Uhm...

Hallo meiden,
Ik vind heel veel vragen van ‘ben ik zwanger?’ Altijd een beetje stom.
Maar ja, nu zit ik zelf in onzekerheid en kom ik toch ook maar even hier met mijn verhaal.
Ik zit aan de pil, al 3 en een half jaar, en was echt nog nooit 1 vergeten, letterlijk nog nooit.
Dus was het een beetje standaard geworden dat ik voor ik naar m’n werk ging snel de pil in nam en niet eens meer naar de dag keek.
Nu kwam ik er dus 2 weken geleden achter dat ik er 1 vergeten was, welke weet ik eigenlijk niet omdat ik er dus nooit op let. Zo heb ik die pil dus ook niet meer in kunnen nemen, ik heb van deze strip dus 20 pillen ingenomen.
Nouja, het zekere voor het onzekere genomen en die week seks gehad met condoom.
Ik had begrepen dat de pil dan 7 dagen onbetrouwbaar zou zijn. Afgelopen zondag heb ik seks gehad zonder condoom omdat ik dacht dat het al wel kon.
Nu had ik maandag ongesteld moeten worden, dat is ook al 3 en een half jaar het zelfde. Maar ik ben niet ongesteld geworden, morgen begint al een nieuwe pillenstrip en ik ben nog steeds niet ongesteld, en ik durf eigenlijk echt niet naar de dokter.
Nu was mijn vraag aan jullie dus: wat denken jullie? Wat is wijsheid?
En als je aan de pil bent, wanneer kan je dan een zwangerschapstest doen? Staat altijd een beetje een onduidelijk verhaal in de bijsluiter waar ik vrij weinig van snap.
In ieder geval heel erg bedankt voor het lezen!

Dit kan in het algemene Ben ik zwanger topic, of het algemene de Pil topic.