek volgen… helaas) dus dat was gewoon een beetje “just kidding” en hij zei als ik 18 ben koop ik een auto en rij ik elk weekend naar je toe.

Hij zei dat ie heel snel weer naar mij toe wilde komen en dan heeel veel leuke dingen wilde doen, cutie!

Ik denk opzich wel dat ie mij wel leuk vind en ik vind hem ook leuk maarja, het is best wel een grote stap… :flushed:

Gewoon wat vaker afspreken. Zodat het niet BOOM I LIKE YOU is. Maar dat hij het ook aan jou merkt als jullie samen zijn. Als je constant zit te gamen en whatsappen met vriendinnen en niks direct samen met hem doet … dan zal hij doorhebben dat je hem alleen leuk als vriend vind… en niet vriendje! Hoe vaker jullie samen zijn en flirten en knus doen etc etc, hoe sneller hij het doorheeft en misschien zelf ook wat begint te voelen!

Ik zou er in ieder geval veel meer aandacht aan besteden zodat hij ziet dat jij geinteresseerd bent in meer dan alleen vrienden

Stel nou dat je het laat gaan, zou je dan niet je hele leven spijt hebben?

Ik heb sinds mijn 15e een relatie met mijn huidige vriend (ben bijna 17 nu) die aan de andere kant van Nederland woont. Het is twee en een half uur met de trein, en nog een half uur met de metro. Het kan lastig zijn, maar het heeft ook zo zijn voordelen.

Ik vind het wel leuk om te lezen dat bijna iedereen positief reageerd haha! :grinning: ik heb het een goede vriend van mij verteld en
die zegt ook dat ik misschien spijt ga krijgen als ik nu niks doe…

degene boven mij,leuk dat het goed gaat! hoevaak zie jij jou vriend?(: