uhhhhh gwn ff vraagje(A)

heey

veel meiden willen afvallen en hebben waarshijnlijk last van hetzelfde probleem als ik ze kunnen niet van al dat lekkers afblijven

heel mijn familie is een beetje dikker dan het gemiddelde dus voor mij is het best moeilijk om af te vallen met al die mensen om je heen die elke dag chips eten en waar elke dag een zak snoep op tafel ligt

nouw is dit mijn vraag: weten jullie een beetje lekkere dingen met heel weinig calorien? ik wil namenlijk in 6 weken 8 kilo kwijt

Waarom in zes weken acht kilo? :open_mouth: Dat is wel veel hoor. Dan ga je het jojo effect krijgen.

Je moet gewoon van alles afblijven. Het lijkt moeilijk, maar als je het écht wilt, kun je het heus wel. Ontbijkoek is best lekker, je kunt i.p.v. dikke koeken evergreen ofzo nemen, en ik hou ook van soepstengels :’). Als ik dan lekkere trek heb eet ik een soepstengel.

Verder natuurlijk veel fruit en brood. Bruin brood. Als je écht honger hebt moet je gewoon een broodje eten, het liefst met vlees ofzo, niet met hagelslag of pasta o.i.d. Véél water drinken, daar gaat je hongergevoel ook van weg. Melk met cornflakes ofzo vind ik ook altijd lekker :’).

in 6 weken 8 kilo kwijt raken is niet goed voor je. Dan krijg je inderdaad het jojo effect.
Beter kun je wat rustiger gaan afvallen, dan blijft het effect ook langer.

Verder wat pummel zegt.

Er is een dieet, dat een diëtiste heeft voorgeschreven, voor een collega van mijn moeder. Dan verlies je 5 kilo in een week, zonder het jojo effect. Maar het is echt een hongerdieet, ik probeerde het maar hield het niet eens een dag vol.

dieet is ongeveer;
zo’n speciale soep (goor (zeggen ze dan) maar moet je dan elke dag drinken) maar daar weet ik het recept niet voor dus ik heb het ook niet gedaan. Verder; eerste dag ALLEEN fruit en water. NIETS anders. geen avondeten, geen ontbijt enz. heeeeeeel veel fruit.
tweede dag alleen groente…
jaa ik weet ook niet of het uiteindelijk helpt, maar een dietiste heeft het voorgeschreven dus het zal wel;)
maarjaaa wat ik aan het doen ben ;

elke dag fitnessen (3 kwartier/uur) als het lukt, anders gewoon veel bewegen. & alles wat je eet bijhouden. Of alvast een schema maken wat je de volgende dag mag eten.
& gewoon zo min mogelijk snoepen! het is niet erg om een snoepje te nemen, als je even naar de calorieën kijkt & je dat met mate eet.
‘goede’ snoepjes (waar niet veel calorieën inzit):

  • tictacs. (2 calorieën per tictak. Moet je natuurlijk niet paar pakjes gaan opeten hea :grinning_face_with_smiling_eyes: )
  • ontbijtkoek zonder boter

absolute NO’s; (wat lekker is dus :stuck_out_tongue: )

  • chocolade, zoals twix enz.
  • gevulde dingen, kano’s etc.

noujaa succes ermee!
voor mij wordt het ook een gevecht voor het leven hoor, dat heeft iedereen denk ik wel een beetje. Alleen sommige erger dan anderen :wink:

Dat heeft mijn zus met haar vriend gedaan, haar vriend heeft een paar dagen voor het dieet gevast(gek dat ie is). Maar zij deden dat om hun lichaam te reinigen… haha, klinkt lekker hippie-like.

van die crackers van lu! <3

Creamcrackerssssss :grinning:

  • Toastjes en soepstengels zijn ook droog lekker!
  • Veel water / ranja drinken
  • Eet bij het ontbijt/middageten/avondeten nét even wat meer, dan heb je niet meteen een uur erna weer honger!
  • Pak een appel of een banaan ipv koekjes 's avonds. Nu denk je vaak; bah fruit. Maar ook voor fruit heb je recepten waarmee het lekker wordt!
    (appel in stukjes, dan in de magnatron doen en een klein beetje kaneel erover, sinasappels uitpersen, fruitsalade maken)
  • Maar vooral, de lekkere dingen laten liggen. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af; deze hele week mag ik 3x iets lekkers bv een mars, iets van de kantine, chips etc. En áls je dan al iets lekkers pakt, pak je niet meteen een grote bak chips maar een kleiner bakje zonder saus. pak bij de friettent (als je er naartoegaat) een kleine portie en pudding na als je nog honger hebt. Zo beperk je het gevreet tot je vol zit!

Succes! x

dat dacht ik dus ook eerst.
maar toen las ik dat er bijna netzoveel inzat als bij chocolade, iets van 400/500 cal per 100 gram,
niet normaal voor crackers… dus niet doen!

& juist niet veel ranja drinken, zitten heel veel calorieen in. juist veel water en bijv. 1x per dag één klein lekker glas drinken, geniet je dan veel meer van!

x

Van deegwaren met niks erop kom je ook aan.

Goede dingen zijn:

Cottage cheese: 9 kcal
Citroen: 10 kcal
Aardbeien: 24 kcal
Frambozen: 30 kcal
Watermeloen: 36 kcal
Sinasappel: 48 kcal
Appel: 60 kcal
etc

Probeer ook zo min mogelijk frisdranken te drinken, maar gewoon water of thee (zonder suiker).

Verder, sporten bewegen.
Des noods ren je elke dag 10 min. de trap op en af.

@ xJustgirlie: Eh, het lijkt me niet verstandig als mensen hetzelfde dieet gaan volgen dat speciaal door een diëtiste voorgeschreven is aan een persoon. Want een diëtiste kijkt naar hoe jij in elkaar zit en wat het beste werkt.

& wat ik érg lekker vind tegen de zoete trek zijn snack-a-jacks caramel en chocola (zit btw wel nog een btje in) & gewone rijstwafels met light-jam van hero, die proeft echt nog naar fruit ^^.
En voor de hartige trek zijn snack-a-jacks kaas erg lekker, hier zitten ook minder caloriën in dan die caramel en chocola.

& je frisdranken kan je ook vervangen voor light of spa-fruit. Spa en fruit zit iets meer in dan in de meeste light-dranken, maar in light-dranken zit weer veel aspartaam. (wat kankerverwekkend schijnt te zijn)

wowwww ik wist niet dat ik nog zoooo veeeeel lekkere dingen zou morgen eten crackers enzow:) mijn ma zegt daty je juist daar dik van wordt maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eeeerg bedankt allemaal

Ligt eraan. Wit/niet volkoren producten zijn wel zegmaar “slechter”. Bijv. soepstengels en toastjes. Maar een paar soepstengels blijft beter dan een koekje.

Val indeed rustig af. Dan raak je er ook meer aan gewend en ga je daarna niet opeens heel veel eten.
Lekkere dingen (iig, die ik lekker vind :slightly_smiling_face: )

Komkommer;
Sinaasappel;
Gewoon 2 crackers met kaas is ook lekker,
Een bak yoghurt,

Dat zijn ook de dingen waar je snel vol van komt te zitten, die crackers niet echt maar de rest wel.

Als ik zoiets zou doen ; nouja dan viel ik flauw.
Als je zo weinig binnen hebt en dan een uur moet sporten ö
De donderdag eet ik zoals andere dagen , veel dus xd
en 's avonds moet ik dan gaan dansen, 2uren ; ik ben zo al een paar keer flauwgevallen, omdat ik te weinig voeding binnenhad ; maar misschien is dat wel bij iedereen anders… En misschien is dit voor andere mensen wel een goeie manier om af te vallen

Als je trek hebt in iets lekkers fruit of groente eten als snack.
Want dat is best lekker & ook gezond!