Uch ik weet het echt even niet meer..

Ik heb al bijna 2 jaar een vriend, ik hou super veel van hem en wil hem eigenlijk gewoon echt niet kwijt, maar de laatste tijd weet ik het allemaal even niet meer. We hebben soms ruzies die echt gewoon niet goed voor me zijn, hij zegt heel vaak dingen dan zoals ‘Nou dan maak ik het toch uit blablabla’, niet perse op die manier maar daar komt het dan vaak wel op neer. Dat doet me elke keer weer zoveel pijn en ik weet niet of ik die pijn nog lang kan hebben…
En dan is er ook nog een jongen die ik net heb leren kennen, ik zag hem eigenlijk gewoon als vriend, maar de laatste week begin ik toch echt te twijfelen… En ik wil dat niet, ik hou heel erg van mijn vriend, ik wil niet gevoelens voor iemand anders gaan krijgen ofzo…
Iemand die weet wat een goeie oplossing zou kunnen zijn?

Praat met je vriend erover dat je het niet leuk vind als hij van dat soort dreigementen uitspreekt en data jullie zoveel ruzie maken.
Wat betreft die andere jongen: Ik zou je vriend niet opgeven voor die jongen, er zijn zooooveel jongens op deze wereld waar je verliefd op zou kunnen worden maar dat betekent niet dat je tussen al die jongens hoeft te switchen. (behalve als jullie er samen niet uit komen)

Ik zeg het vaak ook wel maar dan is t ‘sorry’ en doet ie daarna alsof er niks gebeurd is en de volgende keer gebeurd het direct weer.
Ik wil mijn vriend ook niet opgeven nee, maar het is allemaal eventjes zo lastig door al die ruzie enzo… En die andere jongen kan me gewoon altijd vrolijk maken enzo, hoe kut ik me ook voel. Niet alleen dat natuurlijk, maar even een voorbeeld.

Dat over die jongen, je etwijfelt he: Zou je bij die jongen willen zijn? Zou je hem willen zoenen? Is het antwoord nee? Dan care. Is het antwoord ja? Dan boeit het ook niet. Je wilt toch bij je vriend zijn?

Ik wil bij mijn vriend zijn ja, maar toch doet dat van die andere jongen me toch echt wel wat… In die twee jaar dat ik een relatie heb heb ik nog nooit dat meegemaakt terwijl ik genoeg andere jongens heb leren kennen…

Ik heb ook zo’n ‘vriend’ gehad. Hij was er altijd voor me als ik ruzie had met mn vriend, maar echt, blijf er niet te lang mee doorgaan. Want hoe wij op een gegeven moment praten doe je niet als je in een relatie zit en ik ben er ook snel mee gestopt. Als we nu ruzie hebben zeg ik hem duidelijk hoe ik me voel, want ik heb geen ander meer om tegen te zeuren.
Mijn vriend heeft ook wel eens zoiets gezegd maar dan wel in een hele ‘erge’ ruzie. Het is wel heel rot ja, maar als jij het tegen hem zegt en hij zegt er sorry voor, ga er gewoon nog iets verder op in.
Dat het je echt pijn doet en dat het de laatste tijd wel vaker gebeurd. Dat het ook niet bij een relatie hoort.

Het is niet zo dat ik al mijn problemen bij hem neerleg, hij weet wel dat ik af en toe een ruzietje heb maar ik vertel het niet uitgebreid, we kunnen gewoon leuk en gezellig praten enzo. Maar ik kan ook niet stoppen om met hem te praten want hij zit in mijn klas…

Eigenlijk zou je dan op het moment dat jullie weer ruzie maken moeten zeggen dat jullie het ‘hierover’ hebben gehad en dat jullie minder/geen ruzie zouden maken. Praten is denk ik toch de beste oplossing in deze situatie, desnoods schrijf je alles op (met voorbeelden, zodat dat het duidelijker maakt) en laat je het hem een keer lezen.

Succes!