Uggs bestellen amerika (help)

Okee ik weet het, er zullen vast genoeg topics zijn maar ik kom er niet uit. Is er iemand die in Jip en Janneke taal dit uit kan leggen? Ik heb nogal wat vragen…

Nou ik wil eigenlijk Uggs bestellen vanuit amerika. Ik kan het eventueel door iemand laten opsturen. Maar kan iemand mij ongeveer uitleggen hoe dit in zijn werk gaat, want ik snap er echt werkelijk niks van. Zijn ze nou echt zoveel goedkoper?

Ik wil de Uggs classic short Grey
Deze kosten dus in Nederland gemiddeld 190 euro. Kan iemand mij een beetje helpen met wat ik ongeveer kwijt ben voor ik zie hier echt heb? Douane kosten? Hoe zit dat?

Ik ga over 2 week een dag naar New Castle waar ik ze eventueel ook kan meenemen, maar zijn ze dan ook goedkoper?

Ik heb ook een paar look a likes gezien, die zijn met verzendkosten naar mijn huis 106 euro. Dit zijn schoenen die wel echt uit australie komen net zo echt gemaakt zijn van schaap, maar niet de merk UGGS dragen. Het heet daar Shoo. www.shoorepublic.com Opzich gaat het mij namelijk niet om het UGG merk…

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik zat net te kijken op de officiële ugg australia site, en in amerika kosten de Bailey Button 150 dollar, dat is ¤116.93, veel goedkoper dus. Dit zijn de douane kosten: 12% douanerechten en 19% omzetbelasting over de waarde van de goederen.
Dus reken maar uit…

Ik heb net even berekend, als ik ze koop in Amerika zijn ze 109 euro, maar als alles erover heen komt dus douane recht en belasting kom ik uit op ongeveer dezelfde prijs als dat ik ze gewoon hier in Nederland kan bestellen. Ik heb ze gezien voor 189.95. Iedereen zegt dat het zo 100 euro kan schelen…Maar doe ik dan echt iets fout? of?

Als ik jou was zou ik ze gwoon hier bestellen, je kunt nog even sparen tot de winter. Dan weet je zeker dat ze passen, dat ze er goed uitzien, dat ze aankomen en alles…

Als je ze gewoon uit Amerika besteld bij een site tot onder de 150 euro heb je geen last van douane rechten enzo maar moet je wel nog 19% belasting betalen en er komt (verschillend per waarmee ze het sturen) nog een bedrag van ong 10 tot 15 euro bij voor wat kosten (weet niet meer precies wat :stuck_out_tongue: maar bij fedex is dat iig altijd hetzelfde). Als iemand ze voor jou koopt komt er in Amerika bij die 150 dollar nog 6% Amerikaanse belasting bij en die kan ze gewoon naar jou opsturen als ‘gift’ en dan hoef je dus niet nog 19% belasting enzo te betalen.

Maar je moet wel in een winkel uggs passen, voor de maat, want je kan beter niet gokken op de maat.
Ik heb ze eerst in een nederlandse winkel gepast, gekeken welke amerikaanse maat erop stond en ze toen pas besteld…

Als je ze in Amerika wilt kopen, kun je dat beter daar in een winkel doen,
want als je het besteld ben je idd bijna net zoveel kwijt als je door de douane wordt gepakt… Of je moet ze bestellen bij uggs from china, alleen weet niet of dat legaal is, zijn wel veel goedkoper…