Twijfels.

Ik heb lang getwijfeld om dit te schrijven, maar misschien helpt het om het van me af te schrijven en hebben jullie eventuele tips voor me! Alvast bedankt voor het lezen!

Het begon eind september. Ik kwam thuis van een lange dag stage, allemaal whatsapp-berichten van me beste vriendin met One Direction komt naar NL. Dus beide helemaal: “Oh, wij gaan samen dit en dat!”. Maar daar kwam een whatsapp van haar: “Mijn zusje wil ook mee, alleen zij wil staanplaatsen”. Mijn vriendin en ik wilde persee zitplaatsen, ik heb iets waardoor ik gewoon het niet volhou om de hele avond te gaan staan. Schijnbaar werdt dat zusje daar zo kwaad om dat ze telkens driftbuien krijgt enzo, dit heeft wel aardig lang geduurt. Nadat zei ik tegen me vriendin: “Jij gaat maar voor je zelf beslissen of je met mij mee gaat zitten tijdens het concert of je met je zusje gaat staat.” Daarna kreeg ik telkens berichten met: “Ik ga met me me zusje” later… " Nee, ik ga toch met jou mee" en dit heeft ze wel een aantal x gezegt. Tot de avond ervoor opeens: “Ja, ik ga toch met jou mee!”. Volgende dag 's ochtends half 9 (kaartverkoop start 9u): “Ik ga toch met me zusje, succes met de kaartjes!”. Nou ik voelde me toen echt super genaaid door haar, later kreeg ik toen te horen dat zij WEL kaartjes had voor 1D en ik niet!! (omdat er ook nog eens geldproblemen zich opeens thuis voordeden ): ) Uiteindelijk wel kaartjes kunnen bemachtigen en ga ik nu met mams.

Later kwam ook nog eens dat we naar het Mega Piraten Festijn toe wilden gaan. Ik had ermee ingestemd alleen ik moest nog geld sparen (wij hebben het thuis gewoon niet breed). Telkens bleef ze me maar zeuren waar het geld bleef enzo… En net een week voor MPF stuurt ze me dit: “Ja, ik weet niet hoe het met het geld zit en of je nog mee wilt, anders ga ik met me zusje!”. Ik ben nog nooit zo razend geweest op iemand en hebt toen ook maar gezegt: " Jij gaat maar lekker met haar!".

Altijd loopt ze over der zusje te zeiken en te drammen dat ze vervelend is, maar ze gaat wel telkens met dat soort dingen haar zusje kiezen… Inmiddels heb ik het haar ook gezegt dat ik helemaal klaar ben met haar en dat gezeik over aantal problemen. Ze heeft me afgelopen half jaar zo erg belogen en bedrogen. Als ik haar erover praat zegt ze: “Je stelt je aan, zo erg is het allemaal niet…”. Ik weet inmiddels niet meer wat ik nog moet doen, ik zit bij haar in de klas en na de vakantie zie ik haar weer voor het eerst in 1,5 maand. Ik voel me totaal niet serieus genomen…

Hebben jullie misschien tips hoe ik hiermee om moet gaan?

Ik snap dat dit echt enorm kut moet voelen, lijkt me heel rot!

Ik zou met haar iets leuks regelen en als ze uiteindelijk met haar zusje wilt, is dat de ultieme manier om het tegen haar te zeggen, dat je je een beetje rot voelt dat, omdat ze al die dingen al met jou zou doen.

Ga gewoon iets doen wat niet al te veel geld kost. Schaatsen op de schaatsbaan, naar de bios, zo iets. :slightly_smiling_face:

Pff ik vind dat niet echt een vriendin. Ze laat het altijd afweten. Ik zou haar langzaamaan laten gaan, hier heb je niets aan.

Ja, weetje wat het meeste stomme daarvan is:
Ik bood het aan om met haar daar naartoe te gaan, en zij gaat uiteindelijk met het idee en de kaarten ervandoor… dus van dat idee ben ik al afgestapt.
Maar bedankt voor de tip!