Twijfels

Ik heb sinds drie weken een vriendje, natuurlijk ken ik hem al wel langer maar sinds drie weken is het ‘vast’.
Er is alleen een probleem ik begin nu al twijfels te krijgen. Hij is erg bang bij mij, bang om het te verkloten. Het ging een tijdje beter had ik het idee maar nu lijkt het weer slechter te gaan. Ook heb ik het idee dat hij te lief is en ik juist iemand nodig heb wie me soms op de feiten wijst. Ik weet ook niet goed of hij te lief is want ik heb nu ineens het gevoel dat ik hem niet helemaal ken, wat niet heel raar is. Maar telkens heb ik het gevoel dat ik er veel energie in moet steken om het te laten lopen.
Ik weet niet wat goed is, want zolang ken ik hem nog niet. Moet ik hem de tijd geven of horen dit soorten dingen in het begin niet en hoor je onbezorgd verliefd te zijn?

Hij is overigens mijn eerste dus ik weet ook niet zo goed hoe dat gaat

Ik zou het nog even aankijken want in 3 weken ken je elkaar nog niet onwijs goed en dat komt vanzelf allemaal. Probeer er niet teveel zorgen om te maken, maar gewoon te genieten.

Het kan zijn dat hij vervelende dingen heeft meegemaakt in vorige relaties en daar door bang is om iets verkeerd te doen of om jou kwijt te raken. Dat hij zo lief voor je is, vind ik wel goed klinken maar ja ik weet niet of het lief lief is of ongezond lief (als je begrijpt wat ik bedoel). Als ik het zo lees is hij gewoon een hele gevoelige en misschien wel wat verlegen jongen. Ik denk dat het wel goed komt en anders kun je er ook altijd rustig met hem over praten

Bedankt voor deze reacties al!

Ik kan me voorstellen dat er aan het begin van een relatie nog veel onzekerheden zijn, dat is ook wel normaal, je moet nou eenmaal even aan elkaar wennen :wink:

Komt vast wel goed :slightly_smiling_face:

Wat Loyal zegt, misschien heeft hij dingen meegemaakt met vorige meiden waardoor hij bang is dat hij iets fout doet.
Ik zou het gewoon even aankijken, 3 weken is nog helemaal niet zo lang en zeker niet genoeg om helemaal aan elkaar te wennen.
Die dingen hebben tijd nodig en zijn volkomen normaal!
Voor nu zou ik gewoon lekker genieten en als je na een paar weken nog je twijfels hebt kan je me een prive bericht sturen :slightly_smiling_face:

Geef het tijd idd!
hij lijkt (nog) niet erg op zijn gemak bij jou
Uit eigen ervaring weet ik, dat dit met de tijd, hoe meer je samen doet, steeds beter wordt

Je moet je liefde meer laten zien want hij is dus waarschijnlijk bang dat je het uitmaakt zeg hele lieve dingen tegen hem en zorg dat hij zich veilig voelt bij jou