Twijfels tussen twee opleidingen

Hey hey,

Ik zit met een (best wel) groot probleem. Ik heb vorig jaar de opleiding SAW gedaan. (1 jaar) en ben toen overgestapt naar Toerisme omdat ik een break nodig was. Toerisme blijkt dus helemaal niks voor mij te zijn en ik vind het ook echt niet leuk.
Nu ben ik dus op zoek naar een opleiding die bij mij past, en ik twijfel dus tussen Verzorgende IG of SAW, dit zijn trouwens MBO opleidingen.
Zijn er hier mensen die Verzorgende IG doen die mij meer info kunnen geven over wat je precies krijgt met deze opleiding en wat je er mee kunt?
Ik moet al heel snel een keuze maken en kom er echt niet uit.
Sowieso vind ik met mensen werken echt leuk, of dit nou met oudere mensen of met gehandicapte mensen is, ik weet gewoon dat ik er veel voldoening uit zou kunnen krijgen.

Ik hoop echt dat iemand me verder kan helpen…

Xx

Ik snap je twijfel, het is zeker een lastige keuze. Ik studeer zelf verpleegkunde.
Je moet bij jezelf nagaan op welke manier je met mensen wilt werken, of op welke manier je ze wilt helpen. Als je de opleiding verzorgende IG gaat doen zal je mensen moeten helpen met de algemene dagelijkse levensbehoeften en daar hoort poep, plas en spuug bij. Bij deze opleiding sta je dicht bij de mens en kom je in zijn comfort zone.
De opleiding SAW ken ik niet, maar bij sociale opleidingen sta je iets verder van de mens af dan bij verzorgende opleidingen. Bij deze opleidingen ben je vaak niet diegene die de persoon wast, maar eerder diegene die in gesprek gaat.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Bij allebei gewoon inschrijven en dan op het laatste moment je definitieve keus maken?

Als ik het goed begrijp heb je al een jaar SAW gedaan en ben je toen naar toerisme overgestap? Wat was de reden dat je gestopt bent met SAW en dat je nu toch weer twijfelt aan deze opleiding te willen beginnen?