twijfels over vriend

hee meiden,

(dit is best een lang verhaal, maar hopelijk willen jullie het lezen.)

ik heb een super lieve vriend, alleen ik heb twijfels. dat komt misschien door mijn verleden, ik ben (inmiddels bijna 2 jaar geleden) aangerand door mijn leraar. ik heb dit nooit goed verwerkt, ondanks de vele gesprekken, en ik was een tijdje heel bang voor jongens.(dat is wel weg gegaan) maar over het algemeen vind ik het hierdoor ook lastiger om jongens te vertrouwen. dit heb ik dus waarschijnlijk ook bij mijn vriend. hij weet het verhaal over mijn leraar, hij weet niet alles precies. maar volgensmij boeit het hem vrij weinig en dat zit me ook wel dwars.

laatst zat ik in de les, en mijn vriend had dat uur een tussenuur. maar die les daarna had hij gewoon les, maar toen zag ik hem wegrijden in zijn auto. ik dacht huh? hij heeft hierna gewoon les? die avond hadden we afgesproken, en ik had gevraagt wat hij allemaal deed in het tussenuur. hierop zei hij:
'ik heb in de aula gezeten, en ik ben even naar het winkelcentrum gegaan.) maar het winkelcentrum is letterlijk 50 meter van school vandaan, daar ga je écht niet met de auto naar toe. en ik wist zeker dat hij in die auto zat. hij loog dus, maar ik wilde er ook niet verder over zeuren, want dan voelde ik me een zeikwijf. gister appte hij me dat hij ging slapen omdat hij ‘kapot’ was. vandaag moest ik even op zijn telefoon om mijn moeder te appen hoelaat ik thuis zou zijn. (mijn batterij was op) maar toen zag ik dat hij tot middernacht had gechild met jongens(hoop ik). hij loog dus weer. ik bedoel waarom zeg je niet gewoon dat je nog even buiten gaat chillen met vrienden? normaal zegt hij dat ook gewoon. dus dat vond ik ook raar.

verder droom ik heel vaak over hem, maar dan heel slecht. dat hij vreemdgaat, dat we ruzie hebben en dat hij altijd helemaal dronken is. ook droom ik vaak nog over wat er die paar jaar terug allemaal is gebeurd, of droom ik dat die leraar mij op komt zoeken of krijg ik flashbacks. en ik zeg dan tegen mn vriendje dat ik slecht droom en daar soms wel nachten van wakker lig, maar het boeit hem gewoon niet. (dat gevoel geeft hij me tenminste.) en het stoort mij zo erg, want ik zit er echt mee en hij weet niet hoeveel verdriet ik er om had/heb. alleen het is zó moeilijk om met hem daar over te praten ook.
en ik denk trouwens dat ik zo slecht over hem droom omdat dat misschien angsten zijn? ik weet het niet.

maar goed, vinden jullie mijn twijfels terecht? en wat denken jullie dat het beste is, om met hem over mijn dromen enzo te praten, of dat gewoon laten gaan? en geloof me, ik kan daar niet zomaar over praten. het ligt heel gevoelig en als ik er dan over wil praten klap ik helemaal dicht…

heel erg bedankt alvast!

Ik vind je twijfels zeker terecht aangezien het hem niet lijkt te boeien dat je bent aangerand en daar nog steeds mee zit

En op die slechte dromen zou ik niet erg letten, het zijn natuurlijk maar dromen die veroorzaakt worden door je twijfels over je vriend

jaa daar heb je wel gelijk in…
maar ik durf er gewoon niet over te praten

Ik zou hem confronteren met zijn leugens. Je bent echt geen zeikwijf, hij is toch degene die liegt? Daar mag je wel degelijk een verklaring voor eisen. Verder zou ik hem ook zeggen wat je dwars zit. Ik kan van hieruit natuurlijk niet zien hoe hij is, boeit het hem echt niet, of weet hij gewoon niet hoe hij hiermee moet omgaan? Maar als je hem vertelt dat je wel wilt dat hij luistert en dat hij inziet dat het nog steeds zwaar voor je is, moet hij daar naar mijn mening wel zijn best voor doen.

Als hij nadien niets verandert of hij kan geen goede uitleg geven, zou ik hem dumpen.

Ik zou me geen zorgen maken. Volgens mij zijn het gewoon je eigen onzekerheden en dan komt ook nog dat verhaal van je leraar erbij. Die dromen betekenen alleen maar dat je er mee zit. Je kan het er ook nog wel met hem over hebben maar ik heb niet het idee dat hij liegt over grote dingen als vreemdgaan. Maar jij kan dat natuurlijk beter aanvoelen dan ik.

Ik vind het raar dat hij niet eerlijk vertelt wat hij gaat doen / heeft gedaan, maar weet je wel zeker dat hij niet echt naar de supermarkt is geweest?

Ik denk dat je er net hem over moet praten. Ook over je dromen. Zelf heb ik ook aangerand en hier praat ik veel over met mijn vriend. Na een lange tijd slecht te hebben geslapen gaat het nu wat beter, hij vraagt nog altijd of ik geen nachtmerries heb gehad, als ik niet kan slapen, dan bel ik hem. Dit geeft me het gevoel dat ik er niet alleen voor sta.

Vraag aan jouw vriend of hij er met je over wil praten, dit is in het begin heel lastig maar op een gegeven moment wordt het echt fijn en lucht het op.

Succes

nja ik dacht er ook aan dat het kon zijn dat hij er niet over wilt beginnen, omdat hij dan misschien denkt dat het allemaal weer naar boven komt bij mij. ik hoop eigenlijk dat dat het is…

jaa ik weet 100% zeker dat hij niet echt naar de supermarkt is geweest, dat kan gewoon niet haha

Het is wel een beetje raar dat hij niet helemaal eerlijk zegt dat hij met z’n vrienden zou gaan chillen, maar dat van het winkelcentrum weet je helemaal niet zeker. Mijn broer pakt ook voor elke 10m de auto dus ik vind dat je daarin te snel oordeelt.

Verder moet je gewoon een serieus gesprek aangaan met hem. Vertel dat je het niet fijn vind dat hij zo … Okay ik ben het woord kwijt… Dat hij niet geïnteresseerd doet over wat je hebt meegemaakt. Ook zou ik het gewoon zeggen dat je wil dat hij eerlijk tegen je is en dat je het echt niet erg vind als hij liever een keer met vrienden is, maar dat je wel gewoon verwacht dat hij dat eerlijk verteld aan je.
En dromen zijn bedrog, daar zou ik niet teveel aandacht aan besteden.

jamaar het rare was dat hij niet richting het winkelcentrum reed, en dat hij wegreed net toen de volgende bel ging en hij dus in de les zou moeten zitten.

ja je hebt er wel gelijk in, ik moet wel met hem praten… en over die dromen het is ook bedrog, maar het is wel vervelend

Ik had eigenlijk al meteen doorgevraagd toen hij zei dat hij naar het winkelcentrum was geweest in zijn tussenuur. Beetje op een grappige manier zo van: oh, had je voor die hele 50 meter je auto nodig dan? XD. Misschien had ie er dan een betere reden voor. Je moet eigenlijk proberen meteen je twijfels te vertellen bij wat hij als antwoord geeft, want nu heb je er mee gewacht en zal het nog wantrouwiger overkomen. Sowieso moet je het nu ook niet meer hebben over het winkelcentrum-issue.

Wat betreft je dromen/angsten, ook dit zou ik bespreekbaar maken. Zo kan hij je twijfels wegnemen en je geruststellen, en als hij ook hier niet voor openstaat dan kun je bij jezelf even nagaan of je wel echt verder met hem wilt…

Het is logisch dat je twijfels hebt! Hij liegt tegen je, en zoiets ergs wat jou is overkomen lijkt hem geeneens te interesseren? Zou er met hem over praten, niet te beschuldigend, maar gewoon vragen wat er aan de hand is en vertellen hoe je je voelt.

bedankt iedereen!