Twijfels

Hoii, ik heb sindskort een vriend sinds 1 juni.
Alleen hij gaf gisteren toe dat ie zo z’n twijfels heeft omdat ik minder ervaring heb in relaties dan hij…
ik heb daar namelijk wel mijn redenen voor alleen toch weet ie het niet zo goed…

Hij houdt nog wel van me, maar wat is het beste wat ik zou kunnen doen?
ik zou hem echt niet kwijt willen raken want hij is de eerste persoon waar ik écht verliefd op ben geworden, en ik wil het niet verpesten door mijn gebrek aan ervaring met relaties (in het algemeen, dus niet qua seks)

Wat maakt het uit dat jij minder ervaring hebt in een relatie? Hoe wil je ooit ervaring ‘in het hebben van een relatie’ krijgen als je geen relatie kan hebben, omdat je te weinig ervaring hebt?

Gewoon lekker bij elkaar blijven en niet zo moeilijk doen!
En doet hij nog steeds moeilijk… dan zal ik hem als ik jou was eens even vragen of er niet wat anders aan de hand is…

Ik vind dat echt een onzin reden hoor. Daar kunnen jullie samen toch achterkomen? En sowieso, elke relatie kan weer anders zijn, aangezien het ook om andere mensen gaat. En laat je zeker niet overhalen dingen te doen die je niet wilt. Als hij echt van je houdt dan respecteert hij dat.

Wat maakt nou uit of je al ervaring in relatie heeft of niet
Het gaat er om of je samen gelukkig ben.

Zo niet dan is er wat mis, een relatie hebben is waarden hechten en er vertrouwen in elkaar hebben en niet gaan zeiken wees nou gelukkig met elkaar

wat een onzin, je moet toch ergens beginnen met ervaringen?

Dus je hebt nu 12 dagen een relatie en hij heeft er nu al z’n twijfels over omdat je minder ervaring hebt. Ik vraag me af of er niet wat anders aan de hand is, want ook al heb jij minder ervaring, dat zou geen probleem moeten zijn lijkt me (als hij echt van je houd).

Wat maakt ervaring in een relatie nou weer uit. Alsof je partner perse even veel relaties moet hebben gehad om een goede relatie met je aan te kunnen gaan.

Het belangrijkste is eerlijkheid. Praat er met hem over. Ik vind het een rare reden om geen relatie met iemand te willen omdat diegene er weinig ervaring mee heeft. Dus ik zou er over doorvragen.

Sorry hoor, maar dat vind ik echt een onzinreden. Alsof je minder van iemand kan houden of minder goed een relatie kan onderhouden door minder ervaring. Hij zou juist blij moeten zijn dat je niet het type ‘afgelebberde boterham’ bent, om het maar even plat te zeggen.