Ugg Australia Sheepskin alternatieven

Ugg Australia laarzen zijn duur, en de kwaliteit zou de laatste jaren achteruit gaan. Daarom open ik een apart topic over de alternatieven, van een ander merk dan Ugg Australia zelf.

Zelf ken ik de alternatieven die ook gemaakt zijn van sheepskin:

Booroo
Emu
Whooga
Bearpaw

Deel in dit topic jouw ervaringen, aanbiedingen en suggesties met de sheepskin alternatieven voor Ugg Australia :slightly_smiling_face:

Waar baseer je op dat de kwaliteit van Uggs Australia achteruit gaat?

Hi Maggie,

4 jaar geleden mijn eerste paar UGG’s gekocht en heb daar nu nog steeds plezier van (al dan niet als schoenen die vies mogen worden). Dit jaar een tweede paar gekocht en zitten heerlijk en denk dat ik hier ook heel lang plezier van kan hebben!

Ik denk dus niet dat de kwaliteit echt achteruit is gegaan…
Verder ken ik niet echt hele goed alternatieven overigens.

+
Ik vind het juist altijd top kwaliteit.

MOU? Australia’s sheepskin, etc.

Jammer genoeg dat Uggs wel echte Sheep SKIN is… schapenhuid brr …

Nou ja, wat is daar mis mee in vergelijking met leer? Het schaap in kwestie wordt ook opgegeten hoor, zonde om de huid niet te gebruiken.

Heb in een filmpje gezien dat de vacht levend van de schapen worden gescheurd, en de schapen worden nogal mishandeld ;(

Dat is gewoon onzin joh, Uggs worden gewoon gemaakt van slachtafval. Behalve die nepperds van sites als uggszijnsupergoedkoophier.nl dat zijn vaak wasberen, die wel enkel voor het bont gefokt zijn en levend gevild. (en dat bont is ook nog eens van slechte kwaliteit, schapenbont is veel sterker en warmer)

Ik heb zelf trouwens de Booroo uggs. Als ik ze vergelijk met mijn “echte” uggs zijn ze bijna hetzelfde. Ook gewoon binnenin een vachtje, net iets dikker/steviger leer, de zool is steviger en slipvast, alleen de hiel en de wreef zijn net een tikkeltje breder. De andere merken heb ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik koop ze gewoon bij van Haren, 20 euro. Maar dit kan toch ook in het algemene topic, het gaat daar toch niet expliciet over de echte merken?

Oud topic, slotje.