Ugh, weird.

Guys ik wil jullie mening!

Ik heb sinds kort een vriend en het is allemaal super leuk. We hebben ongeveer 2 weken gescharreld voordat hij mij vroeg om zijn vriendin te zijn (I know, quick).

Nu is het pas anderhalve maand uit met zijn ex vriendin, ik kende hem nog niet toen hij het had uitgemaakt en het was volledig zijn eigen keuze. Hij zegt ook dat hij er 100% achterstaat.

Toch besteed hij nog best veel aandacht aan zijn ex, ze is de typische “crazy ex girlfriend” en is totaaaaaaal niet blij dat hij haar gedumpt heeft. Ze stalkt hem regelmatig en stuurt zelfs haar vriendinnen op hem af. Gelukkig gebeurt alles over social media maar toch zit het me niet lekker.

Laatst poste hij foto’s van ons 2en op Facebook en meteen begon een vriendin van zijn ex erop te reageren en zijn ex vriendin likede het bericht.

Ook kan hij inloggen op zijn ex zijn Facebook en heeft hij gezien dat ze hem elke dag wel een stuk of 5 keer opzoekt, mijn naam staat er ook regelmatig tussen. Ik zelf vind het vrij raar dat hij dat opzoekt.

Nu, zoals jullie misschien wel snappen, zit ik hier best mee. Het is echt een geweldige jongen en ik ben echt gek op hem. Ik zie opzich wel iets serieus gebeuren, hij zegt precies hetzelfde. Hij wilt me vaak zien, we Skypen soms, hij plant allemaal leuke dingen die we kunnen doen, hij wilt dat ik zijn ouders ontmoet en hij zegt vaak zat hoe leuk ie me vind.

Toch ben ik een beetje in de war door dit. Wat vinden jullie?

Ik ben zoooooo bang dat ik herkend word.

Kan je hier niet met je vriend over praten? Hij kan er niks aan doen dat hj gestalkt wordt maar dat je duidelijk hebt dat hij voor jou gaat

Dat opzoeken op Facebook vind ik niet gek, best logisch eigenlijk

^

Met opzoeken bedoel ik dat hij inlogt op haar Facebook account (hij heeft haar wachtwoord en ze is niet zo slim om het te veranderen) en dat hij tussen haar zoek gegevens gaat kijken.

Ik heb het er wel met mijn vriend over gehad en hij heeft ook gezegd dat ik absoluut geen rebound ben, dat hij me echt super leuk vind maar toch neemt de onzekerheid over…

Ja snap ik, maar ik bedoel datik het niet raar vind dat die ex jou gaat opzoeken. Dat zou ik zelf ook doen denk ik…

Maar heeft jouw vriend ook aangegeven dat hij echt voo jou gaat en niks meer met zijn ex te maken wil hebben?

Ja dat heeft ie wel echt aangegeven. Je kan bijna zeggen dat ie een hekel heeft aan zijn ex.

Dan zou ik, hoe moeilijk het ook is hem toch vertrouwen. Heel verveelnd dat jullie hier last van hebben maar als jullie vertrouwen hebben in elkaar moet het goedkomen!

Ik weet zeker dat hij haar niet meer wil, waarom heeft hij anders met jou! Ik denk dat ie gewoon nieuwsgierig is wat zn ex allemaal doet (waarom geen idee). Ik zou het met hem erover hebben dat je t fijn zou vinden dat hij zn ex helemaal achter zich laat.

Huh? Hij logt in op haar account? Dat is best wel vreemd. Als hij helemaal klaar met haar zou zijn zou hij dat toch niet doen… dan zou het op mij overkomen alsof hij haar berichten gaat lezen om te kijken of ze contact heeft met andere jongens. Want een andere reden kan ik er niet echt voor bedenken. Als hij echt vind dat zij de gestoorde ex is etc. Had hij haar toch allang geblokkeerd op alles. Dan beperk je ook de kansen op gestalkt worden. Ik zou er inderdaad goed met hem over praten want vind het zelf eerlijk gezegd wel heel vreemd. Ik snap ook heel goed dat je hier onzeker van wordt want hij spreekt zichzelf op deze manier tegen.

Nee dat maakt hem niks uit, zij heeft hem verteld toen het pas uit was dat ze al contact had met een andere jongen en dat boeit hem niks. Dus het is niet dat ie jaloers is ofzo.

Ik ga het er inderdaad binnenkort met hem er over hebben!