Twijfels..

Heeyheey, ik heb sinds drie maanden een hele lieve vriendin. Jep we zijn een lesbisch koppel, we zijn elkaars eerste vriendin dus het is nog allemaal nieuw. In het begin was alles goed oke we hadden soms problemen maar dat praatte we altijd uit maar sinds kort is er een hoop veranderd. Helemaal de laatste twee weken, geen goedemorgen berichtjes meer terwijl dat eerst altijd een soort traditie leek te zijn. Ze praat niet meer tegen me het lijkt alsof ik altijd een gesprek moet beginnen en als we praten hebben we alleen maar ruzie. Ik weet het echt niet meer ik word er zo verdrietig van en twijfel heel erg… Het voelt alsof we steeds verder uit elkaar groeien terwijl we altijd zo close hoorde te zijn. Als ik vraag waarom ze niet praat dan zegt ze altijd dat ze het ‘te druk’ heeft maar dat valt wel mee. Ze belooft ook vaak dat we wat samen gaan doen maar later komt ze die beloftes nooit na… Ik weet echt niet wat ik moet doen… Help!

Zien jullie elkaar wel in het echt? Doet ze dan ook zo?

We zien elkaar regelmatig zij woont in Hoorn en ik in Amsterdam. We hebben elkaar twee weken geleden nog gezien en ik bleef toen ook slapen. Als we samen zijn lijkt het oke te gaan en voelt het weer goed maar zodra we van elkaar gescheiden zijn veranderd er altijd zoveel.

Wauw je vriendin woont zo dicht bij mij in de buurt :flushed:

OT: Misschien moet je het even goed met haar uit praten, face to face.
En vertel haar dat je er mee zit. Als je een relatie hebt hoor je dat met elkaar te kunnen bespreken. :wink:

Hoe een probleem op te lossen:

• erken het probleem en probeer het zo goed mogelijk te omschrijven
  • leg het probleem voor aan je geliefde met het idee dat jullie dit samen op zullen lossen

Wij kunnen van buitenaf advies geven, maar het is jullie relatie. Iets van jullie, iets waar jullie samen aan werken. Jullie zullen het dus ook samen moeten oplossen, als er problemen zijn.

Dat probeer ik ook maar het lijkt alsof ze dan alles weer afschuift op het ‘ik heb het gewoon te druk’ excuus. Ze zegt dan ook veel ik hou van jou en het lijkt alsof ze dat gebruikt als magisch woord om alle problemen op te lossen. In plaats van praten.

Dat weet ik maar als je er zelf niet meer zo makkelijk uit komt en radeloos bent. Dan heb je wel wat advies nodig van buitenaf om je eigen gedachten wat duidelijkheid te geven.

Wauw, jouw vriendin woont dicht bij mij in de buurt!

Als jullie elkaar zien, zou ik gewoon goed praten over hoe het tussen jullie gaat wanneer jullie gescheiden zijn. Vraag ook hoe zij erover denkt.

Zeg haar duidelijk waar je mee zit en bespreek je probleem met haar. Dat ze het druk heeft dat kan, maar ik kan me niet voorstellen dat je te druk bent om zelfs een goedemorgen berichtje te sturen.

Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt! Ik zal het bespreken als we elkaar weer zien dat denk ik volgende week zal zijn aangezien we dan beide vakantie hebben. Bedankt voor jullie adviezen