Uit Amsterdam vertrokken Boeing 777 stort neer in Oekraïne.

Dit is echt vreselijk nieuws serieus.

Ik ook. Foutje, bedankt… Maar dit gaat tot grote gevolgen leiden als dit serieus een foutje is van Poetie.

Vliegtuig was vanaf 17:00 vermist.

Hart van nederland heeft weer een lekkere fail
Vliegtuig is uit de lucht gestolen…

Vreselijk. Het vliegtuig is om 12.00 vetrokken vanuit schiphol en ik zag net een tweet van een meisje dat om 11 uur tweette dat zeover een uurtje zou gaan naar Maleisië… die is dus ook dood waarschijnlijk. Bleh ik krijg hier echt een naar gevoel van, en ben benieuwd hoe het is gecrasht.

Lieve schat, er vertrekken heel veel vluchten vanaf schiphol. Ik zou er niet gelijk van uit gaan dat zij in het vliegtuig zat, maar wachten tot er meer duidelijkheid is.

Ik vrees dat dit geen incident is… Rusland is wat dat betreft voor geen cent te vertrouwen en dat al dat gedoe niet tussen Oekraine en Rusland zou blijven zag iedereen wel aankomen

ik hoop het wel, niet dat dat het leed van de nabestaanden minder erg maakt maar als dit echt een doelgerichte actie is escaleert het echt heel erg ben ik bang

Wow wow wow, Europe! :flushed: Ik geloof dat ik voorlopig in Australië blijf.

Lieve, oh lieve schat van me, dat weet ik heus wel.

Hoor net op Nederland 1 dat het toestel zou zijn neergeschoten vanaf 10 kilometer hoogte. Schiphol heeft alleen bevestigd dat ze het contact met het vliegtuig inderdaad rond 17:00uur hebben verloren.

om 12 uur vertrekken er heel veel vluchten vanuit Schiphol, zeker in het hoogseizoen… als je al bedenkt dat er 9 pieren zijn op schiphol met elk heel veel gates hoeft het niet te zijn dat ze daadwerkelijk in dát toestel zat

Ach, laat ook maar zitten. :’)

zie mijn vorige reactie, ik hoop idd dat het dr niet is.

Volgens mij is het bevestigd dat het is neergeschoten.

er is een bevestiging dat het is neergeschoten (hoewel interfax over het algemeen niet altijd even betrouwbaar is geweest in het verleden)

lekker neerbuigend. Ze wilt je alleen maar geruststellen.

Dus wat gaat het effect worden, althans dit is mijn theorie… De VS en Europa gaan nog meer sancties invoeren tegen Rusland. Dit kan wel een negatieve invloed hebben op onze economie… Want Rusland is een land waar heel veel landen van afhankelijk zijn.

Dus het zal dan VS/Europa vs. Rusland/China/Zuid-Amerika gaan worden… Waarom Zuid Amerika? Sinds deze week hebben 5 landen (waaronder Rusland, China en Zuid Amerika) een soort van IMF (Internationale Monetaire Fonds) gesloten, waar de economie erg belangrijk is…

Allemaal ingrediënten voor een oorlog, jammer genoeg :frowning_face:

[b]Adviseur: toestel getroffen door Buk-raket[/b] Een adviseur van de Oekraïense regering stelt dat het toestel is neergeschoten met een Buk-raket. Het vliegtuig zou zijn zijn neergekomen in door rebellen gecontroleerd gebied, aldus de BBC.

Er is eerder vandaag dus ook al een straaljager neergeschoten.

Maar… Wat gebeurt er als niet Rusland, maar Oekraïne het toestel heeft neergehaald?? Wat dan?