Twijfels over studies hoger onderwijs

Hallo iedereen

ik zit met een probleem. Ik zit in het eerste jaar Kleuteronderwijs omdat ik veel van kindjes hou en dit altijd heb gezegd dat ik dit ging doen. Maar een maand voor ik moest beginnen begon ik te twijfelen en ik twijfel nog. Ik doe het eigenlijk echt niet graag. Maar ik weet ook niet wat ik anders wil doen.
Een paar weken voor het begon is mijn beste vriend gestorven en dat heeft er ook wel voor gezorgd dat ik nu helemaal in de knoop lig.

Hebben jullie misschien advies? Want ik hoor veel dat ik het gewoon moet proberen, maar het is heel moeilijk om iets te doen waar je niet 100% voor gaat.

Dankje voor u reactie!
Ik heb inderdaad al hulp gezocht bij een begeleider op school en ik praat heel veel met mijn ouders, maar ik weet dat ik dit zelf moet beslissen. Ik ben heel slecht in beslissingen nemen en twijfel over alles.
Maar ik ben mijn weg nog altijd wat kwijt en ben op zoek naar wat ik nu echt graag doe maar ik weet niet hoe.

Kun je niet eens een dagje meelopen op een kleuterschool? Wie weet krijg je dan je motivatie wel terug. Of je realiseert je definitief dat je dit niet wil. Maar dan weet je het tenminste. In zo’n twijfelfase zitten is heel erg naar, dus ik zou iets ondernemen om er achter te komen wat je wil.

Ja ik heb al een paar stagedagen achter de rug en daardoor ben ik echt beginnen te twijfelen van is dit wel iets voor mij?

Dankje voor je advies!