Twijfels wegnemen

De laatste tijd liep het niet zo lekker tussen mij en mijn vriend. We zijn ruim 2,5 jaar samen en ik had behoorlijk veel twijfels over of we nog wel verder moesten gaan samen. We hebben het hier heel vaak en lang over gehad samen, en we willen echt graag samen door. Als ik bij hem ben, is het altijd super fijn en de laatste tijd zorgen we ervoor dat we er allebei helemaal voor gaan. Maar het probleem… Als ik niet bij hem ben, zit ik bijna 24/7 nog maar te piekeren over ons. Alsof er iets niet goed zit. Daarbij zie ik hem maar een avond per week, omdat we verder allebei zitten met onze studie, werk en sport en we wonen ook niet in hetzelfde dorp.

Meer meiden met dit probleem? En wat eraan te doen valt? We proberen echt leuke dingen te doen weer samen, maar omdat we elkaar zo weinig zien, lukt dat ook niet zo vaak. En ik vind het het frustrerend…

Je zegt het zelf: Je bent gefrustreerd, omdat jullie maar weinig tijd hebben om samen te zijn. En ik denk dat die frustratie de boosdoener is. Tussen jullie zit het wel snor. Het is toch ook leuk om gewoon knus en gezellig samen op de bank een mooie film te kijken? Je hoeft toch niet per se de deur uit om het leuk te hebben? Juist wanneer je weinig tijd samen hebt, is het belangrijk om echt samen te zijn. Richt je op elkaar, niet op wat je doet.

Ik snap wat je bedoelt, maar mijn twijfels kwamen voornamelijk omdat wij nooit wat deden. Behalve bankhangen samen. Dat doen we nu nog steeds, want af en toe is dat heerlijk, maar ik wil geen relatie waar ik alleen maar op de bank zit met m’n vriend. Dan word ik gek.

dan moet je anderen dingen met hem gaan doen proberen samen tijd vrij er voor temake want als je elke dag over piekert is ook niet gezond voor je en goed voor je studie