UGGS vs de lijdensweg van Australische schapen

http://www.piepvandaag.nl/uggs-en-halal-de-lijdensweg-van-australische-schapen/
er zitten wat schokkende foto’s in!
er is ook een filmpje, pas op! schokkende beelden.

[i]Edit Piv: titel moet duidelijk zijn

vind het zelf echt sneu voor de diertjes :sob::muscle:

Titel moet duidelijk zijn

Ik ga even lezen

Ja heel erg natuurlijk. Moet ook zeker iets aan gedaan worden.

En misschien kun je even neerzetten dat de eerste foto misschien voor sommigen niet heel prettig is, er zijn er namelijk een aantal met een zwakke maag en die zullen en niet fijn vinden om ongewaarschuwt dit te zien

Bah. Ik ben blij dat deze schapen niet naar Nederland worden geëxporteerd, jezus.

Super zielig! Ik ga dat filmpje liever niet kijken

Verschrikkelijk ):

ik ga t niet kijken

al lees ik halal en dat is wel een betere manier van slachten dan onze manier.c

:rage:

Noem me over emotioneel, maar ik moest hier dus toch een beetje van huilen :frowning_face: Bah, ik zou de mensen die zo omgaan met dieren het liefst zelf slaan met stokken en ze daarna laten verdrinken in hun eigen urine. Sorry, ik kan hier echt niet tegen.

Edit: er staat al een waarschuwing bij zie ik.

Ik vind t eerlijk gezegd een beetje dom dat alleen uggs hierbij betrokken wordt. Alsof die schapen alleen voor uggs worden gebruikt worden en alsof dit niet in veeeel meer landen zo gaat.

Dat het slecht is, ja, zeker.
Daarom koop ik ook geen echt wol tenzij het aantoonbaar diervriendelijk is.

-

vind het ook sneu hoe ze vervoert worden. ze zwemmen daar gewoon door hun eigen stront heen, geen wonder dat er ziektes zijn en dat ze dood gaan.
vind het echt sneu hoe er met de beestjes worden omgegaan… :frowning_face:
#ikbeneendierenvriend.

Tags hebben geen nut op een forum… :wink:

weet ik ^^
maar deed ff gwn om te laten weten :slightly_smiling_face:

Zeer triest, heb het filmpje al eerder gezien en moet zeggen dat ik dit ook echt niet wist. Naief misschien, maar ik dacht altijd dat wol per definitie een diervriendelijk product was.

Ik haat uggs, wegwezen met die rot dingen.
En GVD, die mensen in dat filmpje mogen allemaal naar de fucking hell lopen, ben dit soort dingen zo zat. Behandel beesten nou is een keer normaal, stelletje debielen. En natuurlijk wordt dit gedaan voor geld. Geld, geld, geld, het maakt die mensen niet uit dat ze harteloze monsters zijn. Allemaal weg van deze wereld.

wow. Ik draag sowieso geen Uggs omdat ik ze lelijk vind, maar dat ze zo worden gemaakt vind ik echt verschrikkelijk. Wij hebben thuis ook schapen en die worden ook elk jaar geschoren, maar dat gaat er heeeeeeel anders aan toe dan hier. Wij hebben ook gewoon spul tegen maden wat volgensmij echt niet superduur is en wat een heleboel problemen tegengaat. Wat een kutlui zeg. Jezus.

Nu ben ik benieuwd hoeveel ‘uggdragende’ mensen nou besluiten om hun 300 euro pantoffels weg te gooien of geen nieuwe meer te gaan kopen.

Ik denk niemand.

Inderdaad, het boeit helemaal niemand hier. Nou ja, dat kan ik niet beslissen, iedereen vindt het vast heel erg, maar niet erg genoeg om hun rot uggs weg te doen of geen nieuwe meer te kopen.

Ik ga het filmpje niet kijken, ben daar erg gevoelig voor.

Maar Uggs van Ugg Australia worden tegenwoordig in China gemaakt, wordt de schapenvacht verscheept naar China of geldt dit gewoon niet voor Ugg Australia?

edit. Ik vind het echt heel erg, maar ben benieuwd hoe het met het bekendste Uggmerk zit aangezien ik deze (ook) in mijn bezit heb