Uit Amsterdam vertrokken Boeing 777 stort neer in Oekraïne.

Uit Amsterdam vertrokken Boeing 777 stort neer in Oekraïne
Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken, is neergestort op Oekraïens grondgebied.
Het toestel kwam volgens het Russische persbureau Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur.
Een woordvoerder van Malaysia Airlines heeft bevestigd dat er een “incident” heeft plaatsgevonden aan boord van een van de vluchten van de maatschappij. Tegenover NU.nl kon een woordvoerder van Malaysia Airlines nog niet bevestigen dat het vliegtuig is neergestort.

Krijg dit net binnen als breaking news van nu.nl

VOOR DISCUSSIES (o.a. politiek etc) IS EEN NIEUW TOPIC GEOPEND: http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/geopolitieke-implicaties-van-de-boven-oekraine-neergestorte-boeing-306226.0.html

Ze denken dat Russische straaljagers deze boeing neergehaald heeft. Als dit zo is gaat dit vrees ik echt uit de hand lopen

huh ik hoorde dat het om een gevechtsstraaljager ging en dat de piloot zichzelf in veiligheid had gebracht.

Het is nu nog te vroeg om allemaal conclusies te gaan trekken. Het is al vreselijk dat er een vliegtuig neergestort is.

Vertrokken uit Amsterdam dus zouden wel vele Nederlanders aan boord hebben gezeten. Je zou maar iemand kennen die vandaag naar Maleisië zou vertrekken… Bizar.

Foto van twitter

http://static2.hln.be/static/photo/2014/6/3/8/20140717173556/media_xll_6911693.jpg

Nee, dat was daarvoor al gebeurd. Dit is een nieuw vliegtuig, eentje met passagiers dus.

hmmm ze spreken op rtl nieuws nu ook al over neergehaald…

Het zou zijn omdat hij te vroeg het Russische luchtruim ingevlogen was. Maar op internet wordt bevestigd dat er een ‘incident aan boord’ zijn… dus waarschijnlijk een eventuele hijack/kaping of een incident in de cockpit

Ik wil echt niet denken aan wat gebeurd zou kunnen zijn. Als hij is neergehaald, niet neergestort, dan gaat dat echt grote gevolgen hebben ben ik bang.

Brr… akelig idee dat het neergehaald zou kunnen zijn

Volgens Interfax zijn alle 295 inzittenden omgekomen.

Op NOS zeggen ze dat interfax twee berichten heeft geplaatst
De ene zegt neergehaald de andere neergestort.

inderdaad, dat gaat dan helemaal uit de hand lopen. Sowieso escaleert het in Oekraine/Rusland maar op deze manier wordt ook Nederland/europa er (verder) bij betrokken en wie weet wie nog meer

Het valt wel op dat de site van Interfax uit de lucht is…

Als Rusland dat vliegtuig echt heeft neergehaald, dan kan Europa toch niet niets doen?

Het is waarschijnlijk gewoon een incident… tenminste… daar hoop ik op :’’)

Hoor op Nederland 1 dat er een aantal bevestigingen uit Kiev komen dat er een vliegtuig is neergestort.

Nou, dan denk ik dat er een Derde Wereldoorlog gaat uitbreken… Want ineens zijn dan heel veel landen erbij betrokken, waaronder Nederland.

Ik weet het niet.
Verdomme ik zie nu allemaal filmpjes.